Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Arboarts

asmae28
14-11-2006, 10:53

Hoi a.s. vrijdag moet ik voor het eerst naar de arboarts omdat ik mij ziek heb gemeld vanwege mijn bekken omdat ik ook 2 keizersnedes heb gehad. iedereen zegt dat ze streng zijn qua vragen etc. Maar hoe overtuig ik zo iemand nou dat ik echt pijn heb ook in mijn buik dat is nog steeds gevoelig. Mijn huisarts zei dat op bepaalde plekken nog littekenweefsel is en dat die pijn pas echt na een jaartje weggaat. Maar aangezien ik ook geen fysiotherapie meer heb omdat het toch niets hielp, ben ik bang dat diegene mij daarop zal aanspreken. wie heeft dit ook meegemaakt en hoe heb jij je daaruit gepraat. thanks, asmae

shariza
14-11-2006, 11:09
ik haat arbo artsen.............ik was door mn werk nog wel heel erg deprresief geworden en had een terenigwijf van een baas.............. zegtie wat zijn je klachten, ik zeg dus dat ik deprie ben...................... zegtie hoe weet je dat nou.........!!! heel droog, dit terwijl t op papier stond en t ook had gelezen..............hij zegt, jah het is maar een term..hoe weet jij dat..........en dit had mn dokter opgeschreven en kreeg zelfs pillen ervoor.............hij deed heel erg droog en formeel............toonde geen enkel emotie..............ik kan die klootzak maar niet vergete................het was alsof ik t tegen de rechter had die me ergens van beschuldigde...........en bleef maar van die strikvragen stellen en noem maar op ik wil je niet bang maken want ze zijn niet allemaal zo maar deze sloeg echt alles, terwijl ik op instortte stond.................hmdl gaat t goed nu

shariza
14-11-2006, 11:09
Hoi a.s. vrijdag moet ik voor het eerst naar de arboarts omdat ik mij ziek heb gemeld vanwege mijn bekken omdat ik ook 2 keizersnedes heb gehad. iedereen zegt dat ze streng zijn qua vragen etc. Maar hoe overtuig ik zo iemand nou dat ik echt pijn heb ook in mijn buik dat is nog steeds gevoelig. Mijn huisarts zei dat op bepaalde plekken nog littekenweefsel is en dat die pijn pas echt na een jaartje weggaat. Maar aangezien ik ook geen fysiotherapie meer heb omdat het toch niets hielp, ben ik bang dat diegene mij daarop zal aanspreken. wie heeft dit ook meegemaakt en hoe heb jij je daaruit gepraat. thanks, asmae is dat jeou baby op je avatar???? zo mooi mashaallah

Pipi1900
14-11-2006, 11:14
ik HAAT arboartsen...het zijn echt klootzakken

Fatin_hamama
14-11-2006, 11:47

Hoi a.s. vrijdag moet ik voor het eerst naar de arboarts omdat ik mij ziek heb gemeld vanwege mijn bekken omdat ik ook 2 keizersnedes heb gehad. iedereen zegt dat ze streng zijn qua vragen etc. Maar hoe overtuig ik zo iemand nou dat ik echt pijn heb ook in mijn buik dat is nog steeds gevoelig. Mijn huisarts zei dat op bepaalde plekken nog littekenweefsel is en dat die pijn pas echt na een jaartje weggaat. Maar aangezien ik ook geen fysiotherapie meer heb omdat het toch niets hielp, ben ik bang dat diegene mij daarop zal aanspreken. wie heeft dit ook meegemaakt en hoe heb jij je daaruit gepraat. thanks, asmae bereid je verhaal goed! zeg tegen hem/haar dat je huisarts weet wat er aan de hand is met je; en dat je huisarts achter je staat!; neem weer contact met je huisarts op en zeg tegen hem/haar dat je nog steeds erg pijn heeft en dat je arbo jou verplicht stelt om weer aan het werk te gaan; terwijl je dit nog niet aan kunt; zeg tegen huiarts/artboarts dat jou situatie gaat vergeren als je weer snel aan het werk gaat. bereid je dus goed voor, en zorg dat je je verhaal klaar bent; dat straalt dat je je zeker bent van je zaak. wij vrouwen (mn marokk vrouwen), denken dat ze () zullen voelen wat we voelen; en ons begrijpen zonder een woord te zeggen.. oh ja: vraag je huisarts je door te verwijzen naar iets anders, als fysiotherapie niet heeft; er zijn allerlei andere vormen van therapieen; die misschien wel bij jou kunnen helpen (kijk op internet!!). dit kun je ook als excuus naar je arboarts toe gebruiken. bovendien; je weet niet wat voor iemand het is! sommige kunnen wel aardig zijn, anderen weer niet; maar bereid je verhaal goed voor!!!!! veel sterkte

IkBenNadina
14-11-2006, 11:56
Ik dacht dat er stond ''abortus''

solovely19
14-11-2006, 12:04
Niet alle arboartsen zijn zo erg hoor. Een vriendin van mij is er pas geweest en hij was heel erg meelevend. Maar je weet nooit wie je zal treffen.

komkommer
14-11-2006, 15:20
Je moet net het geluk hebben iemand te treffen die wel aardig is. Ik had ooit een surinaamse vrouw , die was gelukkig wel begripvol en mocht van haar thuis blijven, maar ineens ging zij met vakantie en toen kreeg ik een NL'se man toegwezen en dat was echt een grote l.ul! van hem moest ik maar halve dagen gaan werken terwijl ik echt niet kon werken. Ik werd echt boos toen. Ik ben daar pas weggegaan nadat ik hem echt had overtuigd dat ik niet in staat was te werken. Laat je niet wegsturen met de mededeling dat je niet ziek genoeg bent om thuis te blijven...kom voor je zelf op. Want die klootzakken willen iedereen meteen weer laten werken.

asmae28
14-11-2006, 19:00
bereid je verhaal goed! zeg tegen hem/haar dat je huisarts weet wat er aan de hand is met je; en dat je huisarts achter je staat!; neem weer contact met je huisarts op en zeg tegen hem/haar dat je nog steeds erg pijn heeft en dat je arbo jou verplicht stelt om weer aan het werk te gaan; terwijl je dit nog niet aan kunt; zeg tegen huiarts/artboarts dat jou situatie gaat vergeren als je weer snel aan het werk gaat. bereid je dus goed voor, en zorg dat je je verhaal klaar bent; dat straalt dat je je zeker bent van je zaak. wij vrouwen (mn marokk vrouwen), denken dat ze () zullen voelen wat we voelen; en ons begrijpen zonder een woord te zeggen.. oh ja: vraag je huisarts je door te verwijzen naar iets anders, als fysiotherapie niet heeft; er zijn allerlei andere vormen van therapieen; die misschien wel bij jou kunnen helpen (kijk op internet!!). dit kun je ook als excuus naar je arboarts toe gebruiken. bovendien; je weet niet wat voor iemand het is! sommige kunnen wel aardig zijn, anderen weer niet; maar bereid je verhaal goed voor!!!!! veel sterkte een paar weken geleden werd ik ook opgebeld met allerlei vragen waarom ik ziek was en ik had dat uitgelegd, toen zei die ja je hebt zittend werk gedaan (administratie) ik zei ja en hij zo dan is het toch niet erg. ik zei ja maar als ik te lang zit dan heb ik ook pijn hij zo van wat is lang. ik zei dat kan ik je niet zeggen en hij was wel wat argwanend. wat moet ik dan zeggen als hij zegt je kan gewoon zittend werk doen?? En moet ik via mijn huisarts vragen naar fysiotherapie voor bekkenbodem of andere therapie? bedankt voor je reactie

een_marokkaanse
14-11-2006, 19:37
Ik zou toch maar weer naar fysio gaan of zeggen dat je binnenkort weer gaat starten. Als de arbo-arts weer gaat vragen hoe lang kan je zitten; zeg je een half uur. Zorg dan dat je als je op gesprek gaat dat je na een half uur pijn hebt en dat je even moet staan of liggen.

wardaroosje
14-11-2006, 19:57
Nou meid een arboarts werkt voor je werkgever. Dus hij wil eigenlijk dat een medewerker zo kort mogelijk in de ziektewet zit. Dus hij zal ook met verschillende oplossingen komen om je zo(gedeeltelijk) weer aan het werk te krijgen. Maar een arboarts mag ook niet een te overhaaste beslissing nemen. Hij moet wel naar jouw klachten kijken/luisteren. En zal alles opbouwend werken. Ik had een tijdje ook een arboarts, een Nederlandse man, maar die was echt toppie. Heb alles op mijn eigen ritme mogen doen.

een_marokkaanse
14-11-2006, 20:04
Nou meid een arboarts werkt voor je werkgever. Dus hij wil eigenlijk dat een medewerker zo kort mogelijk in de ziektewet zit. Dus hij zal ook met verschillende oplossingen komen om je zo(gedeeltelijk) weer aan het werk te krijgen. Maar een arboarts mag ook niet een te overhaaste beslissing nemen. Hij moet wel naar jouw klachten kijken/luisteren. En zal alles opbouwend werken. Ik had een tijdje ook een arboarts, een Nederlandse man, maar die was echt toppie. Heb alles op mijn eigen ritme mogen doen. Je moet ze echt treffen, ik vind in het algemeen dat mannen wat soepeler zijn dan vrouwen als arbo/keurings-artsen. Tenzij het te maken heeft met de bevalling en dat de arbo-arts toevallig een vrouw is die zelf ook kinderen heeft. De 1e keer dat ik bij de arbo-arts moest komen. Had hij me weer aan het werk gezet voor halve dagen. Ik zei toen al ik kan het niet, maar probeer het toch. Heb het een week geprobeerd en had me weer ziek gemeld. Daarna drie halve dagen, toen twee en daarna was ik gewoon op.Bleef me maar ziek melden en toen had de arts me voor100% arbeidsongeschikt verklaard.