Bekijk originele versie : Kan Vriendschap falen..
En wanneer is de vriendschap gedaan voor jou..
échte vrienden zijn zeer zeldzaam..dat weet ondertussen bijna iedereen..en toch is vriendschap zo verleidelijk om er in te geloven..je geeft als het ware je zelf over aan vriendschap..en soms blijf je er in geloven..terwijl iets aan je knaagt..je voelt dat er iets niet 100% zit..
is het omdat je niet wilt geloven dat het niet gemeend is..of is het omdat je denkt dat ook vriendschap ups en downs heeft..en dat je het maar neemt zoals het is.
Kan vriendschap falen..om daarna weer gezond te worden.
Of..éénmaal de vriendschap gefaald heeft..is er geen weg meer terug.
Vriendschap...is het voor iedereen weggelegd.
Ewa vrienden..euhhh, mag ik dit wil zeggen..
Spreek erover..wat zegt je gevoel hierover..
Vrienschap...
Je kunt contacten hebben
en dat is best wel fijn
Maar ook vrienden hebben
die er voor je zijn...
Een ieder heeft wel
een 'losse' kennis
maar dat is nog geen vriend
Je moet een vriend zelf wezen
Dan heb je een vriend verdiend...
Op één hand kun je ze meest tellen
Want vrienden zijn zo schaars
maar eigenlijk is één al genoeg,
die moet je zoeken met een kaars...
Niet van mij hoor :D ..internet ;)
Verloren vriendschap
Merk dat je me met schrome schreden mijdt
Ieder nieuw gesprek opnieuw vermijdt.
Onze vriendschap lijkt plots heel beroerd
De herinneringen laat je onaangeroerd.
Ik moet deze gevoelens kwijt
Je bent een man, een rariteit.
Onze vriendschap lijkt meer op durven en kunnen
Maar merk je dan niet de verschillen?
Durf nergens nog op te hopen
Onze vriendschap lijkt reeds lang verzopen.
Mis je!
Waarom ben je zó lang weg
en hoor ik helemaal niets
Is er íets verkeerds gegaan,
en hoor ik daarom niets?
Ik mis je sterke armen echt
en ook je lieve lach
Jouw woorden die muziek toch zijn,
of heb je tegenslag?
Laat alsjeblieft iets van je horen
want 'k maak me ongerust,
Een briefje, of een belletje...
Of doe je dit bewust?
Misschien ben ik nu uit je hoofd
want weken lijken jaren
Ik heb toch echt in jou geloofd
Kun jij me iets verklaren???
Tijd
minuten kruipen moeizaam vooruit
urenlang lig ik te wachten
grijpend naar seconden
ze vertellen me een traag verhaal
de tijd tikt voort
zonder stoppen
zonder troost
langzaam vallen m'n ogen dicht
een schemering zonder licht
een geruisloos gaan
voorbij de rand van vandaag
een binnenglippen van een zacht huilen
een droom om in te schuilen
ik ben weg
stop, zegt de tijd
ik neem je mee
niemand merkt m'n afwezigheid
tik tik tik...
Als er nooit vriendschap is geweest kan het ook nooit falen....:(
simpele_dame
24-07-2003, 20:53
Ik denk dat ieder mens gedurende zijn leven meerdere 'hechte vriendschappen' heeft. Als ik voor mij zelf spreek dan realiseer ik me dat ik wel eerder heb gedacht dat een vriendschap voor altijd stand zou houden maar dat in de praktijk niet zo is.
Naarmate je in verschillende levensfases komt veranderen je behoeftes en daarmee de eigenschappen die je in een vriendschap zoekt.
Ook kan je bij iedere vriend iets anders halen; bij de een de gezelligheid, bij de ander een goed gesprek en bij weer een ander ben jij misschien 'de redder in nood'.
Wat ik zelf zie is dat hechte vriendschappen pas echt op de proef worden gesteld op het moment dat een van de goede vrienden een serieuze relatie krijgt. Vaak bekoelt de vriendschap dan...
Vriendschap in de mist
vriendschap is als rijdende auto's
er zijn verschillende merken
verschillende karakters
die auto's botsen tegen elkaar
meningsverschillen
de ene heeft een grotere auto dan de andere
egoverschillen
er kunnen ook kettingbotsingen ontstaan
en niemand weet van iets
iedereen heeft er elkaar de schuld aan
iedereen had moeten opletten
auto's worden ook kapot gereden
vriendschappen gaan stuk
dan heb je nog de oldtimers
de oude kameraden
die het goede voorbeeld geven
en treuren om de heen gegaande vriendschap
waarop wachten we nog de brokken te lijmen
men heeft maar één kans
het goed te maken
met de in de mist verdwenen
vriendschap
Van Spierpijn
Liefde
nou 1 heb je wel gelijk in, want als vriendschap eenmaal is gefaald, dan is er geen weg terug, zo heb ik tenminste vaak ervaren...:verdriet:
of ligt het toch aan de mensen...????????????:jammer:
Origineel gepost door Chaimae
Als er nooit vriendschap is geweest kan het ook nooit falen....:(
Dat is het...maar je hebt ook verdoken vriendschap..alleen omdat je dit of dat hebt..maar éénmaal dat je het niet meer hebt..verlaat de vriendchap je zo snel..zoals het gekomen is..
Origineel gepost door simpele_dame
Ik denk dat ieder mens gedurende zijn leven meerdere 'hechte vriendschappen' heeft. Als ik voor mij zelf spreek dan realiseer ik me dat ik wel eerder heb gedacht dat een vriendschap voor altijd stand zou houden maar dat in de praktijk niet zo is.
Naarmate je in verschillende levensfases komt veranderen je behoeftes en daarmee de eigenschappen die je in een vriendschap zoekt.
Ook kan je bij iedere vriend iets anders halen; bij de een de gezelligheid, bij de ander een goed gesprek en bij weer een ander ben jij misschien 'de redder in nood'.
Wat ik zelf zie is dat hechte vriendschappen pas echt op de proef worden gesteld op het moment dat een van de goede vrienden een serieuze relatie krijgt. Vaak bekoelt de vriendschap dan...
Vriendschappen op maat..bedoel je dit dame..of vriendschap verdeelt over verschillende personen..dat kan toch niet zijn..
Origineel gepost door Mohammed Justice
Dat is het...maar je hebt ook verdoken vriendschap..alleen omdat je dit of dat hebt..maar éénmaal dat je het niet meer hebt..verlaat de vriendchap je zo snel..zoals het gekomen is..
Vriendschap verlaat je niet...Mensen verlaten je...Vriendschap is iets tussen twee mensen....Zodra de mensen je in de steek laten....Dan is er geen vriendschap....Verdwijnt gewoon....Als het er al ooit was... :(
Lachen om een grap
Huilen om de verloren vriendschap
Een verkeerde indruk
bij een vriendelijke handdruk
De woorden vriendschap hebben weinig betekenis meer
Een droom die verstoord werd keer op keer
Nu ben ik eindelijk wakker
maar nou voel ik me een zielige stakker
Sinds ik leef heb ik het nooit echt gevoeld
tenminste niet zoals het is bedoeld
Iets wat je niet kent kan je niet missen
Maar het doet pijn om er steeds naar te moeten gissen
Origineel gepost door Enzy
nou 1 heb je wel gelijk in, want als vriendschap eenmaal is gefaald, dan is er geen weg terug, zo heb ik tenminste vaak ervaren...:verdriet:
of ligt het toch aan de mensen...????????????:jammer:
Ik denk zo over...éénmaal het gefaald is..is er geen weg terug...ik kan het weten.
Ik vind..als je zoveel energie, waarheid en waardigheid er investeert..en je later ervaart, dat je alleen gebruikt wordt..dan is alles gezegd vind ik.
Origineel gepost door Chaimae
Vriendschap verlaat je niet...Mensen verlaten je...Vriendschap is iets tussen twee mensen....Zodra de mensen je in de steek laten....Dan is er geen vriendschap....Verdwijnt gewoon....Als het er al ooit was... :(
Lachen om een grap
Huilen om de verloren vriendschap
Een verkeerde indruk
bij een vriendelijke handdruk
De woorden vriendschap hebben weinig betekenis meer
Een droom die verstoord werd keer op keer
Nu ben ik eindelijk wakker
maar nou voel ik me een zielige stakker
Sinds ik leef heb ik het nooit echt gevoeld
tenminste niet zoals het is bedoeld
Iets wat je niet kent kan je niet missen
Maar het doet pijn om er steeds naar te moeten gissen
Ja ok..de vriendschap van de mens(en)
Jij bent nog jong...je hebt nog een hele leven voor je...ik heb het allemaal meegemaakt..het is goed geweest :D
simpele_dame
24-07-2003, 21:15
Origineel gepost door Mohammed Justice
Vriendschappen op maat..bedoel je dit dame..of vriendschap verdeelt over verschillende personen..dat kan toch niet zijn..
Ik denk dat mensen van nature egoistische wezens zijn en dus alleen vriendschap zoeken met iemand waar ze 'iets' kunnen halen. Op het moment dat ze het gevoel krijgen dat ze er niets kunnen halen dan gaat men op zoek naar iemand waar ze wel weer 'iets' kunnen halen.
Een hechte vriendschap is voor mij als mijn vriendin me volledig accepteert met zowel mijn plus- als minpunten. Iemand die kritisch naar je durft te zijn en waarvan je kunt leren.
Waarop zoeken vrienden elkaar uit denk jij? Geloof je dat er altijd een stukje eigenbelang bij komt kijken of hoeft dat niet altijd?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.