noona
23-11-2006, 10:59
Mijn rechterwijsvinger heeft het vaak moeten ontzien. 5 zichtbare littekens zitten er al op. Het eerste litteken is haast weggevaagd door de 5e. In de loop van de afgelopen 29 jaar heb ik deze vinger zo vaak toegetakeld dat het topje inmiddels gevoelloos is. Het 6e litteken die erop komen gaat zal ik NIET meer voelen. Zo was er ook op het Discovery kanaal een man die zo vaak door slangen gebeten was dat ie er immuun voor geworden was. Ooit zoiets meegemaakt? Dat een bepaalde kwetsing keer op keer gebeurt dat je het op een gegeven moment niet meer voelt? Diezelfde toegetakelde vinger heeft deze week een zware opdracht achter de rug. Het kiezen van een partij. Na eerst mijn stembiljet opgezocht te hebben ben ik richting het buurthuisje gelopen waar de aardige bejaarde mensjes ons opwachtten. Ze gingen zo op in hun functie en hadden er blijkbaar, heel even, een doel mee in hun leven gekregen. Ik zou daarom al gauw opperen om elke maand verkiezingen te houden, mijn vinger voelt er toch niets van en je houdt er de hangouderen mee van de straat. Multifunctionele doelen stellen, ik zou in de politiek moeten…Het keuzebord goed bekijkend, zie ik al gauw in bijna elke partij een tot meer buitenlandse namen die een islamitische indruk geven. Moslims zijn tegenwoordig net Nikies, iedereen heeft ze! “U HEEFT GESTEMD” en hup gelijk weer weg, kids opgehaald, als offer voor het nieuwe kabinet heb ik deze avond niet meer kunnen koken dus dook ik maar de vriezer in voor de couscous die ik vorige maand had ingevroren, kids in bad en vroeg naar bed, telefoon uitgezet, rolluiken dicht, koffie en koek op tafel en het verkiezingstafereel aanschouwend terwijl ik me bedacht wat voor “Nederlandse” dingen ik wel eens kan invoeren in mijn dagelijks leven als zijnde mijn bijdrage aan de integratie. Ongeveer dezelfde ongevoeligheid heb ik reeds ook met smakeloze beelden op tv. Veronica breekt ondertussen haar hoofd om zo veel mogelijk bloot te laten zien tijdens de burgerlijke uurtjes en Sonja maakt haar programma tot het gesprek van de dag ermee. Heerlijk om weer zwaar onverwachts iemands billen achter in mijn keel geduwd te krijgen als zijnde “gesprekonderwerp”. Nu zou het de programmamakers er wel om te doen zijn om te shockeren. Enerzijds niets mis mee, anderzijds doet het me denken aan mijn vorige koelkast, zodra ik daar Internet op had geïnstalleerd zonder de nodige virusbewaking werd ik elke keer als ik Internet opstartte getrakteerd op de meest strakke en uit proportie getrokken lichaamsdelen die functieloos voortplantingsbewegingen maakten. Als ik nu nog geshockeerd moet raken dan zal Sonja toch echt zelf uit de kleren moeten! Onze meiden van Halal hebben flink moeten slikken. Voor de een zijn ze een positief beeld van de islam en voor de ander niet islamitisch genoeg. Ik vind ze een heel goede brug tussen beide partijen. Het oordeel of ze islamitisch genoeg zijn is niet aan mij maar of ze offers brengen vind ik wel. Ze fungeren als de hoge bomen, de eersten die vooraan in het groepje strijders staan en de eerste en meeste klappen krijgen en ondertussen van de beste stuurlui aan wal kritiek ontvangen hoe ze het beter zouden moeten. Nog even en ze voelen er NIETS meer van… Voorlopig zal de komende tijd nog ( heel) even niet te gefocust zijn op het hoofddoekje trekken maar meer op het zakdoekje leggen. Ben zwaar benieuwd naar de coalities en ergens vind ik het helemaal niet erg dat Geert Wilders een goede winst heeft gehaald. Hij zal de boel alert kunnen houden of een “onfortuineske” vertoning geven, weg sensatieprogramma’s met blote billen, het kabinet wordt steeds interessanter. Ps.: toen ik deze avond bij het ophalen van mijn kinderen het autoportier voor ze openhield zwaaide mijn zoontje naar iemand achter me. Ik keek om en zag een jongen van ongeveer mijn broertjes leeftijd en was in dezelfde stijl gekleed als hem alleen merkte ik op dat deze jongen hoogblond was. Mijn zoon (de toekomst) zag geen verschil tussen deze jongen en zijn donkerharige oom. Zou het dan toch nog goed komen, zou Wilders dan uiteindelijk toch geen peroxide meer nodig hebben?