Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Weleens nagedacht over getrouwd zijn?

Pagina's : [1] 2

Leviathan
24-07-2003, 14:37

Ik weet dat het niet zo moeilijk is om te fantaseren over je droom man/vrouw en over je prachtige bruiloft. MAAR .. Wat gaat er voor jouw gevoel allemaal veranderen na de bruiloft? Ps. zowel positieve als negatieve dingen.

Safia21
24-07-2003, 14:55
Origineel gepost door Leviathan Ik weet dat het niet zo moeilijk is om te fantaseren over je droom man/vrouw en over je prachtige bruiloft. MAAR .. Wat gaat er voor jouw gevoel allemaal veranderen na de bruiloft? Ps. zowel positieve als negatieve dingen. ik heb het zelf ervaren deze verandering en het is maar net wat je er zelf van wil maken, je kunt zoveel verwachten maar als je het er zelf niet naar maakt samen met je partner gebeurt er helemaal niets! Liefs Safia

boes
24-07-2003, 16:34
De bruiloft zou veel mider belangrijk moeten zijn. het echte huwelijk begint pas na die drukke dag!! Alle gebeurtenissen hebben voordelen en nadelen, wanneer je elkaar begrijpt is het huwelijk het mooiste wat er is, precies wat Safia21 zegt je moet er wel allebei van maken. Je bent voortaan met z'n tweeen, je krijgt een eigen huishouden, je moet koken, schoonmaken en nog een heleboel zaken (de hele opsomming geldt voor zowel vrouw als man) Het fijne is dat je iemand hebt die bijzonder voor jou is en andersom, als het goed is voel je je gelukkig en verheug je je overdag om s' avonds je mannetje vrouwtje weer te zien (een onbeschrijflijk gevoel) Helaas wordt heel vaak heel veel aandacht besteed aan het trouwen zelf en niet aan de periode erna, wat jammer is.

Safia21
24-07-2003, 16:37
Origineel gepost door boes De bruiloft zou veel mider belangrijk moeten zijn. het echte huwelijk begint pas na die drukke dag!! Alle gebeurtenissen hebben voordelen en nadelen, wanneer je elkaar begrijpt is het huwelijk het mooiste wat er is, precies wat Safia21 zegt je moet er wel allebei van maken. Je bent voortaan met z'n tweeen, je krijgt een eigen huishouden, je moet koken, schoonmaken en nog een heleboel zaken (de hele opsomming geldt voor zowel vrouw als man) Het fijne is dat je iemand hebt die bijzonder voor jou is en andersom, als het goed is voel je je gelukkig en verheug je je overdag om s' avonds je mannetje vrouwtje weer te zien (een onbeschrijflijk gevoel) Helaas wordt heel vaak heel veel aandacht besteed aan het trouwen zelf en niet aan de periode erna, wat jammer is. Je haalt me de woorden uit mijn mond! Het huwelijk is :Iluvu: als je er elke dag aan werkt!

NCM1
24-07-2003, 16:50

Origineel gepost door Leviathan Ik weet dat het niet zo moeilijk is om te fantaseren over je droom man/vrouw en over je prachtige bruiloft. MAAR .. Wat gaat er voor jouw gevoel allemaal veranderen na de bruiloft? Ps. zowel positieve als negatieve dingen. weet je ik ken heel veel meiden die nog heel erg jong zijn en dolgraag heel jong willen trouwen, omdat ze dan so called meer vrijheid krijgen en rust krijgen je weet wel geen gezeik meer van je ouders! bla bla bla. maar als ze goed na zouden denken dan zouden ze zien dat je eigenlijk meer gezeik krijgt wanneer je getrouwd bent en al helemaal als je dacht dat je met een beeld van hun perfecte man en dan blijkt mr. right helemaal niet zo perfect te zijn. maar als ik er zelf over na denk, dan heb je veel meer verantwoordelijkheid dan je nu al hebt en het is de vraag of je die wel aan kan. dus het is best wel scary om je ineens aan iemand te moeten verantwoorden behalve je ouders en je moet echt heel veel moeite doen om je huwelijk te laten slagen. ( ik spreek niet uit ervaring ofzo maar dat is het beeld dat ik ervan heb. :( ) dus ik denk dat die meiden die heel graag willen trouwen een bepaalde beeld van het huwelijk hebben dus rozen en maneschijn maar ik denk dat ze misschien wel voor een teleurstelling te komen staan als ze in die roze droom blijven leven. :toink: ciao,

Safia21
25-07-2003, 09:56
Origineel gepost door Baby Boo weet je ik ken heel veel meiden die nog heel erg jong zijn en dolgraag heel jong willen trouwen, omdat ze dan so called meer vrijheid krijgen en rust krijgen je weet wel geen gezeik meer van je ouders! bla bla bla. maar als ze goed na zouden denken dan zouden ze zien dat je eigenlijk meer gezeik krijgt wanneer je getrouwd bent en al helemaal als je dacht dat je met een beeld van hun perfecte man en dan blijkt mr. right helemaal niet zo perfect te zijn. maar als ik er zelf over na denk, dan heb je veel meer verantwoordelijkheid dan je nu al hebt en het is de vraag of je die wel aan kan. dus het is best wel scary om je ineens aan iemand te moeten verantwoorden behalve je ouders en je moet echt heel veel moeite doen om je huwelijk te laten slagen. ( ik spreek niet uit ervaring ofzo maar dat is het beeld dat ik ervan heb. :( ) dus ik denk dat die meiden die heel graag willen trouwen een bepaalde beeld van het huwelijk hebben dus rozen en maneschijn maar ik denk dat ze misschien wel voor een teleurstelling te komen staan als ze in die roze droom blijven leven. :toink: ciao, Je moet ook niet telkens aan rozegeur en maneschijn Denken, je moet er aan WERKEN met dromen alleen kom je er niet en als je trouwt om vrijheid, trouw je om de verkeerde redenen en kan het je nog eens vies tegenvallen! Liefs Safia

BerberLayD
25-07-2003, 10:09
Origineel gepost door Leviathan Ik weet dat het niet zo moeilijk is om te fantaseren over je droom man/vrouw en over je prachtige bruiloft. MAAR .. Wat gaat er voor jouw gevoel allemaal veranderen na de bruiloft? Ps. zowel positieve als negatieve dingen. ik heb soms het geveoel dat het echt HET EINDE(positief dus) is maar soms dan kijk ik om me heen en zie ik dat mijn ouders nou niet egt nog steeds tortelduifjes zijn:(..dus dat wijst me er weer op dat je elkaar pas echt leert kennen als je al kinderen hebt e.d. maar hamdoelilah dat zit er voor mij nog niet in:)

Tisar
25-07-2003, 10:09
Origineel gepost door Leviathan Ik weet dat het niet zo moeilijk is om te fantaseren over je droom man/vrouw en over je prachtige bruiloft. MAAR .. Wat gaat er voor jouw gevoel allemaal veranderen na de bruiloft? Ps. zowel positieve als negatieve dingen. Ja wallah wel:hihi:

Anya
25-07-2003, 10:13
Het huwelijk is een prettig iets....spijtig genoeg gaat alle aandacht naar 'de liefde' en vergeten de meeste, dat ze een huishouden en een grotere verantwoordelijkheid krijgen. De meesten denken enkel aan de gemeenschap die ze dan mogen hebben....echter de marmita moet ook dagelijks gemaakt worden :rolleyes:

Safia21
25-07-2003, 10:16
Origineel gepost door Anya Het huwelijk is een prettig iets....spijtig genoeg gaat alle aandacht naar 'de liefde' en vergeten de meeste, dat ze een huishouden en een grotere verantwoordelijkheid krijgen. De meesten denken enkel aan de gemeenschap die ze dan mogen hebben....echter de marmita moet ook dagelijks gemaakt worden :rolleyes: sinds ik getrouwd ben, voel ik me echt Superwoman! wist niet dat ik zoveel kon, ben eigenlijk best een beetje trots op mezelf en mijn man is heeeeeel trots op me! Liefs Safia

boes
25-07-2003, 10:25
Meiden zouden voor hettrouwen een lijst moeten maken wat er na de bruiloft (Niet de eerste week erna) maar in het algemaan allemaal komt kijken bij het getrouwd zijn. Ik heb een eerste aanzet gemaakt. Als je je verantwoordelijk voelt voor onderstaande lijst (niet alleen de meiden ook de mannen onder ons!!! dan kun je beginnen te denken aan een huwelijk: Boodschappen doen koken poetsen wassen strijken familie bezoeken familie ontvangen eventueel werken planten water geven ramen lappen afwassen Aan bovenstaande zaken zul je moeten werken want trouwen voor de vrijheid?!?!? Forget it!!! ALs je niet trouwt uit liefde en voor je eigen gevoel de zekerheid dat het de man/ vrouw is waar je je leven mee wil delen, is een huwelijk het niet waard!!! Niets is fijner dan elkaar te respecteren, liefdevol met elkaar om te gaan en te genieten van het leven SAMEN!!!! En niet een getrouwd leven dat gevuld is met uitgaan, overmatig veel winkelen met vriendinnen, meer omgaan met vriendinnen dan met je man etc. Dat de getrouwde er iets moois van maken en de ongetrouwde het mooie tegemoet mogen gaan!!!

Safia21
25-07-2003, 10:34
Origineel gepost door boes Meiden zouden voor hettrouwen een lijst moeten maken wat er na de bruiloft (Niet de eerste week erna) maar in het algemaan allemaal komt kijken bij het getrouwd zijn. Ik heb een eerste aanzet gemaakt. Als je je verantwoordelijk voelt voor onderstaande lijst (niet alleen de meiden ook de mannen onder ons!!! dan kun je beginnen te denken aan een huwelijk: Boodschappen doen koken poetsen wassen strijken familie bezoeken familie ontvangen eventueel werken planten water geven ramen lappen afwassen Aan bovenstaande zaken zul je moeten werken want trouwen voor de vrijheid?!?!? Forget it!!! ALs je niet trouwt uit liefde en voor je eigen gevoel de zekerheid dat het de man/ vrouw is waar je je leven mee wil delen, is een huwelijk het niet waard!!! Niets is fijner dan elkaar te respecteren, liefdevol met elkaar om te gaan en te genieten van het leven SAMEN!!!! En niet een getrouwd leven dat gevuld is met uitgaan, overmatig veel winkelen met vriendinnen, meer omgaan met vriendinnen dan met je man etc. Dat de getrouwde er iets moois van maken en de ongetrouwde het mooie tegemoet mogen gaan!!! Je bent de BELANGRIJKSTE taak vergeten Inscha Allah Kinderen krijgen en ze goed opvoeden en ja ook nog voor je man zorgen en niet alleen maar wanneer ie ziek is! maar em elke dag vertroetelen omdat ie het verdient Liefs Safia

Safia21
25-07-2003, 10:35
Als het goed is zullen de huishoudelijk taken je wel meevallen, als je thuis bij je ouders ook al hielp in het huishouden!

LieveMeisje
25-07-2003, 10:49
Origineel gepost door Leviathan Ik weet dat het niet zo moeilijk is om te fantaseren over je droom man/vrouw en over je prachtige bruiloft. MAAR .. Wat gaat er voor jouw gevoel allemaal veranderen na de bruiloft? Ps. zowel positieve als negatieve dingen. NEEEE IK DENK T NOG LANG NIET AAN TROUWEN... :boogie: pas over 3jaar, denk ik :o Ps ik wil nu ff niet aan denken..... t lijkt me juist heel eng hoor :boos:

Safia21
25-07-2003, 10:53

Origineel gepost door LieveMeisje NEEEE IK DENK T NOG LANG NIET AAN TROUWEN... :boogie: pas over 3jaar, denk ik :o Ps ik wil nu ff niet aan denken..... t lijkt me juist heel eng hoor :boos: Valt wel mee hoor het engste is dat je uit bed valt omdat je partner gewend is alle ruimte in beslag te nemen Haha :giechel:

Pagina's : [1] 2