Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wie heeft er verstand van auto schades?

missie
15-11-2006, 07:48

hoi, ik heb een vraagje, als er een ongelukje is geweest en het is de schuld van de tegenpartij. er is alles al geweest, dus taxatie enz. maar zij hebben alleen reparatie kosten berekend. dus spijten enz. mag je ook nieuwe onderdelen eisen? dit omdat ik van plan ben de auto te verkopen en daardoor de prijs omlaag gaat omdat je kan zien dat het hersteld is.......... en nog een vraagje:D er is ook een velg beschadigd, maar ik was ook een keer tegen een stoepje gereden dus er was al een klein beetje schade te zien......... dus deze rekenen ze er niet bij terwijl de grootste schade van de ongeluk komt:confused: moet ik daar genoegen mee nemen? gr.

appie124
15-11-2006, 14:09
De expert begroot de werkelijke schade die veroorzaakt is door de tegenpartij. Met dit bedrag denkt de expert de schade te kunnen repareren. Met of zonder nieuwe orginele onderdelen. Daar houd hij geen rekening mee. Dus daar zou je het mee moeten doen. Wat je wel kan doen is hier tegenin gaan via je eigen verzekeraar. Maar dat kan je best veel geld kosten. Jouw verzekeraar kan dan een expertise op af sturen en een proforma rapport op laten maken en het laten uitvechten. Over de waarde kan je ook een expertise aanvragen maar moet je een Waardeverminderingsrapport op laten maken. De velg schade, nee dat ziet hij gelijk dus zal dit ook niet meenemen, jammer he

Rabatboy
15-11-2006, 15:47
Reparatie kosten zijn al berekend?? Daar zit dan alles inbegrepen, tenminste als je langs een schadebedrijf bent geweest en ze een bedrag hebben voor je opgemaakt op papier, tenminste als je gaat betalen voor je schade krijg je je auto zoals die nieuw erbij is geweest! Want de auto van mij pa is ook geraakt aan de linker buiten spiegel, taxateur hoeften niet erbij te komen, moest zelf langs een schadbedrijf gaan omdat zij een prijs kunnen maken. Reparatie: nieuwe onderdelen + spuiten. Dus bedrag die wordt verrekend voor alles dat gemaakt moet worden. Maar mag ik vragen wat voor verzerking jij hebt?

zubair78
16-11-2006, 08:51
hoi, ik heb een vraagje, als er een ongelukje is geweest en het is de schuld van de tegenpartij. er is alles al geweest, dus taxatie enz. maar zij hebben alleen reparatie kosten berekend. dus spijten enz. mag je ook nieuwe onderdelen eisen? dit omdat ik van plan ben de auto te verkopen en daardoor de prijs omlaag gaat omdat je kan zien dat het hersteld is.......... en nog een vraagje:D er is ook een velg beschadigd, maar ik was ook een keer tegen een stoepje gereden dus er was al een klein beetje schade te zien......... dus deze rekenen ze er niet bij terwijl de grootste schade van de ongeluk komt:confused: moet ik daar genoegen mee nemen? gr. Meestal berekenen ze het bedrag met wat je het auto gaat maken, als het goed is hebben ze ook nieuwe onderdelen berekend. Dat bedrag dat jij krijgt is meestal veel en veel hoger dan het daadwerkelijke reparatie. Want voor dat bedrag mag je het ook bij dat schadeherstel bedrijf maken dan zie je ookniks van het ongeluk. En de velg dat is pech, maar dat geldt ook voor een deel van een uto waar eerder een schade op zat.