Bekijk originele versie : Noodknop voor de Chatbox
20/07 Noodknop in sommige Nederlandse chatboxen
Sommige chatboxen in Nederland krijgen vanaf volgend jaar een soort noodknop om op te treden tegen volwassenen die ongewenste seksuele toenadering zoeken tot kinderen of jongeren. Dit heeft het dagblad Het Parool gemeld.
Nederlandse chatboxbeheerders overleggen met meldpunten en het ministerie van Justitie over de installatie van een noodknop in chatboxen. Dit zijn plaatsen op het Internet waar mensen met elkaar kunnen babbelen, in groep of privé met één persoon.
Minderjarigen krijgen in dergelijke chaboxen wel eens te maken met opdringerige volwassenen. Het gaat dan niet alleen om seksuele voorstellen en praatjes maar ook om het verzenden van foto's. Volgens Het Parool klagen jongeren steeds vaker over ongewenste seksuele toenadering door volwassenen op het Internet.
Vandaar ook de invoering van een stopknop volgend jaar in de chatrooms van TMF en het Microsoft Netwerk (MSN). Daarmee kunnen kinderen of jongeren de beheerder van de kletsruimtes waarschuwen dat er iets met hun gesprekspartner niet in de haak is. De beheerder kan dan in actie komen en de ongewenste gast "verwijderen".
ikke, maar alleen op de marokko.nl chat..en die opdringerige personen...die kan ik wel alleen aan :ego:
maar tog bedankt voor het platsen van je bericht.
-sammygirl-
Origineel gepost door ze3ma1
ikke, maar alleen op de marokko.nl chat..en die opdringerige personen...die kan ik wel alleen aan :ego:
maar tog bedankt voor het platsen van je bericht.
-sammygirl-
Ik denk dat het een goed idee is..
Er zijn teveel viese mensen die de chatboxen gebruiken voor hun verlangens..
Dus, wees altijd op je hoede..dat is de boodschap..indien écht twijfel noodknop drukken..of direct negeren.
Origineel gepost door Mohammed Justice
Ik denk dat het een goed idee is..
Er zijn teveel vieze mensen die de chatboxen gebruiken voor hun verlangens..
Dus, wees altijd op je hoede..dat is de boodschap..indien écht twijfel noodknop drukken..of direct negeren.
Ja, ik heb ook niet gezegd dat het geen goed idee is, integendeel zelfs...het mag er van mij komen.
-sammygirl-
Najmatje
22-07-2003, 20:38
Ik chat wel jah ook soms op TMF,marokko.nl enz ;) :zwaai:
Origineel gepost door ze3ma1
Ja, ik heb ook niet gezegd dat het geen goed idee is, integendeel zelfs...het mag er van mij komen.
-sammygirl-
Ok sammy...begrepen.. :D
Origineel gepost door Najmatje
Ik chat wel jah ook soms op TMF,marokko.nl enz ;) :zwaai:
Dus, Najma..pas op he..je moet weten wie aan de andere kant is..ken je deze goed..doet deze niet alsof..liegt de persoon over zijn leeftijd..enz..enz..
Najma...je kan niet genoeg voorzichtig zijn..dat geldt voor iedereen hoor ;)
Najmatje
28-07-2003, 22:11
Dus, Najma..pas op he..je moet weten wie aan de andere kant is..ken je deze goed..doet deze niet alsof..liegt de persoon over zijn leeftijd..enz..enz..
Najma...je kan niet genoeg voorzichtig zijn..dat geldt voor iedereen hoor ;)
JAH DAAROM L.UL IK OOK ALTIJD MAAR WAT :D :)
JAH DAAROM L.UL IK OOK ALTIJD MAAR WAT :D :)
Zorg wel voor dat de ander dat niet als waarheid ziet..want kan rare gevolgen hebben..
Najmatje
28-07-2003, 23:46
Zorg wel voor dat de ander dat niet als waarheid ziet..want kan rare gevolgen hebben..
jah k weet maar toch bedankt:blauwkus: :)
jah k weet maar toch bedankt:blauwkus: :)
Najma..heb je een trage computer of zo..je bent heel traag met je reacties.. :D
Of ben je op Marokko.nl bezig+ mp3 downl. + msn.. :D
Op internet durven de meeste mensen iets meer dan in werkelijkheid.. :rolleyes:
Najmatje
29-07-2003, 00:04
Najma..heb je een trage computer of zo..je bent heel traag met je reacties.. :D
Of ben je op Marokko.nl bezig+ mp3 downl. + msn.. :D
Op internet durven de meeste mensen iets meer dan in werkelijkheid.. :rolleyes:
Nee ik heb juist een snelle computer maar ben op marokko.nl aan het zwerven je weet tog:jeweetog: :D en msn enz :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.