Bekijk originele versie : wat als allebei de ouders je relatie afkeuren???
saida2003
23-07-2003, 10:33
Stel,
jij en je vriend/vriendin houden echt veel van elkaar en willen samen oud worden maar de ouders van allebei de kanten keuren t af.....
Ga je er toch voor of kies je voor je ouders????
He saida,
Ookal is de liefde zo groot,zal ik het niet verder gaan met die jongen in de naam van mijn ouders.
Want het is meestal zo als je je ouders niet gehoorzaamt dat het toch met die ene jongen verkeerd loopt,we hebben er een gezegde voor in,t marokkaans maar ik kan er niet op komen.
Het is zo iets als een zegen,als je die niet hebt,loopt het meestal verkeerd af.
Dus ik zou zeker voor mijn ouders kiezen.
:huil: ze moeten er mee instemmen anders trouw je zonder hen achter je, dat lijkt mij vreselijk
miss__1984
23-07-2003, 10:47
dan heb jij pech...
je moet wel naar je ouders luistern
miss__1984
23-07-2003, 10:54
maar je ouders zijn de gene die je op aarde hebben gebracht, zij zijn de gene die je hebben opgevoed, jij bent hun opgegroeid, je moeder heeft jou 9 maanden gedragen, weetje dat iedere pijn die zij heeft gehad, dat jij haar die niet kan 'terug betalen, genezen' omdat het te veel is.
dan kan je het (zoals ik het in mijn ogen zie) niet veroorloven omdan je ouders te kwetsen en in de steek te leten voor een man. ik weet niet presies hoe het islamitsh inelkaar zit, maar ik kan me niet voorstellen dat je wel met die gene mag trouwen, tenzij je ouders echt totaal geen geldige rede kunnen vertellen...
meid suc6 ermee
miss__1984
23-07-2003, 11:06
ik begrijp wat je bedoeld, maar mag ik je vragen wat de rede is waarom ze het niet accepteren
Origineel gepost door bolleke
He saida,
Ookal is de liefde zo groot,zal ik het niet verder gaan met die jongen in de naam van mijn ouders.
Want het is meestal zo als je je ouders niet gehoorzaamt dat het toch met die ene jongen verkeerd loopt,we hebben er een gezegde voor in,t marokkaans maar ik kan er niet op komen.
Het is zo iets als een zegen,als je die niet hebt,loopt het meestal verkeerd af.
Dus ik zou zeker voor mijn ouders kiezen.
Tot het zover is, en je moet kiezen tussen de man van wie je houdt en je ouders....dan kies je voor de man die je gelukkig zal maken, je ouders zullen er niet eeuwig zijn en als het misloopt is het HUN fout, heb zelf liever dat ik doorga met mijn keuze, als er dan iets misloopt is het tenminste mijn fout.
Origineel gepost door miss 17
dan heb jij pech...
je moet wel naar je ouders luistern
ze moet inderdaad naar haar ouders luisteren, maar als de ouders weigeren om redenen die niet geldig zijn (zoals afkomst, rijkdom,...) dan mag diegene zijn/haar wil doorzetten en trouwen met degene die zij willen, wie de soenna van de Profeet Vrede zij met Hem niet volgt, is geen volgeling van de Profeet Vrede zij met Hem.
De profeet Vrede zij met Hem moedigt een huwelijk op vroege leeftijd aan, en zegt ons een man of vrouw te kiezen op basis van het geloof, enkel dan kan een huwelijk slagen.
Ik ben liever ongehoorzaam aan mijn ouders dan aan de soenna van de Profeet Vrede zij met Hem.
miss__1984
23-07-2003, 11:23
juist dat typte ik daarnet ookal, dat het aan de rede ligt.......
ik hoop voor dr dat het goedkomt
Moge ALLAH het je gemakkelijk maken saida2003
:zwaai:
el_mouslima
23-07-2003, 11:28
je ouders zullen na een tijdje beseffen dat ze verkeerd waren.
je moet wel echt je best doen om je ouders over te halen! niet zomaar opgeven!
Zo stom! Wie kiest er nou voor het vriendje? Je hebt maar twee ouders, die het beste voor je over hebben! Ze hebben je zo laten opgroeien tot wie je nu bent. Dat jullie dat vergeten zeg :jammer: En mannen? Geloof me, er zijn mannen zat! Opnieuw verliefd worden lukt je zeker :rolleyes:
miss__1984
23-07-2003, 11:32
Origineel gepost door MidGet
Ik heb nog geen relatie
wel een goede vriend waarop ik :Iluvu: ben
en wederzijds
maar we hebben geen relatie
hij is hindoestaans (moslim) en ik ben turks/nl
misschien dat familie moeilijk gaat doen als het wat word
maar dat boeit me niet
als hij serieus met jouw is en jij met hem, kan hij tog zn best doen om je ouders over te halen... is het misschien vanwege afkomst van hem... de verschillende afkomst...
als jij dan je ouders wijzer kan maken door te zeggen dat als dat de rede is dat het haram is om jullie niet met elkaar te mogen trouwen
Arabian_Pearl
23-07-2003, 11:43
Origineel gepost door Georgia
Zo stom! Wie kiest er nou voor het vriendje? Je hebt maar twee ouders, die het beste voor je over hebben! Ze hebben je zo laten opgroeien tot wie je nu bent. Dat jullie dat vergeten zeg :jammer: En mannen? Geloof me, er zijn mannen zat! Opnieuw verliefd worden lukt je zeker :rolleyes:
Ik geef Midget volledig gelijk.
Georgia, ouders hebben niet altijd gelijk. Misschien is dat voor jou moeilijk te geloven, maar als het puntje bij het paaltje komt zul je wel denken: "ow, die denken zo erover, maar eigenlijk hebben ze niet gelijk om die en die reden." Ga je dan alsnog luisteren naar hen?
Ouders zijn ook maar mensen, en mensen maken fouten. Vergeet dat niet.
he anya,
kijk ik bekijk het zo,ik zou noooooit maar dan noooit een man boven mijn ouders verkiezen!!!
je ouders waren er voor je wanneer je problemen had,hebben je onderdak geven,eten,liefde enzoo dat kun je niet zomaar laten vallen en er van doorgaan met die ene jongen omdat ze er tegen zijn.
Meestal hebben ze daarvoor een goede reden,zoals neem bijvoorbeeld als een jongen die drugsdealer is met je wil huwen,dan zie ik mijn ouders zeker niet ja zeggen!!!
Ze bedoelen het goed,soms komt het verkeerd over maar het blijft goed!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.