Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Dames/ heren vraagje over zoenen!!!

Pagina's : [1] 2

LZN
21-07-2003, 22:46

Beste leden, Heb ff een vraagje over zoenen...............en nee ik wil niet vragen hoe het moet (voor de niet serieuze onder ons) Maar goed, ik zie vaak tot mijn ongenoegen dat veel marokkaanse meiden zoenen voor het huwelijk. Op zich is dat niet zo'n zwaar misdrijf. Maar het is toch hartstikke haram......of niet???.

Sfenza
21-07-2003, 23:16
Het zwaar haram.

GangstaLovin
21-07-2003, 23:26
Marokkaan betekent niet automatisch moslim :rolleyes:

RIF_CHICKIE
21-07-2003, 23:26
ik moet wel eerlijk toegeven dat ik wel met mijn vriend zoen :( ik weet dat het eigenlijk haram is, maar zo erg is het togg niet :o :confused: :confused:

dima_zina85
21-07-2003, 23:27

Origineel gepost door GangstaLovin Marokkaan betekent niet automatisch moslim :rolleyes: jah precies, k ken twee meiden, marokkaanse zijn het, maar het zijn geen islamieten, het zijn gewoon christelijke meiden;)

saidaaatje
21-07-2003, 23:27
hoe dom kunnen mensen zijn:jammer:

Najib26
21-07-2003, 23:29
Origineel gepost door Angel_eyz Beste leden, Heb ff een vraagje over zoenen...............en nee ik wil niet vragen hoe het moet (voor de niet serieuze onder ons) Maar goed, ik zie vaak tot mijn ongenoegen dat veel marokkaanse meiden zoenen voor het huwelijk. Op zich is dat niet zo'n zwaar misdrijf. Maar het is toch hartstikke haram......of niet??? Het is zwaar haram. Je mag niet eens alleen met een vrouw zijn. Laat staan haar zoenen. Je mag een vrouw niet eens een hand geven als je er niet mee getrouwd bent en ze niet jouw familie is. Fysiek contact met een meisje voor het huwelijk. Vraag: De situatie is als volgt. Ik ging vroeger vaak naar feesten. Ik dronk niet, maar ik ging omgang met meisje in de discotheek niet uit de weg. Ik ging nooit verder dan kussen en het waren altijd Nederlandse meisje en nooit Islamitische meisjes. Al zo'n meisje verder wilde, dus een relatie wilde aangaan, wees ik dat gewoon van de hand af, omdat zo'n langdurige relatie niet kan volgens de Islam . Mijn vraag aan u is: Heb ik gezondigd? Antwoord: In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest Barmhartige. Beste broeder. Zoals u weet is seksuele gemeenschap voor het huwelijk niet toegestaan. Dit is niet maarzo verboden, maar het is ter voorkoming van gebroken gezinnen, vaderloze kinderen en sociale problemen. De Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft in een authentieke hadith deze zonde ingedeeld als een van de destructieve zondes. Vanwege de grote impact die deze zonde heeft, heeft de Islam ook de weg afgesloten die hiernaar toe kan leiden. Hieronder vallen zaken zoals u ze beschreef, namelijk fysiek contact met een meisje. De Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Wanneer een van jullie getroffen zou worden door een ijzeren naald achter in zijn hoofd, dan zou dat beter zijn dan wanneer hij een vrouw aanraakt die hij niet mag aanraken" (Overgeleverd in at-Tabarani, geclassificeerd als zijnde sahih door al-Albaani in Sahih al-Jaami' 5045) Beste broeder, het antwoord op uw vraag is dat u wel gezondigd heeft, maar wanhoop niet aan de genade en barmhartigheid van Allah. Wij adviseren u om goede daden te doen zodat uw slechte daden zullen verdwijnen. Een hadith die op uw geval betrekking heeft, is de hadith wanneer een man tot de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) kwam en zei: 'O Boodschapper van Allah! Ik ontmoette een vrouw in de tuin, ik bracht haar naar me toe, en bestastte haar, ik kuste haar en ik deed alles behalve het hebben van gemeenschap.' De Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) bleef stil en het vers: "Voorzeker, goede werken verdrijven kwade werken. Dit is een aanmaning voor degenen die er lering uit trekken" (vertaling v. 11:114) werd geopenbaard. Toen reciteerde de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) dit aan hem. Daarop zei 'Omar (moge Allah tevreden met hem zijn): 'O Boodschapper van Allah! Geldt dit specifiek voor hem of is dit voor iedereen?' De Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) zei: "Nee, dit is voor iedereen". (Overgeleverd door Ahmad) Moge Allah uw zondes vergeven, en u en de rest van de Moslim gemeenschap leiden op het rechte pad. En Allah weet het het beste. Cyber Imam, Het team van al-Islaam.com

Oem_Lena
21-07-2003, 23:30
Origineel gepost door RIF_CHICKIE ik moet wel eerlijk toegeven dat ik wel met mijn vriend zoen :( ik weet dat het eigenlijk haram is, maar zo erg is het togg niet :o :confused: :confused: waarom wacht je gewoon niet tot je gaat trouwen tis wel erg tis een zonde,en het is echt lekkerder zoenen als je getrouwd bent :hihi: :hihi:

Chaimae
21-07-2003, 23:30
:lol: Hoe erg kan het zijn? Als je begint te zoenen heb je een grotere neiging om steeds een stapje verder te gaan.... En het is haram om een vriend te hebben...Lijkt me duidelijk dat zoenen dan ook niet mag...Voor degegen die moslim zijn natuurlijk..:)

saidaaatje
21-07-2003, 23:31
Origineel gepost door Chaimae :lol: Hoe erg kan het zijn? Als je begint te zoenen heb je een grotere neiging om steeds een stapje verder te gaan.... En het is haram om een vriend te hebben...Lijkt me duidelijk dat zoenen dan ook niet mag...Voor degegen die moslim zijn natuurlijk..:) ey:D

Sfenza
21-07-2003, 23:32
Origineel gepost door GangstaLovin Marokkaan betekent niet automatisch moslim :rolleyes: Praat je nu over jezelf? Gewoon een vraagje.

saidaaatje
21-07-2003, 23:33
Origineel gepost door Chaimae :D:D wanna get dirty:hihi:

Najib26
Origineel gepost door RIF_CHICKIE ik moet wel eerlijk toegeven dat ik wel met mijn vriend zoen :( ik weet dat het eigenlijk haram is, maar zo erg is het togg niet :o :confused: :confused: Wie zegt dat het niet erg is? Ik zou Allah maar om vergiffenis vragen en het nooit meer doen.

RIF_CHICKIE
jah tuurlijk ben ik moslim, dan ga ik er maar snel mee stoppen!!

Chaimae
21-07-2003, 23:35

Origineel gepost door saidaaatje wanna get dirty:hihi: Nee tot we getrouwd zijn...:bril: :hihi:

Pagina's : [1] 2