Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid acne plekken ?? Littkens en vlekken



Pagina's : [1] 2

13-11-2006, 14:38
hallo,, ik had al eerder een topic hierover geopend maar hij bestaat niet meer

maar ik had ee nvraag of er mensen zijn die raad weten met, acne plekken.. het zijn bruine plekken dat puisten waren!!! maar hoe krijg je het weg, of vervagen(maar dan bedoel ik niet door te camoufleren) word er echt wanhopig van heel me gezicht zit onder die bruine plekken

HELP ME

Kisses Nadiaa

13-11-2006, 16:10


Ja ,dat raad ik je ook aan begin eerst met 5% en dan als die op is en het helpt niet echt dan 10% gebruiken.

13-11-2006, 16:16
Werkt het echt?

13-11-2006, 16:21
Ik vroeg me wat af, dat spul waar jullie het over hebben; benzoylperioxde hydrogel, daar staat op dat het tegen puistjes helpt. Maar helpt het ook tegen littekentjes? Volgens een medewerker van de apotheek helpt het alleen tegen puistjes...


Graag jullie ervaringen

13-11-2006, 16:24


salaam,

ik heb precies het zelfde probleem.

mijn puisten worden wat minder, maar zijn helaas nog steeds niet "verdwenen"

ik heb erg last van de littekens die ik aam mijn puisten heb over gehouden, en daar heb ik heel erg last van. omdat ik er erg last van heb probeer ik het al jaren mijn littekens te camoefleren met foundation etc.
ik begin foundation enzo echt vies en lelijk te vinden dus ik wordt er echt gek van. het is gewoon niet goed. ik wil er vanaf, maar dan moet ik eerst van mijn littekens af.

wie kan mij(en ook nadia_berkania natuurlijk) daarbij helpen?

wie heeft er ervaring mee?

alvast bedankt

13-11-2006, 16:26
Ja ik heb dat probleem ook

13-11-2006, 16:32
Soubhanallah ik heb dat ook ik heb niet te veel littekentjes en ook niet veel ouistjes maar af en toe zijn ze egt zichtbaar, ik owrd er egt mee gepest uitgemaakt als ousitenkop door mijn man.... :S alhamdulilah ik weet hij maakt grapjes! baardeman hihi

13-11-2006, 16:53
wie weet hoeveel die Benzoylperoxide Hydrogel kost???

13-11-2006, 17:00
Acne, behandeling
Mogelijke behandelingen van acne (o.a.):
- niet met de handen over de puistjes wrijven
- niet aan puistjes peuteren of zonder meer uitknijpen (hierdoor kunnen onnodig littekens ontstaan)
- geen of zo weinig mogelijk make-up gebruiken (gebruik bij voorkeur make-up op waterbasis)
- verwijder make-up met lauw water (niet met reinigingsmelk)
- was de huid regelmatig met zo weinig mogelijk zeep
- knijp de puistjes pas uit nadat zich pus heeft gevormd (dus alleen rijpe puistjes!)
- leg regelmatig (bijv. wekelijks) een vochtig warm-verband op de mee-eters (= comedonen) om die zacht te maken.
- knijp rijpe puistjes uit met een comedonen-lepel (= lepel met een gaatje in het midden)
- acne-middelen (zie ook hieronder): middelen met benzoylperoxide (5%) en/of salicylzuur (bijv. 2%-crème) zijn bewezen werkzaam. Aan het begin van de behandeling kan de huid rood en/of schilferig worden. Verbetering is meestal pas na 4-8 weken behandeling zichtbaar!

NB.
- In verreweg de meeste gevallen gaat acne na enkele jaren vanzelf over.
- De werkzaamheid van een acne-dieet of hoogtezon is niet wetenschappelijk aangetoond.

Bron: http://www.consumed.nl/?leftUrl=L2RhdGFiYXNlL2dlbmVlc21pZGRlbGVuL21lZC5wa HAzP2lkPTQxNzA=

13-11-2006, 17:03

Citaat door fatima_9:
wie weet hoeveel die Benzoylperoxide Hydrogel kost???




2, 95

13-11-2006, 17:05

Citaat door Flippameid:
2, 95


ooh wat goedkoop, thnxx gewoon bij de apotheek toch?

13-11-2006, 17:16
hallow mensen,

welke moet ik halen BENZAC® of Benzoylperoxide Hydrogel (tis verschild die adnere is is een gel en die andere is een creme (zegmaar witt en niet doorzichtig).

En die gene die het gebruiken wat voor huidtype heb je,, en de mensen die er neit tegen kunnen wat voor huid type hebben jullie.. zodat wij kunnen zien, of het ook wel gezicht is voor onze huid..

XNadia

13-11-2006, 17:46



Citaat door nadia_berkania:
hallow mensen,

welke moet ik halen BENZAC® of Benzoylperoxide Hydrogel (tis verschild die adnere is is een gel en die andere is een creme (zegmaar witt en niet doorzichtig).

En die gene die het gebruiken wat voor huidtype heb je,, en de mensen die er neit tegen kunnen wat voor huid type hebben jullie.. zodat wij kunnen zien, of het ook wel gezicht is voor onze huid..

XNadia

je moet benzoylperoxide halen mijn gezicht word schilferig en soms krijg ik er rode plekken van terwijl ik hem al heel lang gebruik ? biodermal helpt ook goed tegen acne benzoyelperoxide verwijdert ook littekens

13-11-2006, 17:59

Citaat door fatima_9:
ooh wat goedkoop, thnxx gewoon bij de apotheek toch?



Jeps, zonder recept

13-11-2006, 18:07
Het is eigenlijk wel logisch dat je huid er van schilveren en rood wordt, het is een sterk spul en het moet wennen aan je huid

Pagina's : [1] 2