Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ik heb een brief gekregen en ik vertrouw het niet

-Bubbels-
24-11-2006, 16:31

ik heb een brief thuis gekregen van incasso.. ik zou in begin 2003 op controle zijn geweest bij een orthodontist.. nou ben ik wel 1x daar geweest maar nooit voor een controle.. nu willen ze dat ik €13,90 betaal (is niet veel) maar nu.. er zit een acceptgiro bij waar bij overal alleen maar sterretjes staan.. en ik kan alleen maar betalen door het rechtstreeks op hun rekening te storten en alleen via fortis bank, binnen 28 dagen.. ligt het aan mij of is dit raar???

_Lady_widjan_
24-11-2006, 16:33
fortis bank?? woon je in België??:o of hebben jullie dat in Nederland ook?:hihi: :o

xfatimax
24-11-2006, 16:33
ik heb een brief thuis gekregen van incasso.. ik zou in begin 2003 op controle zijn geweest bij een orthodontist.. nou ben ik wel 1x daar geweest maar nooit voor een controle.. nu willen ze dat ik €13,90 betaal (is niet veel) maar nu.. er zit een acceptgiro bij waar bij overal alleen maar sterretjes staan.. en ik kan alleen maar betalen door het rechtstreeks op hun rekening te storten en alleen via fortis bank, binnen 28 dagen.. ligt het aan mij of is dit raar??? Ik vind het een beetje raar met die sterretjes. Staat er geen betalingskenmerk, rekeningnummer van die ortho of plaatsnaam op?

-Zonnestraal-
24-11-2006, 16:36
Kun je ze anders niet even bellen? Sterretjes op de plaats van jouw of hun rekeningnummer komt wel eens vaker voor.. Wellicht hebben ze dat gedaan omdaat het via de incasso van je rekening wordt afgeschreven, dus acceptgiro is onnodig (vandaar sterretjes..) Als je het niet vertrouwd dan moet je hem niet gebruiken, bel ze eerst en dan pas betalen..

cheima
24-11-2006, 16:40

ik heb een brief thuis gekregen van incasso.. ik zou in begin 2003 op controle zijn geweest bij een orthodontist.. nou ben ik wel 1x daar geweest maar nooit voor een controle.. nu willen ze dat ik €13,90 betaal (is niet veel) maar nu.. er zit een acceptgiro bij waar bij overal alleen maar sterretjes staan.. en ik kan alleen maar betalen door het rechtstreeks op hun rekening te storten en alleen via fortis bank, binnen 28 dagen.. ligt het aan mij of is dit raar??? Ik zou je orto even bellen. Die kan vast voor verheldering zorgen.:goedzo:

-Bubbels-
24-11-2006, 16:41
die incasso bestaat wel ( van kesteren) maar wie mijn behandelende art zou zijn die kan ik nergens op internet vinden.. en waarom nu pas iets sturen bijna 4 jaar later?? en ik ben nooit op controle geweest.. wacht ik zal die brief ff scannen en laten zien

-Bubbels-
24-11-2006, 16:49
Ik zou je orto even bellen. Die kan vast voor verheldering zorgen.:goedzo: dat kan ik ook eens doen jah.. maar het is bijna 4 jaar geleden en ik weet echt niet meer wie mij heeft geholpen.. ja het was een oud nl mannetje

xfatimax
24-11-2006, 16:58
Wow, 4 jaar is wel lang geleden. Lekkere administratie bij die ortho.:nerd:

cheima
24-11-2006, 16:59
dat kan ik ook eens doen jah.. maar het is bijna 4 jaar geleden en ik weet echt niet meer wie mij heeft geholpen.. ja het was een oud nl mannetje Niet betalen voor je weet van waar die rekening komt. Is toch ook raar dat je 4 jaar later de rekening krijgt.:maf:

Doenya25
24-11-2006, 17:56
Zo'n acceptgiro met alleen maar sterretjes betekend dat ze het automatisch van je bank gaan afschrijven volgens mij...... ? Bel anders de incasso zelf, anders je ortho en vraag waarom zij pas na 4 jaar een rekening sturen.... :stoned:

xxamiraxx
25-11-2006, 08:59
die incasso bestaat wel ( van kesteren) maar wie mijn behandelende art zou zijn die kan ik nergens op internet vinden.. en waarom nu pas iets sturen bijna 4 jaar later?? en ik ben nooit op controle geweest.. wacht ik zal die brief ff scannen en laten zien mijn man heeft precies hetzelfde gekregen ook van kesteren alleen gaat het bij hem om een hoger bedrag. en daar komen ze nu 4 jaar later mee aan kakken.:rolleyes:

_NooR_
25-11-2006, 11:00
Ja, ik krijg ook ineens een brief van Intrum Justitia dat ik iets van 400 euro moet betalen vanwege een rekening bij Tele2. Nou vorig jaar had ik een rekening van iets in de 200 en die had ik middels een betalingsregeling afgelost. Tegen het einde van het jaar belde ik nog met Intrum Justitia om te vragen of ik nog openstaande rekeningen had, aangezien ik mijn overzicht een beetje kwijt was. De jongen die ik toen aan de lijn kreeg zei dat ik inderdaad alles voldaan had en dat ik geen openstaande rekeningen meer heb. Nu een jaar later, krijg ik ineens een brief dat ik bijna 400 euro moet betalen en ik moet dat binnen 3 dagen voldoen, omdat ik mij niet zou hebben gehouden aan de betalingsregeling. Mocht ik niet betalen binnen drie dagen dan moet ik voor de rechter verschijnen! Snap er de ballen niet van en heb de rekeningoverzichten van vorig jaar ook niet meer. Ik gooi na 1 jaar altijd alles weg. En het naaierige is, die brief ontvang ik op vrijdag, kan ik ze niet bellen omdat het nu weekend is en maandag zijn dan die drie dagen voorbij. Groet, NooR

Moslima27
25-11-2006, 11:44
Ja, ik krijg ook ineens een brief van Intrum Justitia dat ik iets van 400 euro moet betalen vanwege een rekening bij Tele2. Nou vorig jaar had ik een rekening van iets in de 200 en die had ik middels een betalingsregeling afgelost. Tegen het einde van het jaar belde ik nog met Intrum Justitia om te vragen of ik nog openstaande rekeningen had, aangezien ik mijn overzicht een beetje kwijt was. De jongen die ik toen aan de lijn kreeg zei dat ik inderdaad alles voldaan had en dat ik geen openstaande rekeningen meer heb. Nu een jaar later, krijg ik ineens een brief dat ik bijna 400 euro moet betalen en ik moet dat binnen 3 dagen voldoen, omdat ik mij niet zou hebben gehouden aan de betalingsregeling. Mocht ik niet betalen binnen drie dagen dan moet ik voor de rechter verschijnen! Snap er de ballen niet van en heb de rekeningoverzichten van vorig jaar ook niet meer. Ik gooi na 1 jaar altijd alles weg. En het naaierige is, die brief ontvang ik op vrijdag, kan ik ze niet bellen omdat het nu weekend is en maandag zijn dan die drie dagen voorbij. Groet, NooR nee nee ze bedoelen daar 3 werkdagen mee.en over die rekeningoverziechten ga naar je bank en vraag om kopien van je afschriften van vorig jaar.zit meestal wel kosten bij maar dan heb je wel bewijzen.succes:kus:

Doenya25
25-11-2006, 15:51
bankafschriften kun je bij je bank (tegen betaling) opvragen tot 5 jaar terug. Helemaal waar... :goedzo: Mensen jullie moeten alle belangrijke brieven bewaren, ik heb brieven van het jaar 1997, ik ben echt zo'n type die letterlijk alles bewaart, ordent en in mapjes stopt van elk jaar... Heb ik van mijn vader geleerd... :D

_NooR_
25-11-2006, 18:15

bankafschriften kun je bij je bank (tegen betaling) opvragen tot 5 jaar terug. Die ga ik maandag ochtend dan maar meteen opvragen. Ze gaan me echt niet gek maken met hun praatjes dat ik nog zoveel euro's aan hun moet betalen. Groet, NooR