Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Naar belgië verhuizen

OemNusayba
17-11-2006, 22:30

A salaam oe 3alaikoem wa Rahmatullah Wie is er van Nederland naar België verhuisd en kan me meer vertellen over heel die procedure qua werk, huisvesting enzo? Ik kreeg deze vraag van een zuster uit Nederland, maar weet hier echt niets over. Dusse wie kan me helpen .... A salaam oe 3alaikoem

_GoudSterretje_
17-11-2006, 23:05
Dit vraag ik me nou ook af. Ik hoor dat meer mensen interesses hebben om naar Belgie te verhuizen.

salim2
17-11-2006, 23:52
ik ben verhuist naar belgie woonde eerst in rotterdam. het is niet makelijk om alles te reggelen.

Leila1982
18-11-2006, 10:02
Ik moet er niet aan denken, betaal nog lieverd duizenden euro's aan rekeningen dan dat ik naar belgie verhuis... Maar dat is mijn mening.

_GoudSterretje_
18-11-2006, 11:13

ik ben verhuist naar belgie woonde eerst in rotterdam. het is niet makelijk om alles te reggelen. Waarom dan? Wat is de procedure ongveer?

OemNusayba
18-11-2006, 12:19
ik ben verhuist naar belgie woonde eerst in rotterdam. het is niet makelijk om alles te reggelen. Waar moet je beginnen? Welke instanties etc ...?

misshajar11
18-11-2006, 12:24
Doenja18 kan jou helpen, maar die is er vadaag niet! ze is naar de meeting!

cuisinetje
18-11-2006, 12:44
Waar moet je beginnen? Welke instanties etc ...? Je moet eerst een domicilie adres hebben, bij familie of een eigen stek. Je daarna inschrijven in het gemeentehuis. Daarna werk zoeken, je moet wel een inkomen hebben, heb gehoord dat als je gewerkt hebt in NL en je kunt bewijzen dat je 20 dagen in B hebt gewerkt dat je op basis van je tewerkstelling in NL ook hier een werkloosheidsvergoeding kunt krijgen. Via je werkgever of via het uitzendbureau moet je ook kinderbijslag aanvragen ( als er kinderen zijn) Je moet je dan ook aansluiten bij een ziekenfonds ( er zijn er verschillende) is wel belangrijk als je ziek valt tijdens je tewerkstelling.

OemNusayba
18-11-2006, 12:48
Je moet eerst een domicilie adres hebben, bij familie of een eigen stek. Je daarna inschrijven in het gemeentehuis. Daarna werk zoeken, je moet wel een inkomen hebben, heb gehoord dat als je gewerkt hebt in NL en je kunt bewijzen dat je 20 dagen in B hebt gewerkt dat je op basis van je tewerkstelling in NL ook hier een werkloosheidsvergoeding kunt krijgen. Via je werkgever of via het uitzendbureau moet je ook kinderbijslag aanvragen ( als er kinderen zijn) Je moet je dan ook aansluiten bij een ziekenfonds ( er zijn er verschillende) is wel belangrijk als je ziek valt tijdens je tewerkstelling. Djazaakie Lahoe gayran, ik zal het haar doorgeven.