Bekijk originele versie : hulp uit marokko?!!?!
lopezz1977
18-11-2006, 11:20
beste dames,
ik ben nu 3 maande zwanger van mn tweede kindje, ik werk drie dagen, en wil daar in de toekomst wel mee doorgaan,alleen mn zoontje is 2en half,als ik denk hoe ik dat weer allemaal ga regelen wordt ik al down, vroeg kids weg brengen, dan werken, een kleintje slapeloze nachten en enz, aan de andere kant ben ik dol blij dat we weer een kleine in huis hebben en ons gezin zal verijken, maar ik zou graag iemand (familie uit marokko willen halen die me zou willen helpen met de kids en daarnaast zou ze ook nog ergens anders kunnen werken als ze dat zou willen, heeft iemand hier ervaring mee? visum sturen voor 3 maanden en dan blift ze gewoon hier? of als au pair? of als???????
ik hoor de laatste tijd dat veel jonge gezinnen dit doen, weten jullie hoe en wat?
sgatje22
18-11-2006, 11:22
beste dames,
ik ben nu 3 maande zwanger van mn tweede kindje, ik werk drie dagen, en wil daar in de toekomst wel mee doorgaan,alleen mn zoontje is 2en half,als ik denk hoe ik dat weer allemaal ga regelen wordt ik al down, vroeg kids weg brengen, dan werken, een kleintje slapeloze nachten en enz, aan de andere kant ben ik dol blij dat we weer een kleine in huis hebben en ons gezin zal verijken, maar ik zou graag iemand (familie uit marokko willen halen die me zou willen helpen met de kids en daarnaast zou ze ook nog ergens anders kunnen werken als ze dat zou willen, heeft iemand hier ervaring mee? visum sturen voor 3 maanden en dan blift ze gewoon hier? of als au pair? of als???????
ik hoor de laatste tijd dat veel jonge gezinnen dit doen, weten jullie hoe en wat?
Gataar...
teletubbie
18-11-2006, 11:48
Alleen ''Rita Verdonk'' kan een antwoord op jou vraag geven!!
Nisrientje
18-11-2006, 11:52
Ik vind dit eigenlijk helemaal geen slecht idee hoor! Als je een au pair uit de filipijnen mag halen dan mag dat ook uit marokko lijkt mij. Volgens mij moet je even googlen , kom je vast een heel eind mee :goedzo:
Ooh ja gefeliciteerd met je zwangerschap :banana:
misshajar11
18-11-2006, 11:56
Ben je niet bang dat ze, je man van je afpakt!
de meiden van maroc zijn helaas niet te vertrouwen! Ze pakken de mannen af in maroc, laat staan hier!
Waarom vraag je het niet aan familieleden, om je te helpen! Waarom pèrse een au pair uit marokko halen!
Ik wil je niet bang maken, denk goed over na!
p.s. nog proficiat met je zwangerschap!
Op deze grond iemand uit het buitenland halen kan volgens mij idd alleen als die persoon hier als au-pair naartoe komt.
Regels:
- vergunning wordt maar voor één jaar verleend en mag nooit verlengd worden;
- de au-pair mag maar 30 uur p/w aan huishoudelijke taken verrichten, want het is de bedoeling dat ze ook nog culturele dingen doet in NL.
- het gaat om een MVV-aanvraag en deze wordt altijd in het land van herkomst gedaan bij de Nederlandse ambassade. De IND mag er 3 maanden over doen om een beslissing te nemen. Pas bij een positieve beslissing wordt de ambassade op de hoogte gesteld en mag de betreffende persoon inreizen.
Je kunt de site van IND nog raadplegen, maar dit is het zo even uit mijn hoofd.
Miss_Magrebia
18-11-2006, 12:03
Ben je niet bang dat ze, je man van je afpakt!
de meiden van maroc zijn helaas niet te vertrouwen! Ze pakken de mannen af in maroc, laat staan hier!
Waarom vraag je het niet aan familieleden, om je te helpen! Waarom pèrse een au pair uit marokko halen!
Ik wil je niet bang maken, denk goed over na!
p.s. nog proficiat met je zwangerschap!
Waarom andermand man afpakken als er genoeg singels op straat rondlopen. Zou wat zijn, de rest van je leven in angst leven omdat een vrouw ( uit marokko ) bij je man in de buurt is :hihi:
Ps: ze had het over Famillie in Marokko, geen wildvreemde die zich binnenlaat ;)
Yousra384
18-11-2006, 12:04
Is het werken zo belangrijk voor je?
Ik zou eerst mijn kinderen opvoeden en dan ka ik altijd nog parttime gaan werken. Ik moet er niet aan denken iemand in mijn huis te hebben rondlopen. Die uurtjes dat je werkt kun je dan aan jouw au pair afgeven dus in principe wordt je er niet rijker van. En dan ook misschien de iriitaties die kunnen ontstaan.
Mij niet gezien
misshajar11
18-11-2006, 12:09
Waarom andermand man afpakken als er genoeg singels op straat rondlopen. Zou wat zijn, de rest van je leven in angst leven omdat een vrouw ( uit marokko ) bij je man in de buurt is :hihi:
Ps: ze had het over Famillie in Marokko, geen wildvreemde die zich binnenlaat ;)
Die zijn nog erger!
ik heb ooit een verhaal gelezen over een au-pair die van door is gegaan met de echtgenote des huizes! ik dacht meteen dat verhaal!
Miss_Magrebia
18-11-2006, 12:10
Die zijn nog erger!
ik heb ooit een verhaal gelezen over een au-pair die van door is gegaan met de echtgenote des huizes! ik dacht meteen dat verhaal!
Dat verschilt per famillie, je hebt een goede band met ze of niet ;)
misshajar11
18-11-2006, 12:13
Dat verschilt per famillie, je hebt een goede band met ze of niet ;)
Zodra ze in NL zijn, kan je de band vergeten!
Miss_Magrebia
18-11-2006, 12:14
Zodra ze in NL zijn, kan je de band vergeten!
Dat hangt toch echt van je famillie af ;)
Alhamdoelillah ken ik dat niet :o
misshajar11
18-11-2006, 12:20
Dat hangt toch echt van je famillie af ;)
Alhamdoelillah ken ik dat niet :o
we kunnen heel lang over praten maar goed.........okè niet iedereen dan.
Dat is bij m'n in de familie voor gekomen, vandaar dat vertrouwen in de familie is gezakt.
lopezz1977
18-11-2006, 14:20
ja inderdaad, dat soort famillie heb je, maar ik dacht zelf aan een tante van me die geen man meer, heeft en wel kinderen, ze zou dol graar een betere toekomst willen voor die kinderen,(dus als mn man een chick wilt die 15 jaar ouder is be my guest, en na dat jaar zien we dan wel, maar het is nog maar een idee, en ik ga het zelf eerst aankijken , mn zoontje is dan drie en die gaat dan al weer over een jaar naar school, hij gaat nu al na de voorschool 4 halve dagen, en over dat blijven werken ja we hebben pas een huis gekocht in amsterdam, dus als het over een paar jaar in waarde is gestegen, kan ik misschien met pensioen hahahahah
maar met allah wil en kracht red ik het wel en anders is er altijjd nog plan B
IkBenNadina
18-11-2006, 14:24
Alsof famillie wel te vertrouwen is..? Tarrr!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.