Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie is of wordt er seksueel misbruikt??

Pagina's : [1] 2

Dokter23
25-07-2003, 14:48

Salamoe 3alaikom broeders en zusters in het geloof, Ik zal me even in het kort voor stellen, ik heb me net aangemeld op dit forum, ik ben een dame van 23 jaar met een marokaanse achtergrond. Ik volg de opleiding tot leraar basisonderwijs. Ik zit momenteel in mijn vierde jaar, en ben bezig met mijn scriptie, misschien voelen jullie het al een beetje aan, ik hou me bezig rond het onderwerp seksueel misbruik in allochtone gezinnen ik wil graag de volgende twee bevolkings groepen onder de loep nemen. De marokaanse en de hindostaanse............... Door mijn onderzoek weet ik dat seksueel misbruik voorkomt in allochtone gezinnen, en ja ......ook in islamitische gezinnen!!!! Alleen komt dit zelden boven water omdat EER,SCHAAMTE ETC een grote rol speelt in onze culturele achtergronden, ik wil via deze manier in contact komen met dames die met deze verschrikkelijke ervaringen te maken hebben gehad of er midden in zitten. Ten eerste wil ik heel duidelijk vermelden dat je geheel anoniem mag blijven en internet is perfecte manier om anoniem te blijven, en ik beloof je dat ik je verhaal ook anoniem zal houden Insha Allah. Als er mensen dit stukje hebben gelezen en zij ook daadwerkelijk deze ervaringen hebben meegemaakt en met mijn onderzoek willen meewerken d.m.v hun verhaal te vertellen laat het me dan weten aub. je kunt me bereiken op de volgende email adres: lallasister@hotmail.com je kunt me ook een prive message sturen op dit forum. P.S voor diegene die hun verhaal kwijt willen...........weet dat je met jou verhaal andere kunt helpen Insha Allah, en heb geduld voor alle pijn en verdriet die je hebt meegemaakt, moge Allah Insha Allah altijd over je waken. Ma3a salaam.

Shirin
08-08-2003, 16:26
Salaam zuster!! Hopelijk zijn er mensen die jou willen helpen ik jou helaas niet... Ik heb alleen verhalen er over gelezen hier op dit forum.... Veel succes met je opleiding en je onderzoek Liefs Shirin

Ajdir
08-08-2003, 16:40
GET A LIFE!!!!!! GET A LIFE!!!!!! GET A LIFE!!!!!! GET A LIFE!!!!!! GET A LIFE!!!!!! GET A LIFE!!!!!! GET A LIFE!!!!!! GET A LIFE!!!!!! GET A LIFE!!!!!! GET A LIFE!!!!!! GET A LIFE!!!!!! GET A LIFE!!!!!! GET A LIFE!!!!!! . . . . . . . . . . GET A LIFE!!!!!!

Dylaker
14-08-2003, 02:37
Adjir wil kennelijk ontkennen dat seksueel misbruik voorkomt binnen (Islamitische) gezinnen? Echt iets voor mannen. Dit is vluchtgedrag, weglopen voor de werkelijkheid. Of misschien vind hij wel dat een man er recht op heeft zich te vergrijpen aan zijn dochter/zus/nicht/vrouw-als ze-geen-zin-heeft. Er zijn trouwens ook JONGENS die misbruikt worden.

MAGRIBIA123
14-08-2003, 09:08

hoi meid, alhamdoulilah heb ik niks met dit onderwerp te maken, maar ik vind het heel goed wat je doet ik hoop insha allah dat je veel meiden en jongens zult helpen. veel succes met je opleiding en waarmee je verder bezig bent groetjes

yasmien23
18-08-2003, 09:31
succes meid, Ik zou die verhalen niet kunnen lezen vreselijk. wat er gebeurd in deze wereld. maar ik vindt het heel goed van je wat je doet. gr. yasmina23 :)

sabria2000
18-08-2003, 11:16
Ajdir als deze topic je niet aanspreekt waarom reageer je dan :ego:

Dylaker
22-08-2003, 23:46
Origineel gepost door alhoceima_boy15 :ego: Wat ik tegen Adjir zei geldt blijkbaar ook voor jou!

Moeslimma87
23-08-2003, 13:53
ook al ben je ooit seksueel misbruikt, dan ga je het toch niet op het internet zetten???? allah yahdiena jmie3 inchallah

sahira
26-08-2003, 11:07
Origineel gepost door Dokter23 Salamoe 3alaikom broeders en zusters in het geloof, Ik zal me even in het kort voor stellen, ik heb me net aangemeld op dit forum, ik ben een dame van 23 jaar met een marokaanse achtergrond. Ik volg de opleiding tot leraar basisonderwijs. Ik zit momenteel in mijn vierde jaar, en ben bezig met mijn scriptie, misschien voelen jullie het al een beetje aan, ik hou me bezig rond het onderwerp seksueel misbruik in allochtone gezinnen ik wil graag de volgende twee bevolkings groepen onder de loep nemen. De marokaanse en de hindostaanse............... Door mijn onderzoek weet ik dat seksueel misbruik voorkomt in allochtone gezinnen, en ja ......ook in islamitische gezinnen!!!! Alleen komt dit zelden boven water omdat EER,SCHAAMTE ETC een grote rol speelt in onze culturele achtergronden, ik wil via deze manier in contact komen met dames die met deze verschrikkelijke ervaringen te maken hebben gehad of er midden in zitten. Ten eerste wil ik heel duidelijk vermelden dat je geheel anoniem mag blijven en internet is perfecte manier om anoniem te blijven, en ik beloof je dat ik je verhaal ook anoniem zal houden Insha Allah. Als er mensen dit stukje hebben gelezen en zij ook daadwerkelijk deze ervaringen hebben meegemaakt en met mijn onderzoek willen meewerken d.m.v hun verhaal te vertellen laat het me dan weten aub. je kunt me bereiken op de volgende email adres: lallasister@hotmail.com je kunt me ook een prive message sturen op dit forum. P.S voor diegene die hun verhaal kwijt willen...........weet dat je met jou verhaal andere kunt helpen Insha Allah, en heb geduld voor alle pijn en verdriet die je hebt meegemaakt, moge Allah Insha Allah altijd over je waken. Ma3a salaam. Wa alaikuum salaam, of je serieuze reactie krijgt weet ik niet...er is nog steeds een groot taboe rond misbruik in huiselijk kringen. Schaamte speelt ook een grote rol..daarnaast veroordelen mensen vaak het slachtoffer ipv de dader..:( In iedergeval wens ik je veel succes, het is geen makkelijke weg, je zal de verschrikkelijkste verhalen tegenkomen en je onmachtig voelen....om het taboe te doorbreken zullen we er open over moeten praten, zodat vrouwen het leed dat ze voelen samen kunnen delen...het gevoel: 'gelukkig, ik ben niet de enige'..is heel herkenbaar. Ik wens je veel succes met je scriptie...mocht je vragen hebben, dan kun je mij mailen, ik heb verschillende steungroep geleid waarin vrouwen samenkomen om o.a. over sexueel geweld binnen het huwelijk te praten. Ma'assalama...Sahira... :zwaai:

Sweetlady81
26-08-2003, 23:09
Ik denk dat er binnen de islamitische gezinnen weinig naar buiten wordt gebracht, als we het nouw bijv. hebben over mishandelen. Dat hoor je ook niemand zeggen, tot je bont en blauw bij de politie bureau zit, die de buren voor je hebben gebeld. Laat staan over misbruiken.... In ieder geval , veel succes. Knap dat je je daarvoor inzet, petje af.

sahira
29-08-2003, 12:41
Origineel gepost door Dokter23 Salamoe 3alaikom broeders en zusters in het geloof, Ik zal me even in het kort voor stellen, ik heb me net aangemeld op dit forum, ik ben een dame van 23 jaar met een marokaanse achtergrond. Ik volg de opleiding tot leraar basisonderwijs. Ik zit momenteel in mijn vierde jaar, en ben bezig met mijn scriptie, misschien voelen jullie het al een beetje aan, ik hou me bezig rond het onderwerp seksueel misbruik in allochtone gezinnen ik wil graag de volgende twee bevolkings groepen onder de loep nemen. De marokaanse en de hindostaanse............... Door mijn onderzoek weet ik dat seksueel misbruik voorkomt in allochtone gezinnen, en ja ......ook in islamitische gezinnen!!!! Alleen komt dit zelden boven water omdat EER,SCHAAMTE ETC een grote rol speelt in onze culturele achtergronden, ik wil via deze manier in contact komen met dames die met deze verschrikkelijke ervaringen te maken hebben gehad of er midden in zitten. Ten eerste wil ik heel duidelijk vermelden dat je geheel anoniem mag blijven en internet is perfecte manier om anoniem te blijven, en ik beloof je dat ik je verhaal ook anoniem zal houden Insha Allah. Als er mensen dit stukje hebben gelezen en zij ook daadwerkelijk deze ervaringen hebben meegemaakt en met mijn onderzoek willen meewerken d.m.v hun verhaal te vertellen laat het me dan weten aub. je kunt me bereiken op de volgende email adres: lallasister@hotmail.com je kunt me ook een prive message sturen op dit forum. P.S voor diegene die hun verhaal kwijt willen...........weet dat je met jou verhaal andere kunt helpen Insha Allah, en heb geduld voor alle pijn en verdriet die je hebt meegemaakt, moge Allah Insha Allah altijd over je waken. Ma3a salaam. up!

doc25
29-08-2003, 16:07
dat het weinig naar buiten komt is niet alleen bij marokkanen/hindoestanen zo. We kennen ook de verhalen van de nederlandse meisejs die jarenlang zijn misbruikt. En dat WIJ de slachtoffers veroordelen in plaats van de dader is je reinste onzin en zeer generaliserend !! bijna niemand steunt een verkrachter, en vooral niet iemand die een familielid verkracht. pssst, waarm noem je jezelf geen lerares23 ? :p

Oujda1
15-09-2003, 16:13
Aslaamoe 3alaikom wa ra7matoe allah dit probleem is niet alleen bij marokkanen/hindoestan bekend , maar ook in nederland als autochtonen er zijn aantal verhalen daarover , pedofile , een vader met zijn eigen dochter , een broer met zijn eigen zusje etc en waarom dan deze specificatie van autochto naar alochto ? als je een alternatief hebt dan is beter voor jou om een ander onderwerp te kiezen wa salaam

divalatifa
16-09-2003, 12:21

nou ja, wat is dat nou weer voor een onzin? Mogen onderwerpen met betrekking tot allochtonen niet besproken of naar voren gebracht worden? Wil je alles onder een kleedje vegen? Wat is dat voor iets raars :rolleyes: Waarom moet ze een ander onderwerp kiezen? Wees blij dat er iemand isv die daar aandacht aan besteed, het is al zo moeilijk om erover te praten als je dat zou willen..een initiatief als die van Dokter23 zal het misschien alleen maar makkelijker maken inshaallah om het minder taboe te maken in onze cultuur.. Ze schrijft die scriptie dan toevallig voor school en ja haar Nederlandse leraren zullen hem grondig doornemen en vast ook alle informatie opslaan..maar ze schrijft het voor iedereen, het is niet van allochtonen naar autochtonen..dat is de bedoeling niet van een scriptie schrijven :confused:

Pagina's : [1] 2