Bekijk originele versie : HELP plezzzzzzzzz. dat is wie ik ben.
salam alaikom
dames en heren ik heb een vraag.
ik ben een dame van 21 jaar. toen ik 18 was ben ik gaan trouwen met een jong die ik maar 1 week kende hij had spans papieren dus ik moest ned papieren voor hem maken, we waren heel erg verliefde op elkaar en niemand kon ons tegen hooooouden zelfs mijn ouders niet., ik was dolgelukkig met mijn man steeds door geklets van anderen kregen we ruzie. toen begon er mijn man mijn steeds te slaan op een gegeven moment werd het heel erg. ik heb alles geprobeert om hem niet kwijt te raken. ik mocht me studie niet afmaken en me rijbewijs ook niet. hij werd steeds heel erg. 2 maanden voor dat ik 21 werd ben ik weg gelopen met de toestemming van me ouders naar een blijf van me lijf is een opvang voor vrouwen. in het begin was ik heel erg verdrietig. maar opgeven moment begon ik los te komen, ik haalde me hoofddoek weg en begong kort aan te kleden. ik ben ook naar disco gegaan en zo door kreeg ik heel veel aandacht van andere mannen en ik maakte misbruik van. diep in me hart haat ik alle mannen. behalf sex met een andere mannen heb ik niet aan gedaan en ik zou het ook nooit kunnen. nu dat ik weet dat ik toch de liefde voor me man niet kan vergeten. wil ik graag me zelf terug vinden. maar ik weet niet hoe ik moet beginnen ? ....... inmiddels ben ik niet volledig gescheiden. maar ik heb hele lieve jongen via chat leren kennen. hij was lief en wist alles over mij. hij en gaf me de vertrouwen terug en wilde hij met mij zijn leven met mij delen. maar in mijn ogen vind ik het niet kunnen om met een ander me leven te delen. ik kan me verleden niet vergeten. nu dat ik me verhaal heb vertelde vraag ik af wat mijn zonder zijn? en hoe kan ik het opnieuw begingen? zal ik dan terug gaan naar me ouders? en moet ik gaan trouwen met jongen die heb gekent?
ik hoop inscha allah dat allah me vergeet om al me daden. en ik hoop dat ik de goede raad zal krijegn.
ik heb het express bij man zoek vrouw geplaats. zodat ik zeker weet dat ik van vrouwen als mannen raad zal ontvangen.
asalam alaikom.
goodangel
19-07-2003, 18:17
Slm rumaisa
Is echt spijtig wat je is overkomen.
Eerst en vooral blijf gewoon jezelf het is elmekteb dat dat bij jou is gebeurt jij bent gewoon met de verkeerde man getrouwt, maar het leven gaat door wat er ook is gebeurt dus treur niet (is wel makkelijk praten weet het wel). Het stond geschreven dat je je ganse leven niet met die man ging doorbrengen. Het was fout van je dat je je hoofddoek hebt uitgedaan en naar discotheken bent geweest dat is een teken dat je je Allah dat kwalijk neemt maar zoals iedereen ben je ook een mens en mensen maken fouten en ik hoop dat je je van je fouten ook leert AND REMEMBER HET IS EEN TEST VAN ALLAH UIT!!! Maar al bij al zal het wel goed komen insha Allah als je er maar in gelooft dat het terug goed zal komen en met Allah's hulp zal het wel lukken insha Allah en dan zul je je vertrouwen terug winnen, geen haast neem je tijd!!!
Beslama sis en thalla ;) :zwaai:
Lalabouya
19-07-2003, 21:42
.. Neem vooral geen overhaaste beslissingen .. Neem voor alles wat je doet de tijd.. Dan komt alles goed met je.. En bovenal geloof in Allah.. Dan zul je jezelf en anderen weer kunnen vertrouwen ..
marocgirl888
20-07-2003, 13:01
Salaam
Ik sluit me aan bij gataarmanetje blijf bidden en doe alsjeblieft
weer je hoofddoek op. Probeer te praten met je ouders
en ook al lukt dat niet vraag iedere dag aan allah om vergifenis
insa allah vergeeft hij jou en krijg je een leuke tijd in je leven.
Elke leven heeft zijn slechte tijd maar vergeet nooit ook zijn goede
tijd. na regen komt zonneschijn.
insa allah mag jij die meemaken
beslama
p.s. vergeet niet allah is altijd bij je
salaam 3aleikum ik hoop dat je weet wat je doet je wilt terug naar de man die je sloeg als je denkt dat jij fout zat dan moet je het nog een keer proberen maar als je dat niet denkt dan zou ik zeggen probeer het op een islamitische manier om met die gast van chat verder te gaan
bougieman
24-07-2003, 03:24
uhuh ik denk gewoon dat dit bericht hééééééééééééééééééééééééà ©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©Ã©l fake is!!!
de groeten thuis :belgie:
Het sprijt me heel erg maar ik kan dit verhaal niet serieus nemen om de volgende redenen..
Je kunt niet trouwen met iemand die je net een week hebt gekend. Als je ouders ertegen waren, dan was je niet getrouwd want je vader moet toestemming geven, tenzij hij overleden is. En trouwens een huwelijkscontract in orde maken en het huwelijk voltrekken duurt echt ietsjes langer dan een week....
Verder zullen ouders NOOIT maar dan ook NOOIT zeggen dat je naar een blijf van mn lijf huis moet gaan als ze je toestemming geven om bij je man weg te gaan... Dan nemen ze je zelf in huis...
Origineel gepost door achie25
Het sprijt me heel erg maar ik kan dit verhaal niet serieus nemen om de volgende redenen..
Je kunt niet trouwen met iemand die je net een week hebt gekend. Als je ouders ertegen waren, dan was je niet getrouwd want je vader moet toestemming geven, tenzij hij overleden is. En trouwens een huwelijkscontract in orde maken en het huwelijk voltrekken duurt echt ietsjes langer dan een week....
Verder zullen ouders NOOIT maar dan ook NOOIT zeggen dat je naar een blijf van mn lijf huis moet gaan als ze je toestemming geven om bij je man weg te gaan... Dan nemen ze je zelf in huis...
achie............
Ik ben 1 van de beste vrienden van rumaisa, ik weet wat zij zoal heeft
meegemaakt! en wat jij nooit zult begrijpen.
Ze is echt door een hel (bij wijze van) gegaan.
Denk je nou echt dat ze alle details hier zomaar op het bord prikt?
dat is te erg voor woorden.........
als jij echt wist wat zij heeft meegemaakt..........ben ik benieuwd of jij het droog kunt houden.
En ze vraagt om advies .................deze moslima heeft het al zo moeilijk, en als jij het niet gelooft doet er niet toe!
maar ga a.u.b. dan niet zo reageren..........je kent haar niet eens
wie ben jij om over haar te oordelen? Hebben we daar Allah niet voor?
Ik wil je niet aanvallen, maar ze heeft liever positieve reacties,,,,,,
heb je dan geen genade voor je zusje?
wa salaam :( .
Origineel gepost door chamin
achie............
Ik ben 1 van de beste vrienden van rumaisa, ik weet wat zij zoal heeft
meegemaakt! en wat jij nooit zult begrijpen.
Ze is echt door een hel (bij wijze van) gegaan.
Denk je nou echt dat ze alle details hier zomaar op het bord prikt?
dat is te erg voor woorden.........
als jij echt wist wat zij heeft meegemaakt..........ben ik benieuwd of jij het droog kunt houden.
En ze vraagt om advies .................deze moslima heeft het al zo moeilijk, en als jij het niet gelooft doet er niet toe!
maar ga a.u.b. dan niet zo reageren..........je kent haar niet eens
wie ben jij om over haar te oordelen? Hebben we daar Allah niet voor?
Ik wil je niet aanvallen, maar ze heeft liever positieve reacties,,,,,,
heb je dan geen genade voor je zusje?
wa salaam :( .
Heb ik haar beoordeeld da?? Uit welke zin maak jij dat op. Ik ga alleen maar uit van de dingen die zij hier heeft geplaatst. Als ze dit echt heeft meegemaakt, het spijt me heel erg voor haar maar dan moet ze het anders verwoorden want zo komt het ongeloofwaardig over. En zeg niet dat ik dat soort dingen nooit zal begrijpen, want ik heb genoeg meegemaakt...
En stel dat het echt is gebeurd, mooie beste vrienden heeft ze dan dat ze zo diep zinkt. Dat noem ik geen vrienden. Overigens vind ik het vreemd dat je nog nooit een reactie hebt gegeven en hier ineens wel. Als ik zo'n vriendin zou hebben zou ze echt niet zo diep zinken.
Heb ik haar beoordeeld da?? Uit welke zin maak jij dat op. Ik ga alleen maar uit van de dingen die zij hier heeft geplaatst. Als ze dit echt heeft meegemaakt, het spijt me heel erg voor haar maar dan moet ze het anders verwoorden want zo komt het ongeloofwaardig over. En zeg niet dat ik dat soort dingen nooit zal begrijpen, want ik heb genoeg meegemaakt...
En stel dat het echt is gebeurd, mooie beste vrienden heeft ze dan dat ze zo diep zinkt. Dat noem ik geen vrienden. Overigens vind ik het vreemd dat je nog nooit een reactie hebt gegeven en hier ineens wel. Als ik zo'n vriendin zou hebben zou ze echt niet zo diep zinken.
Ik probeer haar zoveel mogelijk te steunen, maar het is heel moeilijk
voor haar.....en vraagt ze wanhopig om raad, als ik elke dag naar haar toe mocht dan deed ik dat
anyway het is heel simpel jij hebt argumenten waarom je denkt dat het niet waar is..........ikzelf weet dat dit allemaal is gebeurd. dus daar gaat het niet om......of het waar is of niet! als je denkt dat het nep is reageer dan niet zo op jouw mannier.
en scroll lekker verder,
Ik vondt het een onvriendelijk berichtje van je.......
Het komt er dus op neer datr je haar een leugennaar vindt, en datje het in het openbaar aan iedereen wil laten zien...........ok?
want zeg nou zelf, is het niet fijner als je haar een hart onder de riem wilt steken door een paar opfleurende woordjes?
dat kan veel betekenen voor mensen! een kleine moeite een GROOT plezier. ze kan alle kleine beetjes gebruiken.
ik heb ook je profiel gelezen...............en je had een "hartje van goud"
las ik....................
NAJLAGIRL
25-07-2003, 22:43
Origineel gepost door chamin
Ik probeer haar zoveel mogelijk te steunen, maar het is heel moeilijk
voor haar.....en vraagt ze wanhopig om raad, als ik elke dag naar haar toe mocht dan deed ik dat
anyway het is heel simpel jij hebt argumenten waarom je denkt dat het niet waar is..........ikzelf weet dat dit allemaal is gebeurd. dus daar gaat het niet om......of het waar is of niet! als je denkt dat het nep is reageer dan niet zo op jouw mannier.
en scroll lekker verder,
Ik vondt het een onvriendelijk berichtje van je.......
Het komt er dus op neer datr je haar een leugennaar vindt, en datje het in het openbaar aan iedereen wil laten zien...........ok?
want zeg nou zelf, is het niet fijner als je haar een hart onder de riem wilt steken door een paar opfleurende woordjes?
dat kan veel betekenen voor mensen! een kleine moeite een GROOT plezier. ze kan alle kleine beetjes gebruiken.
ik heb ook je profiel gelezen...............en je had een "hartje van goud"
las ik....................
en je had een "hartje van goud"
las ik.................... [/B][/QUOTE]
hahaha die was goed
die kwam zeker hard aan
maar ja
meisje thalla he
en inshallah komt alles goed
-xxx-
najla
Dat hartje van goud heb ik zeker. Als ik kan probeer ik altijd mensen in nood te helpen maar dan moet men mij er wel van overtuigen dat ze in nood zijn. En zoals zij het hierboven heeft beschreven is het niet overtuigend. Overigens zeg jij dat je haar zoveel mogelijk probeert te helpen. Als ze echte vrienden had, was ze nogmaals niet zover gezakt als dit allemaal echt is gebeurd. Waar was je toen ze begon te vernaderen. Overigens vind ik het heel erg vreemd. Je bent 1 van haar beste vrienden, dus ze heeft er nog meer maar ze gaat wel aan wildvreemden op een forum om raad vragen. Waar zijn jullie dan vrienden voor... En waarom reageert zij niet meer na het openen van de topic.
Origineel gepost door NAJLAGIRL
en je had een "hartje van goud"
las ik.................... [/B
hahaha die was goed
die kwam zeker hard aan
maar ja
meisje thalla he
en inshallah komt alles goed
-xxx-
najla
Bij wie kwam het hard aan?? Bij mij?? Nee hoor. Verre van dat...
NAJLAGIRL
26-07-2003, 15:58
Bij wie kwam het hard aan?? Bij mij?? Nee hoor. Verre van dat...
nee bij me kale zuster
tegen wie zou hij het nou hebben :rolleyes:
ja ik weet het tegen jou!!!
Origineel gepost door NAJLAGIRL
nee bij me kale zuster
tegen wie zou hij het nou hebben :rolleyes:
ja ik weet het tegen jou!!!
Wist niet dat je een kale zuster hebt :D
Het kwam echt niet hard aan hoor. Heb een dikke huid, kan veel hebben ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.