Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Is wild halal?

nonvaleur
15-11-2006, 08:53

Ik heb begrepen dat wild Halal is mits afkomstig van de jacht. Voorwaarde is dat het wild dat wordt geschoten in staat is weg te rennen of te vliegen. Dus niet een te jong dier of een ziek dier. Klopt dit?

Hayat1982
18-11-2006, 12:55
Ik heb begrepen dat wild Halal is mits afkomstig van de jacht. Voorwaarde is dat het wild dat wordt geschoten in staat is weg te rennen of te vliegen. Dus niet een te jong dier of een ziek dier. Klopt dit? Ik heb vorige week een lezing op het werk bijgewoond (nascholing over de islam) en het onderwerp was halal en haram voedsel. Volgens de imam die de lezing gaf, waren alle dieren die afgeschoten zijn haram. :banana:

badger1
18-11-2006, 15:42
Het meeste wild wat wij hier in de winkels kopen zijn dieren die speciaal voor consumptie gekweekt worden in zogenoemde farms, het is niet omdat het onder de noemer 'wild' verkocht word, dat op de dieren gejaagd word, natuurlijk zul je je moeten bevragen men die dieren dood. Ik wil enkel hiermee aanhalen dat we dikwijls in de winkel bedrogen worden met de naam 'wild' en de prijs natuurlijk ook.