Bekijk originele versie : Islamitische tekst (Koranstukje?) gezocht mbt overlijden
Female25
14-11-2006, 23:30
Zoals de titel het al doet vermoeden, ben ik op zoek naar een stukje (islamitische ) tekst, zoals bijvoorbeeld de Koran (aya, soerat), waarin staat dat je geduld moet hebben met het overlijden van iemand. Of in ieder geval iets troostend. Ach jullie begrijpen wel wta ik bedoel!
Kan iemand me helpen ajb?
Inna lillaahi maa agadha walahu maa-a’taa. Wakkullu
shay-in indahu bi adjalim musammaa faltasbir waltahtasib.
Vertaling:
Het is van Allah dat wat Hij weggenomen heeft en van Hem is wat Hij gegeven heeft.
Bij Hem heeft alles een afgepaste termijn; wees dus geduldig en zoek een beloning bij Hem
Bedoel je zoiets?
Waarlijk, Allah neemt wat van Hem is en wat Hij geeft is van Hem en voor alles heeft Hij een tijd bestemd. Heb geduld en vetrouw op Allah. [1].
"إِنَّ للهِ مَا أَخَذ، وَلَهُ مَا أَعْـطَـى، وَكُـلُّ شَيءٍ عِنْـدَهُ بِأَجَلٍ مُسَـمَّى.فَلْتَصْـبِر وَلْتَحْـتَسِب."
"ienna liellaahie maa akhada, wa lahoe maa a'thaa wa koelloe shay-ien 'iendahoe bie adjalien moesammaa faltasbier wal-tah'tasieb"
Men kan ook zeggen: "Moge Allah uw beloning vergroten en uw sterfgeval vergemakkelijken en uw overledene vergeven. [2].
"أَعْظَـمَ اللهُ أَجْـرَك، وَأَحْسَـنَ عَـزاءَ كَ، وَغَفَـرَ لِمَـيِّتِك."
"A'dhama Allaahoe adjrak, wa ah'sana 'azaa-ak wa ghafara liemayyietiek"
O Allah alle lof is aan U en alle dank is aan U alle lof voor alle gunsten die U aan ons verleent
ook die van het heden en van het verleden en die van het toekomst.Alle lof aan U vanwege de Islaam
en Alle lof aan U vanwege de Imaan en om de Quraan en alle lof en dank aan U. Wij kunnen Uw
lofprijzingen niet tellen.U bent zoals U Uzelf prijst.
O Allah, wij vragen Uw vergiffenis voor onze zonden en fouten en onze ongehoorzaamheden en om onze
vergissingen en wij vragen U om onze ouders en familieleden te vergeven en met name alle moslimien
en moslimaat en diegene die ons voor zijn gegaan vergeef hen O Allah, met Uw vergiffenis en wees
hen Barmhartig en verlicht hun graven met het licht van de djannah en maak ze tuinen van de tuinen
van de djannah en O Allah, bescherm hen tegen de bestraffingen en kwellingen van het graf en
verruim hun graven en bescherm hen tegen het hellevuur en alle moslims en moslima’s en ons allen
met hen Yaa Rabi Al-3alamien.
O Allah, wij vragen U het goede in dit leven en van het hiernamaals en smeken Uw bescherming tegen
het kwade en de schade en tegen iedere ramp en tegen alles wat Uw ontevredenheid en toorn kan
brengen. Leid ons O Allah, op Uw pad en onze familieleden onze vrouwen en kinderen onze jongeren en
onze zussen en onze broers en onze ooms en tantes en onze ouders en al diegenen die Uw leiding nodig
hebben.O Allah, vermakkelijk de leiding voor hen en voor ons want het is alleen U die kan leiden U
bent De Gids Al-Hadi.
Yaa Rabi Al-3alamien.
O Allah, verbeter de situatie van de Ummah van Mohammed [Salla Allahu 3alaihi wa Sallam] O Allah,
verwijder al het kwade en misleidingen en de dwalende methodieken en alles waarvan U niet houdt van
deze Ummah en brengt onze Ummah yaa Rabi terug naar hetgeen waar het op zat de duidelijke waarheid
en geen innovaties en geen onrecht en brengt ons naar hetgeen wat naar de Djannah Al-Firdaus zal
leiden en naar ware succes Yaa Rabi Al-3alamien.
O Allah, help de moslims en moslima’s over de gehele wereld en brengt hen overwinningen. O Allah,
helpt hen in filistien en in Irak en in shyshaan en in elke hoek van deze wereld waar ze ook
mochten lijden. O Allah, schenk de vrede en schenk hen veiligheid en bescherming en bescherm hun
geloof en maak hun geloof sterk en verzamel hun harten en hen op hetgeen waarvan U houdt. O Allah,
ze zijn hongerig we smeken U om hen te voeden O Allah, ze zijn naakt we smeken U om hen te kleden.O
Allah, ze zijn gewond heel al hun wonden en gewonden. O Allah, genees hun zieken en zwakken en
ontvlam de licht van Uw geloof in hun harten en in hun werken en doen O Allah, wees hun doden
barmhartig en accepteer hen onder de shohada en maakt hun huis Uw djannat Al-firdaus. Yaa Rabi
Al-3alamien.
O Allah, er is geen god dan U. We smeken U om de moslims en moslima’s in Pakistan te helpen O
Allah, genees hun wonden O Allah, schenk hun voeding en levensbehoeften O Allah, herstel hun huizen
en schenk het wat beter is. O Allah ze zijn in de bergen zonder voeding en zonder een dak boven hun
hoofd we smeken U om hun situatie te verbeteren.O Allah, wees al hun doden barmhartig vergeeft hen
Yaa Ar-7amu Ra7imien.
O Allah, schenk hen Uw gunsten en houdt ze dankbaar en op Uw pad en houdt ze vertrouwend op U en
verzamelt hen op Uw Boek en de Soennah.
O Allah, we smeken U om alle armen bij te staan en hen te voeden en een onderkomen en inkomen te
schenken en alle mensen die Uw hulp en leiding naar het licht nodig hebben.
Bira7matika Yaa Ar-7amu Ra7imien.
Onze Heer, schenk ons geduld en maak onze voeten standvastig en sta ons bij tegen het ongelovige volk (Surah 2 : Ayah 250)
-Zonnestraal-
14-11-2006, 23:40
Ik ben bezig met het zoeken van een soura waarin duidelijk gesproken wordt over de dood en het geduld dat men moet hebben.. InshaAllah zal ik het vinden..
Female25
14-11-2006, 23:42
Dames,
Een dank-je-wel-kus op de rechterwang! Shukrane bezaf!!!
Liefs,
F.
Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:
“Allah de Verhevene zegt:
‘Ik heb geen andere beloning dan het paradijs voor een gelovige dienaar van Mij, die geduldig blijft wanneer ik een van zijn geliefden wegneem van de bewoners van de wereld.”
Overgeleverd door: Al-Boechari
Female25
14-11-2006, 23:47
Aboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:
“Allah de Verhevene zegt:
‘Ik heb geen andere beloning dan het paradijs voor een gelovige dienaar van Mij, die geduldig blijft wanneer ik een van zijn geliefden wegneem van de bewoners van de wereld.”
Overgeleverd door: Al-Boechari
Je bent online!!! Het lukt me niet om PM te schrijven, misschien wel ontvangen? Kun je me je msn versturen? :)
Ps bedankt voor bovenstaand stukje :goedzo:
-Zonnestraal-
14-11-2006, 23:50
Sourat Imraan vers (aya) 185
In de naam van Allah, de meest Barmhartige, de meest Genadevolle.
185. Elke ziel zal de dood ondergaan. En voorzeker zal u op de Dag der Opstanding uw beloning ten volle worden uitbetaald. Wie daarom van het Vuur wordt verwijderd en de Hemel binnengelaten, heeft inderdaad zijn doel bereikt. Het leven dezer wereld is niets dan een middel tot bedrog.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.