Bekijk originele versie : Wat betekent geld voor jou?
Leviathan
23-07-2003, 23:52
Ik heb af en toe heel sterk het idee dat mijn medemens meer waarde hecht aan geld dan aan de andere dingen die vele malen belangrijker zijn.
Het is de menselijke behoefte naar steeds meer willen. Maslow heeft er een leuke pyramide van gemaakt. Als je loopt dan wil je een fiets, als je fietstdan wil je een brommer, als je een brommer hebt dan wil je een auto, als je een auto hebt dan wil je een vliegtuig. Dit geldt bijna voor alle dingen. Dan moet je niet eens stilstaan bij de exclusiviteit van de dingen die je koopt. Armani, Mercedes, Rolex etc.
We zijn gewoon wandelende reclameborden geworden naar mijn mening.
Mijn vraag is wat het voor jullie betekent.
younesel18
24-07-2003, 00:00
Als ik de lotto win, heb ik genoeg (voor een paar dagen)
MariamaMslma
24-07-2003, 00:00
geld doet je honger stillen ;)
Ik heb dan ook heel erg honger de laatste tijd :(
Geld maakt het leven een stuk makkelijker....kom maar op met die miljoenen...ik weet er wel raad mee....Tfoe man die krasloten worden steeds duurder.
Leviathan
24-07-2003, 00:02
Origineel gepost door younesel18
Als ik de lotto win, heb ik genoeg (voor een paar dagen)
Loterijen zijn haram, wist je dat :D
Ps. hoe ga je het nu oplossen?
Origineel gepost door Sfenza
Geld maakt het leven een stuk makkelijker....kom maar op met die miljoenen...ik weet er wel raad mee....Tfoe man die krasloten worden steeds duurder.
idem
Dat wel, maar sommige mensen zijn er helemaal door bezeten en ik vraag me echt af waarom.
BentDagilia
24-07-2003, 00:03
geld bevredig een deel van je behoefte en als je behoefte bevredigd worden dan voelje , je gelukkig :D
Leviathan
24-07-2003, 00:04
Origineel gepost door MariamaMslma
geld doet je honger stillen ;)
Ik heb dan ook heel erg honger de laatste tijd :(
Bedoel je hebzucht?
iki_mocro
24-07-2003, 00:05
geld betekent VEEL SHOPPEN!
Leviathan
24-07-2003, 00:07
Origineel gepost door Bent Dagilia
geld bevredig een deel van je behoefte en als je behoefte bevredigd worden dan voelje , je gelukkig :D
Geld is waardeloos, het is niet meer dan een stukje boom met inkt.
Kun je uberhaupt je behoeften bevredigen. Als de ene behoefte bevredigd is dan heb je zo weer een andere. Kun je ooit gelukkig zijn met datgene wat je hebt en niets meer willen?
MariamaMslma
24-07-2003, 00:07
Origineel gepost door Leviathan
Bedoel je hebzucht?
Nee, ik bedoel honger...weet je wel dju3 :D ...............................
naar tassen en schoenen en kleren en sieraden en autorijlessen en nog veel meer.
Maar zoals je al ziet in mijn ondertekening....Al7amdulillah 3alla koellie 7aal ;)
Geld is niet meer weg te denken....ps:Dat van de krasloten was maar een geintje.
RIF_CHICKIE
24-07-2003, 00:08
ALLES!!!!!!!!!!!!!! :D
Leviathan
24-07-2003, 00:09
Origineel gepost door iki_mocro
geld betekent VEEL SHOPPEN!
Dat betekent dat je veel kunt kopen. Maar waarom?
Loop je naakt over straat, als je gaat shoppen. Nee natuurlijk niet, je hebt in principe al genoeg kleding en overige dingen, maar je wilt nog meer en het liefst iets met een exclusieve uitstraling. Waarom in vredesnaam, er zijn zoveel miljarden mensen die minder hebben. Waarom is het nooit voldoende wat we hebben.
Altijd moeten we de nieuwe .. hebben of de laatste .. of die leuke ... !!!
Geld is slechts een middel om een doel te bereiken.
slimiatje
24-07-2003, 00:11
Origineel gepost door Sfenza