Bekijk originele versie : Listerine!
alhoceimagirl20
15-11-2006, 14:03
Hey meiden,
Heb mss een domme vraag, maar wil het toch weten. Die Listerine (mondwater) moet je na het tanden poetsen gebruiken en niet inslikken dat weet ik, maar moet je na gebruik ook je mond spoelen of het er gewoon uitspuwen en zo laten???
moedersliefste
15-11-2006, 14:14
niet je tandenpoetsen na het gebruik,...
Even voor de dames die er regelmatig gebruik van maken,..
Door regelmatig gebruik kan je gele tanden krijgen,..
alhoceimagirl20
15-11-2006, 14:30
ja, je moet eerst je tanden poetsen en daarna die listerine gebruiken, zo staat dat toch bij de gebruiksaanwijzingen? maar daarna???
moedersliefste
15-11-2006, 14:35
daarna niets
het heeft een nawerking, na het uitspugen moet je niet nog meer wegspoelen, het beschermd je gebit ook nog een tijd na het spoelen.
OOO je bent een Belg, dat veranderd de zaak,
ik ga verder voor je toelichten speciaal voor belgen :P
http://www.medinet.be/shownews.asp?ID=1876
verder zit er in listerine alcohol en mag je het nooit doorslikken, en dat hoort zowiezo niet om spoelwater in te slikken, even voor nog meer duidelijkheid.
hier nog commentaar van een iemand die eigenlijk niet zo veel weet van de islam en ook geen imam is, maar dit is van een forum, heel extremistisch:
http://www.islaam-online.nl/cgi-bin/forum/YaBB.pl?board=isl_vraag&action=display&num=1126096525
alhoceimagirl20
15-11-2006, 15:02
ow ok, dus gewoon niet spoelen na gebruik? thx
deze is van nederland, die zegt weer iets ergers:
http://www.tandartsplein.nl/dossiers/mondverzorging/mondspoelmiddelen.html?PHPSESSID=e69ce8abf27b667f8 45d1a58fe46919a#Soorten%20spoelmiddelen
http://en.wikipedia.org/wiki/Listerine
om het voor je samen te vatten het is een product van essentiële olien die reinigend werken, maar die worden dan gebracht zoals altijd in alcohol, een feit is dat listerine rond de LET OP!!!! 20% alcohol bevat, in de vorm van ethanol, (die vorm is minder geschikt voor consumptie zodat alcoholisten het niet massaal gaan drinken, maar het is wel bedwelmend en haram)
In de Nederlandse onafhankelijke fora, zeggen ze dat ze spoelprodukte die alcohol bevatten afraden, omdat dat kankerverwekkend werkt voor je mond, en omdat het ook de goede bacteriën doodt.
Wel wijzen amerikaanse studies uit dat als je listerine gebruikt (propaganda van rijke medicijn producent) 57% meer tandplak en vorming van tandplak wordt tegengegaan.
En dat het niet je tanden gaat laten verkleuren, (een sort gele bruine kleur als reactie met tandpasta heeft chloorhexydine spoelwater),
ik zou zeggen gewoon goed poetsen,...
alhoceimagirl20
15-11-2006, 15:20
Hey, bedankt voor je onderzoek. :D
anders schaf ik me gewoon een ander merk mondspoelwater aan. Zonder alcohol.
Gr.
Verder omdat je uit verschillende bronnen gaat lezen,
de joodse kapitalistische omgekochte zogenaamde wetenschappers hebben dus proberen aan te tonen dat het geen verhoogd risico op mondkanker geeft ( en dan bepalen ze de test condities zo, dat je het mot vergelijken met iemand die elke dag een slok bacardi (alcohol, rum) drinkt bijvoorbeeld)
Dit soort manipulaties vanuit amerika zijn ook wel bekend uit de tabaks industrie waar rijke bedrijven ook lang wetenschappers omkopen om te beweren dat roken gezond was, en niet verslavend, schadelijk.
Gelukkig wordt nederland niet geleid door die amerikanen en zijn de tandartsen hier correcter, maar toch diplomatiek correct, ze zeggen gewoon, we raden spoewater met alcohol af. punt uit.
:)
ik raad je niks aan.
maar om je vraag ta antwoorden, feitelijk spoel je met water net die essentiële oliën uit je mond die je moet moeite erin hebt gekregen, ze worden dus opgelost in een medium met alcohol en water, en dan komen ze in je mond en werken dan tandplak dodend, maar de alcohol dood ook je goede bacteriën,
als je daarna met water je mond zou spoelen of iets zou doen dan zou dat wle invloed hebben op de positieve nawerking die het spul zo een uurtje heeft,
wel staat er weer in een ander artikel dat de reclame oude claim van listerine dat het slechte mondgeur tegen gaat, een valse claim is, omdat de bacteriën in de mond die dat veroorzaken of de problemen in je mond gewoon weer terugkomen na een paar uur.
zo zeggen de nederlandse tandartsen ook gewoon bij onderwerp mondgeur, dat dat verschillende oorzaken kan hebben en verschillende problemen in de mond kunnen zijn die een nare geur kunnen veroorzaken.
ik raad aan om de nederlandse artsen te volgen, en niet die belge of jode of andere amerikane of wat dan ook.
Hey, bedankt voor je onderzoek. :D
anders schaf ik me gewoon een ander merk mondspoelwater aan. Zonder alcohol.
Gr.
:jammer:
zie reactie 10, link, onderwerp spoelwater.
ik weet niet wat met jou mond is,
ik heb zelf spoelwater gebruikt nadat ik door een kaakchirurg geopereerd was, het is niet zomaar nodig.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.