Bekijk originele versie : Stel dat je zwanger bent van een gehadicapt kindje
Oem_Lena
20-07-2003, 02:53
De dokter zegt dat de baby gehandicapt is,Je kan het nog weg hallen,wat zou jij doen,Ik zelf zou het niet weg hallen(zou ik nie kunnen)
kalimiro
20-07-2003, 02:57
ik ook niet..
het is bovendien denk k ook niet goed
want het leeft al in je buikje
en als je het weghaalt ontneem je dat kind haar/zijn leven
en dat is moord
en k zou het niet met zekerheid durven te zeggen
maar dat is dan haram toch?
een abortus plegen?
LieveMarocBoy
20-07-2003, 02:57
Aaah nee dat is zielig, kind heeft recht op leven of ie nou ie nou een handicap heeft of niet, ik heb hier bure wonen 1 kind van hun is algestorve op zn 13de leeftijd hij heeft nog een broertje met deezlfde ziekte zakaria echt een schatje, wanneer ik hem zie lache maakt ie gelijkmn dag weer goed echt lieff, dus meiddd als ik later ooit een kind krijg die gehadicapt is ik hou hem zowiezo
LieveMarocBoy
20-07-2003, 02:58
[QUOTE]Origineel gepost door kalimiro
AaAaH wAT EEN kanjerrrr :) :verliefd:
Origineel gepost door lala_amira2
De dokter zegt dat de baby gehandicapt is,Je kan het nog weg hallen,wat zou jij doen,Ik zelf zou het niet weg hallen(zou ik nie kunnen)
Stel ik was vrouw en zwanger van een mogelijk gehandicapt kindje.
Zou ik geen abortus laten plegen uit respect voor de levenden alsmede mijn geloof, mijn waarden en mijn normen.
Ik zeg mogelijk gehandicapt kindje want je kunt het pas na zoveel weken constateren dat het kindje gehandicapt is en is het meestal te laat voor abortus. Daarnaast kun je niet bepalen hoe zwaar diegene gehandicapt is. Misschien ontneem je wel een vruchtbaar en gelukkig leven. Dat risico wil/kan/mag ik niet nemen.
NK
kalimiro
20-07-2003, 03:01
Origineel gepost door LieveMarocBoy
[QUOTE]Origineel gepost door kalimiro
AaAaH wAT EEN kanjerrrr :) :verliefd:
hahahaha :melig:
hoezo kanjer lievemarocboy?????
LieveMarocBoy
20-07-2003, 03:27
Origineel gepost door kalimiro
hahahaha :melig:
hoezo kanjer lievemarocboy?????
ja sorry hoor Magg ik ?? kan er ook nix aan doen gewoon een kanjer ben je :rolleyes: :verliefd: :zwaai: :rolleyes:
kalimiro
20-07-2003, 03:29
oooh wat lief hahaha
he maar die pmtje
beschouw die maar als nooit-gestuurd want net nadat k m gestoerd had k deze ding lezen van jou
jij begrijppe
zoniet ik jou gaan grijppe
totdat jij gaat biegrijppe
okay?:melig:
LieveMarocBoy
20-07-2003, 03:37
ikke jouwelbegrijpeeeeee jij hoeft mij niet te grijpeeee, Oke Kanjerr cIAOOO DEze jongeman hier gaat pitten maar eerst de muggen vergassen
Hijra_20
20-07-2003, 04:43
bismillah irahman irahim,
salam alaykoum warahmatoelahi wabarakatoeh,
Een gehandicapt kindje is een schepsel van Allah swt , net zoals wij een schepsel zijn van Allah swt.
Haal je het weg, dan dood je iets dat Allah swt heeft geschapen.
Dat is jou mektab, zeg alhamdoelielh, alhamdoeileh, elk schepsel van Allah swt is prachtig. Er zijn mensen die helemaal geeen kinderenkunnen krijgen en zelfs zij zeggen Alhamdoelileh.
Alleen de raja die je hebt om het kindje op te voeden, en de liefde die je van het kindje krijgt is al voldoende om het te houden zuster. Alles heeft een reden, Alles. Hoe moeilijker een moslim het heeft, en hij/zij blijft volharden, hoe dichter die persoon bij Allah swt komt alhamdoelileh.
Alles staat voorgeschreven alhamdoelileh, en geen mens die er iets aan kan veranderen.
la hawla wa la qoewatta illa billah.
Geooon dua doen dat het kindje gezond is insha'Allah.
wasalamoe alaykoum warahmatoelahi wabarakatoeh
fatiha_abdel
20-07-2003, 11:15
Origineel gepost door LieveMarocBoy
ikke jouwelbegrijpeeeeee jij hoeft mij niet te grijpeeee, Oke Kanjerr cIAOOO DEze jongeman hier gaat pitten maar eerst de muggen vergassen
Met wat? :wat?!:
Hee T, alles goed daarzo?
Nog even; tis haraam. Heb zelf ook een gehandicapt zus van 27, is normaal. Vergt veel zorg, maar normaal. :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.