Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Lees Diit Als je Durft!!

Pagina's : [1] 2

mvr_casanova
17-11-2006, 20:00

Durf jij dit uit te lezen?? Veel mensen beweren dat ze geloven in de Dag des Oordeels, maar diep van binnen doen ze dat niet, diep van binnen geloven zij niet werkelijk in de Dag des Oordeels. Ze nemen de zaak niet echt serieus. En dat valt te herleiden uit het feit dat zij zich absoluut niet voorbereiden op deze Dag. Zaken die zij wel serieus nemen, daar zijn ze dagen soms wel maanden van te voren mee bezig. Ik neem als voorbeeld, zomerse vakantie* De meeste mensen zijn maanden van te voren bezig met de zomerse vakantie. Maanden van tevoren worden al voorbereidingen getroffen. Maanden van tevoren worden al inkopen gedaan, lijstjes opgesteld van alles wat er nog geregeld moet worden. Maar als het gaat om de Dag des Oordeels... Wij nemen de Dag des Oordeels niet serieus. We kunnen wel beweren en zeggen dat wij geloven in de Dag des Oordeels, maar onze daden en handelingen geven aan dat wij liegen. En ik heb vaak in het verleden gesproken over de Dag des Oordeels en wat mij opvalt, is dat de meeste mensen zich niet willen laten vermanen tot de Dag des Oordeels, tegen die mensen, en ook tegen jullie wil ik zeggen, wordt wakker, want die Dag zit aan te komen. Een Dag waarop een moeder geen aandacht meer heeft voor haar kind, een Dag die 50.000 jaar duurt, een Dag waarop familiebetrekkingen niks meer betekenen, een Dag waarop alles zal vergaan. Alles. Allah Subhanahoe wa Taala zegt: ''Koeloe men 3alayha Faan, wa yebka wadjhoe Rabbika Dhoel Djalali wal Ikraam,'' ''Alles wat zich op de aarde bevindt, zal vergaan, en er rest enkel en alleen het Aangezicht van jouw Heer, de Bezitter van Majesteit en Eer.'' Moet je voorstelen, alles zal vergaan. En als het dodenaantal is voltooid, en in de Hemel en op aarde geen leven meer te bekennen is, en iedereen er roerloos en bewegingloos bij ligt, nog nooit is het zo stil geweest. Doodstil is het in het Heelal. De Enige die over is gebleven is Allah Subhanahoe wa Taala, wiens Glorie leven en achtenswaardigheid eeuwig durend zijn. Op dat moment wordt iedereen overdonderd, overrompelt door de Oproep van een Omroeper. Een oproep die bedoeld is om het Begin van de Dag des Oordeels aan te kondigen. Een oproep die bedoeld is om aan te geven dat het tijd is geworden voor jou en voor mij om ons te verantwoorden jegens Allah Subhanahoe wa Taala. Moet je voorstellen, dus ook iedereen wordt opgeroepen, je weet niet wat jou overkomt, en zo nederig, en onderdanig als iedereen is op die Dag. Zoveel geeft zich iedereen richting deze oproep, je kunt niet weigeren, je hebt geen keuze. In doenya had je nog keuzes, kon je nog keuzes maken. Je kon ervoor kiezen om wel of niet te bidden, wel of niet te vasten, wel of niet Allah Subhanahoe wa Taala te gehoorzamen, maar op die Dag valt er niets meer te kiezen, is het afgelopen! Of je het nou wilt of niet, je zal je moeten verantwoorden jegens Allah Subhanahoe wat Taala. En je zult voor Hem komen te staan, dat staat vast. Stel je voor, als dat allemaal gebeurt, hoe zal je je voelen op dat moment? Als dat allemaal speelt, wat gaat er dan door je heen. Je moet je voorstellen, je bent op Weg naar Allah Subhanahoe wa Taala, Hij wiens regels jij hebt overtreden. Wat ga je tegen Hem zeggen? Ik kan je zeggen dat je haren alleen bij de gedachte alleen al grijs worden, en je hart zal het begeven. En terwijl je in een shock verkeert, je weet niet wat er gaande is, de grond zal boven je openbarsten. Waarna jij op je benen gaat staan, en je werpt je blik richting de oproeper. De richting waar de oproep vandaan komt. En tegelijkertijd staan er miljarden mensen op uit hun graven. De graven waar zij heel wat leed, afschuwelijkheden en beproevingen hebben gekend. En de profeet Vrede zij met Hem zegt: De mensen zullen opstaan uit hun graven in de staat waar in zij zijn gestorven. Moet je voorstellen, er zijn mensen die uit hun graven komen en waarvan de ledematen van licht zijn voorzien. Ze stralen licht uit, ze waren goed in het wereldse leven. En ook zijn er mensen die opstaan en door donkerte worden omgeven. Ook zijn er mensen die bloedend uit hun graven komen. En hun bloed heeft een aangename geur, namelijk de geur van muskus. En dit zijn de martelaren En ook zijn er mensen die met gigantische buiken opstaan, dit zijn de mensen die zich schuldig hebben gemaakt aan het eten van Ribaa-e (rente). Ook zegt Allah Subhanahoe wa Taala dat de mensen die zich schuldig hebben gemaakt aan Ribaa-e op die dag, als bezetenen zullen opstaan. Ook zullen mensen opstaan die alcohol in hun bijzijn hebben, de alcoholisten. En weet 1 ding wie iets heeft gestolen, zoals de authentieke overlevering die ons vertelt wie iets heeft gestolen, zal het op die Dag op zijn schouders moeten dragen. Heb je een ei gestolen? Dan zal je een ei op je schouders dragen. Heb je een kameel gestolen? Dan zal je een kameel op je schouders dragen. En ik heb het eerder aangegeven, als ik denk aan onze jeugd, aan onze moslimjeugd dan zie ik ze allemaal aankomen op de Dag des Oordeels. Met bromfietsen, scooters en fietsen op hun schouders. We lachen er wel om, maar het is wel de waarheid. Moge Allah Subhanahoe wa Taala ons Genadig zijn op die Dag. Moet je voorstellen, de drukte, de angst waarin iedereen verkeert, beeld je je zelf in, even serieus, naakt, angstig, alleen, droevig tussen de menigte. Iedereen is op die Dag bloot, iedereen loopt op blote voeten. En is stil. En je hoort niets, je hoort niets, helemaal niets. Alleen voetstappen, alleen voetstappen, en de oproep van de omroeper, waar iedereen op af gaat. Eenmaal op de plaats van verzameling aangekomen, begint de drukte toe te nemen. De mensen en de shayateen zijn bij 1 gekomen. Degene die zich in het wereldse leven bijvoorbeeld Koning mocht noemen, wordt op die Dag van zijn Koningsschap veroverd. Stelt niets meer voor. Hij is het meest kruiperig en meest nederig op die Dag. Dit terwijl hij iedereen in het wereldse leven onderdrukte en tiranniseerde. Dus moet je je voorstellen, en als iedereen op de plaats van Verzameling is aangekomen, beginnen ineens de sterren uit de Hemel te vallen. En dan gaat het licht van de zon en de maan uit. De aarde op in duisternis. En dit mag jij allemaal met je eigen ogen aanschouwen, dit krijg jij te zien. Ook begint de Hemel zich onderste boven te keren. En begint langzaam open te barsten. En dit gaat gepaard met een oorverdovend geluid. We lezen toch allemaal wat Allah Subhanahoe wa Taala zegt in de Quraan: ''Idha AsSama-oen fatarat, wa idha alKawakiboe ntatharat.'' ''De dag waarop de Hemel zal opensplijten, de Dag waarop de sterren zullen vallen.'' Dit mag je allemaal met eigen ogen aanschouwen op die dag, en de zon wordt dichterbij gebracht. De zon wordt boven de hoofden van de mensen gebracht. Zie hoever gelegen de zon vandaag is. Hoever is de zon vandaag nu? Maar toch klagen wij soms over hoe warm het is. Moet je je voorstellen als de zon boven de hoofden van de mensen hangt, en daar is geen schaduw te bekennen. De enige schaduw die er is, is de schaduw die Allah Subhanahoe wa Taala heeft klaargemaakt voor Zijn rechtgeleide dienaren. Voor diegene die goed zijn geweest, en die begeven zich ook in Die schaduw. Terwijl de andere in deze afschuwelijke hitte moeten blijven staan. En naarmate de tijd verstrijkt, begint de wanhoop en ergernis toe te nemen. En de drukte, dorst, en het heen en weer geduw beginnen hun tong te eisen.

mvr_casanova
17-11-2006, 20:00
En het zweet stroomt langs hun lichamen en verdwijnt in de grond. En langzaam beginnen de mensen onder te gaan in hun eigen zweet. Er zijn mensen die tot hun enkels onder zweet komen te staan, er zijn mensen die tot hun borst in het zweet komen te staan en er zijn zelfs mensen die kopje onder gaan in hun eigen zweet. Dit hangt allemaal af van je eigen daden. Des te slechter jouw daden zijn, des te hoger het zweet bij jou komt te zitten. Hassan Al Basri Radiya Allahu 3anh zegt: '' Wat te denken van mensen die 50.000jaar hebben staan wachten op Allah Subhanahoe wa Taala, zonder eten, zonder drinken, en daarna worden zij gesleurd naar de Hel, waar een kokende hete bron op hen staat te wachten waarmee zij hun dorst kunnen lessen. Kokend hete bron waaruit zullen drinken.'' SubhanaAllah. En er staan zaken in de Quraan die aangeven hoe ernstig de Dag des Oordeels is. Maar we lezen de Quraan niet meer* En daarom, als ik hier, even serieus, ik kijk jullie allemaal aan, als ik hier een lezing geef over de Dag des Oordeels, en ik heb het al eerder aangegeven, zitten er hier een paar gewoon te lachen. We nemen de zaak niet meer serieus. Ik meen het. We denken dat het eigenlijk gewoon een spel is. Vaak heb ik het gevoel dat men helemaal niet meer gelooft in de Dag des Oordeels* Ik vertel je wat er gaat gebeuren wat er gaat gebeuren op de Dag des Oordeels, en er zitten hier nog altijd een paar te lachen. Die denken echt dat ik grapjes aan het vertellen ben. We spreken af, Jamal volgend keer als je me uitnodigt, dan ga ik grapjes vertellen, en dan mogen jullie lachen. Maar vandaag, vandaag zijn we aan 't praten over de Dag des Oordeels* Dus blijf er even bij. Ik zeg; er staan dingen in de Quraan die aangeven hoe ernstig&gruwelijk de Dag des Oordeels is. Het is voldoende dat Allah Subhanahoe wa Taala de Dag des Oordeels als afschuwelijk beschrijft. Hij zegt: ''A laa jadhoenoe oelai-ka anahoem mab3oethoen? Li youmin 3adheem.'' ''Zijn zij er niet van overtuigd dat zij opgewekt zullen worden? Op een gruwelijke dag.'' Wollah al 3adheem, jullie zullen allemaal opgewekt worden. Wollah al 3adheem, dus bereidt je maar voor op die Dag. Ook zegt Allah Subhanahoe wa Taala: ''Wa laa te7sebena ana Allaha ghaafilen 3ama ya3mala adhalimoen, inama yoe-aghiroehoem li you-min tesgasoe fiehi l Absaar.'' ''Denk niet dat Allah Subhanahoe wa Taala achteloos is tegenover datgene wat de onrechtplegers doen, maar We geven hen uitstel tot een Dag waarop de ogen verstard open zullen staan.'' Hassan Al Basri zegt: ''Op die Dag zullen alle mensen naar boven kijken, niemand kijkt een ander aan, ze zijn alleen maar met zichzelf bezig, ze hebben geen aandacht voor anderen, het is zelfs zo erg dat zij niet met hun ogen knipperen.'' En ook zegt Allah Subhanahoe wa Taala: ''Wa andhir hoem youwmal aazifah, idhin qoeloeboe latha l 7anadjir kaathimien.'' ''En waarschuw hen voor een Dag waarop de harten treurig in hun kelen blijven steken.'' Je hart zal in je keel blijven steken van angst. Zoals Qattadah zegt: ''Je hart zal niet via je mond naar buiten komen, maar zal ook niet naar zijn oorspronkelijke plaats terug gaan, en blijft in je keel steken van angst.'' En ook op die Dag zeggen degene die uit hun graven komen: ''Ya waylana men be3hathana min markadina?'' ''O wee ons, wie heeft ons uit onze rustplaatsen doen opstaan?'' Op de Dag des Oordeels kun je niet rekenen op je vriendje of op je moeder of op je vader. Op die Dag zijn er geen verbandschappen meer, is het afgelopen* Allah Subhanahoe wa Taala zegt: ''Youma yafiroel mar-oe min aghie-h, wa oemihi wa abieh, wa sa7ibatihi wa benieh.'' '' Op de Dag waar de mens vlucht voor zijn eigen broeder, voor zijn moeder en zijn vader, voor zijn vrouw en zijn kinderen.'' Moet je voorstellen, op die Dag zal een man zicht vastklampen aan zijn buurman en zeggen: ''O Heer, vraag hem, waarom deed hij steeds de deur dicht in mijn gezicht?'' En dan zal een ongelovige zal vastklampen aan een moe'min en dan zal hij tegen hem zeggen: ''O moe'mien, heb ik jou niet vaak in het wereldse de helpende hand toegestoken? Kan jij niet vandaag iets voor mij doen? En dan zal een vader zich vastklampen aan zijn eigen zoon en zeggen: ''Zoon, Ben ik niet goed voor je geweest?'' Waarop de zoon zegt: ''Natuurlijk, je bent zeer goed voor me geweest.'' Waarop de vader zegt: ''Zoon, ik heb nog maar weinig Hasanaat nodig om het Paradijs te betreden, om gered te worden uit Het Vuur, kan je me daarbij helpen?'' En dan zegt de zoon tegen zijn vader: '''Vader, ik zou je graag willen helpen, maar ik ben zelf ook bang voor Hetgeen waar jij bang voor bent.'' Dus je kunt alleen op jezelf rekenen die Dag, alles komt naar buiten* Alles wat je hebt gedaan wordt blootgelegd* Je kunt niets verborgen houden. Anas verhaalt in een overlevering, in een authentieke overlevering dat toen een verzameling metgezellen bij de profeet Vrede zij met hem aanwezig was; begon de profeet Vrede zij met hem te lachen. Toen zei de profeet Salla Allahu alayhi wa Salam: ''Weten jullie waarom ik lach?'' Toen zeiden de metgezellen: ''Allah en Zijn boodschapper weten het het best.'' Toen zei de profeet Salla Allahu alayhi wa Salam: ''Ik lach vanwege datgene wat zich voor deed tussen Allah en Zijn dienaar. Een dienaar zei namelijk tegen Allah Subhanahoe wa Taala: ''O Heer, heeft U mij niet beloofd dat mij geen onrecht zou worden aangedaan op de Dag des Oordeels?'' Waarop Allah Subhanahoe wa Taala zegt: ''Welzeker.'' En dan zegt de Dienaar weer tegen Allah Subhanahoe wa Taala: ''Ik accepteer vandaag geen getuige tegen mij, behalve mezelf.'' En dan zegt Allah Subhanahoe wa Taala: ''O dienaar, Wij zullen vandaag ook geen andere getuigen aannemen behalve jezelf.'' En dan wordt zijn mond verzegelt/dicht gemaakt* En dan wordt tegen zijn ledematen gezegd: ''Spreek.'' En dan zullen zijn ledematen spreken. Spreken en zeggen wat die persoon allemaal heeft misgedaan. SubhanaAllah! op Die Dag, op Dat Moment zul je zoveel spijt voelen, nog nooit heEn tot slot wil ik de woorden van Imaam Al Qoertoebi aanhalen die zegt: ''Stel je voor, op Die Dag worden de boeken uitgedeeld, en op Die Dag worden de weegschalen opgesteld, en op Die Dag wordt jouw naam genoemd. Ineens roepen ze jouw naam*, Rafiq, Muhammed, Waadi'. Kom naar voren. En de Engelen staan erbij. Die dragen een zelfzorg voor dat jij ook daadwerkelijk naar voren gaat. Ze weten jou in die drukte te vinden, ze raken niet verward. En dan stap jij naar voren*, en langzaam gaat jouw hart harder bonzen. En je ledematen gaan steeds erger trillen en beven, en je krijgt je boek waarin alles is opgenomen. Alles, of het nou klein is of groot. Alles staat erin vermeld* Zelfs zonde en buitensporigheden die jij zelf bent vergeten; waar jij niets meer van weet* Alles tot in de kleinste details* En precies b je zoveel spijt gevoeld voor het feit dat je Allah Subhanahoe wa Taala niet hebt gehoorzaamt. Nu heb je nog de kans, zorg ervoor dat je het nu wel doet, want als het zover is, is het te laat! En mag ik jullie adviseren; houd vast aan je gebed, als eerste! Dat is het Belangrijkste, je 5 verplichte gebeden. Kom die na, en op tijd* En zelfs de profeet Salla Allahu alayhi wa Salam zegt: ''Het allereerste waar men rekenschap voor moet afleggen op de Dag des Oordeels, is het Gebed, is het gebed goed, dan zal alles goed zijn, alles wat daarna komt, zal goed zijn.'' Dus zorg ervoor dat je gebed goed is. En ik vraag Allah Subhanahoe wa Taala om ons Genadig te zijn op Die Dag. En ik vraag Allah Subhanahoe wa Taala om ons te laten behoren tot diegene die aanspraak mogen maken op de Schaduw die Hij heeft klaargemaakt voor Zijn

chiika_mOkerina
17-11-2006, 20:15
ik vindt het echt goed dat je dit er op hebt gezet ik hoop ook dat veel mensen dit zulllen lezen ik moet gewoon bidden en aan me regels houden dit heeft me echt wakker geschud dank je wel

voorbeeld11
17-11-2006, 20:20
het is zo veel om te lezen..Kort samenvatten:P

msaadiaatje
17-11-2006, 20:54

ga verder

sidia
17-11-2006, 22:05
baraka allah oufik oughti echt prachtig ik hoop dat allah je zal belonen met goede hasanat insahalah

fauna
17-11-2006, 22:41
Met Alle Respect, Wat Mij Een Beetje Steekt Is Dat Mensen Andere Mensen Beoordelen En Veroordelen Alsof Hun Mening Gaat Tellen Op De Dag Des Oordeels. In Mijn Graf Is Er Plek Voor Mij Alleen En Als Ik Later Vor Allah(swt) Terrecht Sta Voor Mijn Daden Dan Sta Ik Er Ook Alleen Voor. Dus Dames En Heren, Zolang Men Iedreen Met Rust Laat, Laat Iedereen Zijn Gang Gaan En Laat Allah(swt) Oordelen.

jadieda
17-11-2006, 23:03
Met Alle Respect, Wat Mij Een Beetje Steekt Is Dat Mensen Andere Mensen Beoordelen En Veroordelen Alsof Hun Mening Gaat Tellen Op De Dag Des Oordeels. In Mijn Graf Is Er Plek Voor Mij Alleen En Als Ik Later Vor Allah(swt) Terrecht Sta Voor Mijn Daden Dan Sta Ik Er Ook Alleen Voor. Dus Dames En Heren, Zolang Men Iedreen Met Rust Laat, Laat Iedereen Zijn Gang Gaan En Laat Allah(swt) Oordelen. Salaam aleikoum wa ra7matullah wa barakatuh Het is onze plicht in de islaam om onze broeders en zusers te corigeren als wij zien dat ze iets fout doen. De profeef salla Allahu 3aleihi wa sallam zei(ik weet niet prescies meer de gebruikte woorden maar het komt hierop neer): als je iets fouts ziet, ya3nie iemand iets harams ziet doen, verander dit dan met je handen. als je dat niet kunt dan met je tonc(door er iets van te zeggen) en als je dat neit kunt dan met je hart(heb er afkeer van in je hart) en dit is de zwakste vorm van geloof. dus ughti met alle respect als ik zie dat iemand iets doet wat haram is dan is het mijn plicht om mijn best te doen daar een stokje voor te steken hetzij met mijn handen, mijn tonc of op zijn minst hetgeen mijn broeder/zuster doet haten. Dua wanneer je iets fout doet en iemand spreekt je daar op aan gaan niet meteen in de verdediging waarschijnlijk bedoeld die persoon het goed en is het voor je eigen bestwil...denk liever na over de daad die je hebt verricht en of Allah daar tevreden mee is of juist niet. zo niet vraag Allah dan om vergeving en probeer dan je zelf te beteren insha Allah opdat Allah jou je zonden zou vergeven. of denk aan de bestraffing die Allah je daarvoor zou kunnen geven als je geen tauba doet(berouw toont).:( Ik spreek mensen niet altijd(eigenlijk bijna nooit):( aan als ze iets verkeerd doen maar kies voor de zwakste vorm van geloof alleen door de angst hoe die persoon zou reageren...Sub7an Allah Als ik daar aan denk dan vind ik het heel erg eigenlijk zou ik elk persoon moeten aanspreken die ik iets harams zie doen en dan overdrijf ik niet... sub7an Allah waar gaat het heen met onze ummah(gemeenschap) we zijn banger voor elkaar dan voor Allah:traan1: Moge Allah ons taqwa(gods vrees)schenken en ons onze zonden vergeven ens leiden naar het rechte pad het pad van zijn profeten AMIEN ya rab al3alamien

Moes_Junk
17-11-2006, 23:04
macha-allah echt interessant ja..normaal lees je dit ook in de koran..maar je hebt het echt duidelijk opgesteld...Inchallah zullen alle moslims hier wat aan gaan doen nu het nog kan..want straks is er geen later meer... Moge allah ons op het goeie pad laten en blijven leiden incha-allah... Ma3a salama..

Nesrin_Alnissa
17-11-2006, 23:26
Sjoukran voor het plaatsen. Moest er nog een stuk tekst komen? De zin stopt ineens.

Itouzine85
17-11-2006, 23:58
Subhanallah voor de mooie uitspraak die je hebt geschreven. Salaam moeihalekom.

Miss_Krullebol
18-11-2006, 19:39
SubhanaAllah.

fauna
18-11-2006, 21:29
Ik spreek mensen niet altijd(eigenlijk bijna nooit):( aan als ze iets verkeerd doen maar kies voor de zwakste vorm van geloof alleen door de angst hoe die persoon zou reageren...Sub7an Allah Als ik daar aan denk dan vind ik het heel erg eigenlijk zou ik elk persoon moeten aanspreken die ik iets harams zie doen en dan overdrijf ik niet... sub7an Allah waar gaat het heen met onze ummah(gemeenschap) we zijn banger voor elkaar dan voor Allah:traan1: Moge Allah ons taqwa(gods vrees)schenken en ons onze zonden vergeven ens leiden naar het rechte pad het pad van zijn profeten AMIEN ya rab al3alamien[/QUOTE] ik begrijp wat je zegt. degen die ik bedoel zijn mensen die andere mensen publiekelijk veroordelen terwijl ze eigenlijk niet het recht hebben. het is heel gevaarlijk mensen een 'haramsticker'op hun hoofd teplaatsen als je niet zeker weet of diegene wel fout bezig is. anyway mijn lijfspreuk is:degene zonder zonden, werpe de eerste steen

groentje
18-11-2006, 21:34
machallah subhannallah

jadieda
19-11-2006, 11:01

Ik spreek mensen niet altijd(eigenlijk bijna nooit):( aan als ze iets verkeerd doen maar kies voor de zwakste vorm van geloof alleen door de angst hoe die persoon zou reageren...Sub7an Allah Als ik daar aan denk dan vind ik het heel erg eigenlijk zou ik elk persoon moeten aanspreken die ik iets harams zie doen en dan overdrijf ik niet... sub7an Allah waar gaat het heen met onze ummah(gemeenschap) we zijn banger voor elkaar dan voor Allah:traan1: Moge Allah ons taqwa(gods vrees)schenken en ons onze zonden vergeven ens leiden naar het rechte pad het pad van zijn profeten AMIEN ya rab al3alamien ik begrijp wat je zegt. degen die ik bedoel zijn mensen die andere mensen publiekelijk veroordelen terwijl ze eigenlijk niet het recht hebben. het is heel gevaarlijk mensen een 'haramsticker'op hun hoofd teplaatsen als je niet zeker weet of diegene wel fout bezig is. anyway mijn lijfspreuk is:degene zonder zonden, werpe de eerste steen[/QUOTE] o dat bedoel je daar heb je gelijk in het is in de islaam niet toegestaan om iemand op zijn foute handelingen aan te spreken waar andere bij zijn..dat is niet van de sunna van de profeet salla Allahu aleihi wa sallam. enne je lijfspreuk niemand is zondeloos dus jah;) ghair insha Allah. Moge Allah ons leiden wassalaam aleikom wa ra7matullah wa barakatuh:kus:

Pagina's : [1] 2