Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Herinnering aan een tijd...

Pagina's : [1] 2

camjo
24-07-2003, 22:14

Of een herinneringsbeeld...dat is een voorstelling of indruk van iemand of iets die men in het geheugen bewaart..en die men niet vergeet. Ik denk dat iedereen zo'n beelden met of zonder klank..misschien honderden of meer in zijn geheugen gegraveerd zijn.. Maar wij hebben meestal geen tijd, of de omstandigheden zijn er niet altijd..om in de oude doos herinneringen op te zoeken.. Maar, als de tijd komt..en de herinnering wordt opgeladen..voel je iets raar met je hart gebeuren..

Chaimae
24-07-2003, 22:20
Dit doet me aan iets denken..Tijdje geleden..;)

_MaJesTeiT_
24-07-2003, 22:26
Origineel gepost door Mohammed Justice Of een herinneringsbeeld...dat is een voorstelling of indruk van iemand of iets die men in het geheugen bewaart..en die men niet vergeet. Ik denk dat iedereen zo'n beelden met of zonder klank..misschien honderden of meer in zijn geheugen gegraveerd zijn.. Maar wij hebben meestal geen tijd, of de omstandigheden zijn er niet altijd..om in de oude doos herinneringen op te zoeken.. Maar, als de tijd komt..en de herinnering wordt opgeladen..voel je iets raar met je hart gebeuren.. Ik ben het helemaal met je eens.......als ik bijvoorbeeld aan mijn kinderjaren denk, dan zie ik alles nog voor me neus staan en kan het beeld voor mijn ogen krijgen........ En ik kan het zo voor de geest halen.....want ik heb best een goed geheugen over vroeger enz, maar de dingen, die ik nu moet doen bijvoorbeeld die vergeet ik..... :rolleyes: Ach ja, herinneringen blijven leuk en soms zijn ze ook verdrietig om eraan te denken, maar zie het als een geheugen, die in je hoofd zit... liefs

RIF_CHICKIE
24-07-2003, 22:27
dat gevoel ken ik :tranen: jah jah! daar heb je helemaal gelijk in!

simpele_dame
24-07-2003, 22:30

Heel herkenbaar stukje... Ik heb toen straks hier op het forum aan een meisje dat zich verveelde de volgende tip gegeven: Ga naar zolder en bekijk alles wat je de afgelopen jaren heb bewaart. Omdat ik nu vakantie heb ben ik daar ook mee bezig. En zoals je zegt.. sommige spullen die op het eerste gezicht totaal onbelangrijk zijn, kunnen zoveel emotionele waarde met zich mee brengen. Je gaat dan even terug naar dat ene speciale moment en het gevoel wat je daarbij krijgt is echt mooi... :) Inderdaad jammer dat we niet vaker de tijd nemen om eens terug te gaan naar ons verleden en de mooie, spannende, emotionele momenten opnieuw te beleven.

RIF_CHICKIE
24-07-2003, 22:32
Origineel gepost door simpele_dame Heel herkenbaar stukje... Ik heb toen straks hier op het forum aan een meisje dat zich verveelde de volgende tip gegeven: Ga naar zolder en bekijk alles wat je de afgelopen jaren heb bewaart. Omdat ik nu vakantie heb ben ik daar ook mee bezig. En zoals je zegt.. sommige spullen die op het eerste gezicht totaal onbelangrijk zijn, kunnen zoveel emotionele waarde met zich mee brengen. Je gaat dan even terug naar dat ene speciale moment en het gevoel wat je daarbij krijgt is echt mooi... :) Inderdaad jammer dat we niet vaker de tijd nemen om eens terug te gaan naar ons verleden en de mooie, spannende, emotionele momenten opnieuw te beleven. :goedzo: wallah je hebt het egt goed gezegt, en misschien komt het omdat we niet terug willen denken aan die tijd, omdat het misschien pijn doet, in ieder geval je zeker raakt!! :tranen: kusje

simpele_dame
24-07-2003, 22:42
Origineel gepost door RIF_CHICKIE :goedzo: wallah je hebt het egt goed gezegt, en misschien komt het omdat we niet terug willen denken aan die tijd, omdat het misschien pijn doet, in ieder geval je zeker raakt!! :tranen: kusje Dank je Rif Chikie :) .. Je hebt gelijk, sommigen kiezen er inderdaad bewust voor om niet terug te denken aan gebeurtenissen omdat ze er veel verdriet van hebben gehad. Dat verklaart waarom sommige mensen na het overlijden van een dierbare alles van die persoon weggooien in de hoop dat met de spullen ook het verdriet verdwijnt. Op zich kan ik me dat voorstellen want je doet alles om je verdriet te vergeten, maar aan de andere kant... gedachtes kan men nou eenmaal niet wissen, wat je ook probeert. Kus terug!

RIF_CHICKIE
24-07-2003, 22:44
Origineel gepost door simpele_dame Dank je Rif Chikie :) .. Je hebt gelijk, sommigen kiezen er inderdaad bewust voor om niet terug te denken aan gebeurtenissen omdat ze er veel verdriet van hebben gehad. Dat verklaart waarom sommige mensen na het overlijden van een dierbare alles van die persoon weggooien in de hoop dat met de spullen ook het verdriet verdwijnt. Op zich kan ik me dat voorstellen want je doet alles om je verdriet te vergeten, maar aan de andere kant... gedachtes kan men nou eenmaal niet wissen, wat je ook probeert. Kus terug! je bent een wijs meisje, en kiest je woorden zorgvuldig! en je hebt ook zkeer gelijk, maar alles heeft een reden en alles is l´mekteb insa´allah! liefs,............

saidaaatje
24-07-2003, 22:45
It get this feeling over and over again.....sometimes it even makes me cry...cause you wanna revive that memory again.....

camjo
24-07-2003, 22:56
Origineel gepost door RIF_CHICKIE je bent een wijs meisje, en kiest je woorden zorgvuldig! en je hebt ook zkeer gelijk, maar alles heeft een reden en alles is l´mekteb insa´allah! liefs,............ De simpelste mensen zijn meestal de wijze mensen.. :) maar dit terzijde.. Over verdriet gesproken..het klinkt misschien raar wat ik nu ga vertellen..maar met verdriet kijk je anders tegen het leven.. En geloof mij...ieder van ons zal met verdriet kennis maken, soms zwaar verdriet..ieder van ons zal een familielid nu of later verliezen..dat is het leven..ik heb mijn beide ouders verloren met 3 jaar onderling verschil in hun dood..mama en papa ik was een jongen van rond de 19 jaar (alla yarhamhoum amin yarabi al3alamin) Dus, iedereen moet rekening meehouden.. Ik hou nu zelfs elke dag..van zodra ik het huis verlaat rekening met het feit dat dat mijn laatste dag is..ofwel ga ik dood ofwel één of meer van mijn familie..maar ik denk er bewust aan.

RIF_CHICKIE
24-07-2003, 23:04
Origineel gepost door Mohammed Justice De simpelste mensen zijn meestal de wijze mensen.. :) maar dit terzijde.. Over verdriet gesproken..het klinkt misschien raar wat ik nu ga vertellen..maar met verdriet kijk je anders tegen het leven.. En geloof mij...ieder van ons zal met verdriet kennis maken, soms zwaar verdriet..ieder van ons zal een familielid nu of later verliezen..dat is het leven..ik heb mijn beide ouders verloren met 3 jaar onderling verschil in hun dood..mama en papa ik was een jongen van rond de 19 jaar (alla yarhamhoum amin yarabi al3alamin) Dus, iedereen moet rekening meehouden.. Ik hou nu zelfs elke dag..van zodra ik het huis verlaat rekening met het feit dat dat mijn laatste dag is..ofwel ga ik dood ofwel één of meer van mijn familie..maar ik denk er bewust aan. wat vreselijk voor je, lieverd wallah ik vind het echt erg voor je, moge allah (swt) bij je zijn en je behouden en je de moed en kracht geven om dit vreselijke verlies te verwerken, en ja je hebt gelijk, dat heb ik ook helaas vaak genoeg gezien! :jammer:

simpele_dame
24-07-2003, 23:14
Origineel gepost door Mohammed Justice De simpelste mensen zijn meestal de wijze mensen.. :) maar dit terzijde.. Over verdriet gesproken..het klinkt misschien raar wat ik nu ga vertellen..maar met verdriet kijk je anders tegen het leven.. En geloof mij...ieder van ons zal met verdriet kennis maken, soms zwaar verdriet..ieder van ons zal een familielid nu of later verliezen..dat is het leven..ik heb mijn beide ouders verloren met 3 jaar onderling verschil in hun dood..mama en papa ik was een jongen van rond de 19 jaar (alla yarhamhoum amin yarabi al3alamin) Dus, iedereen moet rekening meehouden.. Ik hou nu zelfs elke dag..van zodra ik het huis verlaat rekening met het feit dat dat mijn laatste dag is..ofwel ga ik dood ofwel één of meer van mijn familie..maar ik denk er bewust aan. Het spijt me van je ouders. Het lijkt me vreselijk om op zo'n jonge leeftijd beide ouders te verliezen. Helaas realiseert men zich pas dat het leven vergankelijk is als het pas daadwerkelijk bij jou in de familie gebeurt. We stappen met z'n allen in een hele grote valkuil door te denken dat alles wat je achterlaat er vanzelfsprekend weer is als je er weer naar terug keert. In jouw geval heb je er op een hele harde manier achter moeten komen dat het niet zo is. Jij bent hier nu iedere dag bewust mee bezig door als het ware 'afscheid' van je familie te nemen. Mijn ouders hebben mij altijd geleerd om nooit met ruzie de deur uit te gaan. Het is een van mijn dankbaarste levenslessen die ik van ze gekregen heb en die ik erg koester. Eigenlijk zouden alle mensen dit moeten doen.

Lady_Cazawia
24-07-2003, 23:16
Helaas kunnen we alleen aan die tijd terug denken..Het liefst zou ik in die tijd terug willen..!!

camjo
24-07-2003, 23:16
Origineel gepost door RIF_CHICKIE wat vreselijk voor je, lieverd wallah ik vind het echt erg voor je, moge allah (swt) bij je zijn en je behouden en je de moed en kracht geven om dit vreselijke verlies te verwerken, en ja je hebt gelijk, dat heb ik ook helaas vaak genoeg gezien! :jammer: Amin yarabi.. Chokran oegti..maar het leven gaat door..als een onvermoeidbaar machine..meedogenloos.. Alhamdu'lilaah...dat wij van dit leven mochten proeven..wij krijgen geen tweede kans, geen herhaling.. Als je hier bij stilstaat...dan komt de mens en zijn gevoelings centraal staan..al het andere van de wereld is bij vergelijking fictie geworden.

RIF_CHICKIE
24-07-2003, 23:18

Origineel gepost door Mohammed Justice Amin yarabi.. Chokran oegti..maar het leven gaat door..als een onvermoeidbaar machine..meedogenloos.. Alhamdu'lilaah...dat wij van dit leven mochten proeven..wij krijgen geen tweede kans, geen herhaling.. Als je hier bij stilstaat...dan komt de mens en zijn gevoelings centraal staan..al het andere van de wereld is bij vergelijking fictie geworden. zo is het lieverd!! wallah ik heb bewondering voor jou! serieus, insa´allah jabi!!

Pagina's : [1] 2