Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De meeste lopen er verkeerd bij, ook jullie moslima's

Pagina's : [1] 2 3 4

Sim
22-07-2003, 20:08

Veel dingen van de Islam weten wij, maar er zijn ook dingen die wij niet weten. Over hoe wij lopen, hoe wij praten, hoe wij ons kleden..... Een moslima is niet klaar met haar hoofddoek. Nee, ze moet zich islamitisch kleden, en dan heb ik het niet over islamitisch op de moderne manier. Een vrouw moet de hoofddoek niet alleen voor haar hoofd gebruiken maar ook voor haar borstkas en voor haar rug. We mogen ons niet kleden op een manier dat aandacht trekt, modebewust zijn kan dus niet in zekere mate. Je mag je lichaamsomtrek niet laten zien, dat wil niet zeggen dat je niet bloot loopt of doorzichtige kleding aanmag, we weten allemaal dat dat niet mag. Maar we mogen ook geen dunne stof aantrekken dat door de wind of bij het lopen de vormen van ons lichaam showt. Broeken is in de Islam voor vrouwen sowieso taboe *dan heb ik het niet over de special broeken op Islamitische manier*. Extreem veel goud dragen is ook taboe, eigelijk is goud dragen geen taboe, maar het dragen ervan en het niet verbergen in je kleding (dus armband onder je lange mouw) dat is taboe. De reaktie van vele dames zou heel verdedigend zijn, vooral van de dames die zich op een moderne moslim manier kleden en teven ook hun hoofddoek half dragen, of met verschillende kleuren. Maar het feit blijft dat dat gewoon taboe is, en dat wat boven staat echt zo is in de Islam. Ik kan de bronnen opnoemen als dat nodig is. Mijn vraag is, vinden jullie moslima's het moeilijk om er simpel uit te zien? Want de Islam zegt, bescherm jezelf tegen elfitna. En als je er modern uitziet en toch aandacht trekt met je hoofddoek, bescherm je jezelf niet tegen fitna. Als we ons moslim gedragen en (denken te) kleden, waarom doen we het dan niet goed. Wat heb je aan het halve alfabet? Sim,

SarahBlue
23-07-2003, 01:00
Ik ben het helemaal eens met jouw woorden. Maar als ik dan naar jouw avatar kijk dan denk ik wel, hoe kan een praktiserende moslima nou een foto kiezen als avatar van een hollywood acteur? Wa Salaam

Arabian_Pearl
23-07-2003, 12:26
taboes zijn er om te doorbreken. Eigenlijk zouden we de mentaliteit van de mannen moeten veranderen. Zo zal ik inshallah mijn zonen opvoeden tot mannen die respect hebben voor vrouwen, ongeacht hun kleedwijze. Strak geklede dames willen niet allemaal aandacht van mannen. Een man moet daar rekening mee houden. Als wij vrouwen later onze zonen zulk respect bijbrengen dan zullen onze dochters van de 4de generatie enzovoort er gelukkiger bijlopen. Het is de man die zorgt voor fitna, niet de vrouw.

SarahBlue
24-07-2003, 03:00
Asalam Alaykoem zuster Mabrouk! Ik ben blij dat je het niet verkeerd hebt opgevat Alhamdoulilah. Moge Allah jou belonen met het goede InshAllah

zusternaoil
24-07-2003, 13:37

ja je hebt wel gelijk ik draag nu alhamdoelilah ook hoofddoek en mijn kleding zijn wel wijd maar het komt niet van de islam maar als je wijde kleren draagt is het toch ook goed

sabria2000
25-07-2003, 14:00
Origineel gepost door hedonist Taboe? Je praat als een Imam? Je zegt de bronnen te kennen en ze ook aan te willen wijzen. De Koran is oud, de Islam springlevend en dynamisch inlcusief de fundamentele waarden in de Koran. echter als jij toch graag leefregels met een baard van 1500 jaar hanteert, waar moeten huidige moslimmannen hun zwaard dan tegenwoordig dragen? Wa Salaam :rolleyes:

nadia01
25-07-2003, 14:10
Waarom moet je rug bedekt worden? Zo aantrekkelijk is iemands rug toch niet? Maar eventjes serieus.... Je hebt vast gelijk net zoals alle mensen hier en overal op de wereld die ons vertellen hoe we erbij moeten lopen en hoe we moeten praten. Maar als ik zou solliciteren bij mijn baan nu en ik zou mezelf helemaal bedekken dan zou ik nooit aangenomen worden. En ik denk dat dat best een probleem is als je hier woont in Nederland.

sabria2000
25-07-2003, 14:12
Origineel gepost door nadia01 Waarom moet je rug bedekt worden? Zo aantrekkelijk is iemands rug toch niet? Maar eventjes serieus.... Je hebt vast gelijk net zoals alle mensen hier en overal op de wereld die ons vertellen hoe we erbij moeten lopen en hoe we moeten praten. Maar als ik zou solliciteren bij mijn baan nu en ik zou mezelf helemaal bedekken dan zou ik nooit aangenomen worden. En ik denk dat dat best een probleem is als je hier woont in Nederland. ik vind dat de islam voor gaat, dat is het belangrijkste in het leven, werk kun je ergens anders wel vinden waar ze er wel respect voor hebben,

nadia01
25-07-2003, 14:23
Origineel gepost door sabria2000 ik vind dat de islam voor gaat, dat is het belangrijkste in het leven, werk kun je ergens anders wel vinden waar ze er wel respect voor hebben, Ik heb nu een ideale baan, in de buurt, ben vroeg thuis, kan later van huis....En de Islam is voor mij ook heel belangrijk. Ik weet dat ik gestraft wordt voor mijn daden maar ik weet ook dat het enige wat ik niet helemaal doe zoals het hoort is dat ik geen hoofddoek draag en geen lange wijde keren draag. Inschallah verandert dat ooit, maar ik weet dat ik er nu nog niet klaar voor ben.

achie25
25-07-2003, 15:08
Origineel gepost door nadia01 Ik heb nu een ideale baan, in de buurt, ben vroeg thuis, kan later van huis....En de Islam is voor mij ook heel belangrijk. Ik weet dat ik gestraft wordt voor mijn daden maar ik weet ook dat het enige wat ik niet helemaal doe zoals het hoort is dat ik geen hoofddoek draag en geen lange wijde keren draag. Inschallah verandert dat ooit, maar ik weet dat ik er nu nog niet klaar voor ben. Beste nadia, Ik wil even op je reactie reageren maar dat moet je niet zien als aanval maar gewoon als advies. Ik vind het verkeerd om te zeggen dat je nog niet klaar bent voor bepaalde dingen. Dat je strakke kleding draagt en geen hoofddoek daar heb ik niks mee te maken. Je weet ook wel hoe de Islam erover denkt. Maar dat je zegt dat je er niet klaar voor bent vind ik raar klinken. Wanneer ben je er wel klaar voor vraag ik dan. De meeste meiden zullen op die vraag antwoorden dat ze er klaar voor zijn als ze gaan trouwen. Dat vind ik ook weer een zwak argument want dan doen ze het voor diegene met wie ze trouwen of de schoonouders. En overigens, wie zegt dat het zover komt. We hebben niet het eeuwige leven hier op aarde. Voor je het weet is het over. Daar moet je juist naar werken. Probeer eraan te werken nu het nog kan want als de dood aanklopt is het te laat..

nadia01
25-07-2003, 15:25
Origineel gepost door achie25 Beste nadia, Ik wil even op je reactie reageren maar dat moet je niet zien als aanval maar gewoon als advies. Ik vind het verkeerd om te zeggen dat je nog niet klaar bent voor bepaalde dingen. Dat je strakke kleding draagt en geen hoofddoek daar heb ik niks mee te maken. Je weet ook wel hoe de Islam erover denkt. Maar dat je zegt dat je er niet klaar voor bent vind ik raar klinken. Wanneer ben je er wel klaar voor vraag ik dan. De meeste meiden zullen op die vraag antwoorden dat ze er klaar voor zijn als ze gaan trouwen. Dat vind ik ook weer een zwak argument want dan doen ze het voor diegene met wie ze trouwen of de schoonouders. En overigens, wie zegt dat het zover komt. We hebben niet het eeuwige leven hier op aarde. Voor je het weet is het over. Daar moet je juist naar werken. Probeer eraan te werken nu het nog kan want als de dood aanklopt is het te laat.. Ik heb ook helemaal niet gezegd dat ik strakke kleren draag.. Ik draag alleen geen kleren die 3 maten te groot zijn.. Ik draag gewoon nette beschaafde kleding. Ik ben al getrouwd geweest en voor mijn exman heb ik het ook niet gedaan, mijn ouders willen ook dat ik het doe maar voor hun heb ik het ook niet gedaan. Ik ben er klaar voor als mijn gevoel me zegt dat ik er klaar voor ben, en dan zal ik mijn Hijaab dragen, mijn kleding zal ik niet veranderen, omdat die gewoon netjes zijn. Juist omdat ik vind dat ik de hoofddoek voor mezelf moet doen en voor ALLAH heb ik het niet gedaan omdat ik getrouwd was. Ik kan het gewoon nog niet.. Ik zie jou reactie trouwens niet als aanval want je bent vrij om te reageren en ik vind dat je heel netjes hebt gereageerd... Groetjes en Thalla

sabria2000
25-07-2003, 22:03
maar als je de innerlijke hijaab hebt is toch ook goed

achie25
26-07-2003, 00:42
Origineel gepost door nadia01 Ik heb ook helemaal niet gezegd dat ik strakke kleren draag.. Ik draag alleen geen kleren die 3 maten te groot zijn.. Ik draag gewoon nette beschaafde kleding. Ik ben al getrouwd geweest en voor mijn exman heb ik het ook niet gedaan, mijn ouders willen ook dat ik het doe maar voor hun heb ik het ook niet gedaan. Ik ben er klaar voor als mijn gevoel me zegt dat ik er klaar voor ben, en dan zal ik mijn Hijaab dragen, mijn kleding zal ik niet veranderen, omdat die gewoon netjes zijn. Juist omdat ik vind dat ik de hoofddoek voor mezelf moet doen en voor ALLAH heb ik het niet gedaan omdat ik getrouwd was. Ik kan het gewoon nog niet.. Ik zie jou reactie trouwens niet als aanval want je bent vrij om te reageren en ik vind dat je heel netjes hebt gereageerd... Groetjes en Thalla Daar heb je gelijk in nadia. Maar begrijp me niet verkeerd. Je zegt dat je de hoofddoek voor Allah (swt) wil gaan dragen. Allah (swt) heeft de hoofddoek verplicht voor elke moslima. Hij heeft niet gezegd dat je het mag dragen wanneer je gevoel zegt dat je er klaar voor bent. Hij heeft het verplicht gesteld vanaf het moment dat de vrouw voor het eerst ongesteld wordt als ik me niet vergis. Er zijn bepaalde dingen in dit leven waar wij ons gevoel niet over kunnen laten bepalen omdat Allah (swt) dat voor ons al heeft gedaan.

achie25
26-07-2003, 00:45
Origineel gepost door sabria2000 maar als je de innerlijke hijaab hebt is toch ook goed Wat versta jij onder een innerlijke hijaab??

maroc_thugangel
26-07-2003, 15:39

heyy, ik draag ook een hoofddoek maar ik draag em zo naar achteren en dan zo een brede sjaal erover heen.... dusz...maar ik draag neit zo een lange ding!!.. ik bid wel.... xxx lamia

Pagina's : [1] 2 3 4