Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Sjahada

Jasmne
13-11-2006, 13:55

Salamou aleikoum aanstaande broeders en zuster aankomende vrijdag ga ik insha-Allah mijn sjahada doen, maar kan iemand mij vertellen of ik vooraf de grote wassing moet doen of daarna?Hoe zit het nu precies?Op internet kan ik maar weinig vinden hierover. alvast bedankt. Jasmina

_Kawtar_
13-11-2006, 14:13
Eerst en vooral: masha'Allah! Welkom in de Islaam :) Voor je de geloofsbetuigenis aflegt moet je de grote wassing (Ghusul) verrichten. Voor het uitspreken van de Sahada moet je eerst geloven in de 6 basiselementen van Islam (hier krijg je vragen over als je je gaat bekeren bij de Imam) en dan spreek je de geloofsgetuigenis uit. Moge Allah mij vergeven als ik een fout heb gezegd; en als je nog vragen hebt probeer ik je wel verder te helpen :) Kawtar

Jasmne
14-11-2006, 09:47
Bedankt voor je reactie. Maar gaat de imam kijken of je de zuilen kent en daarin gelooft? Of wat bedoel je precies? Jasmina

jeblia021
14-11-2006, 09:58
http://app.al-islaam.com/index.php/domain/1/module/cyberimam/action/qanda/qanda/20 Salam alaikoem, Machalah super dat je deze stap genomen hebt :goedzo: moge allah jou leiden en op het rechte pad behouden inchalah. meid, deze website is heel handig omdat je een cyberimam hebt die al je vragen kan beantwoorden, je toetst een trefwoord in en zoekt je vraag op en vindt zo het antwoord. www.al-islaam .com

jeblia021
14-11-2006, 09:59

http://app.al-islaam.com/index.php/domain/1/module/cyberimam/action/qanda/qanda/747 over de grote wassing voor shahada :)

raja979
14-11-2006, 10:23
Masha allah zuster! :)

_Kawtar_
14-11-2006, 11:40
Sorry dat ik pas nu reageer maar ik denk dat je zeker wat hebt gehad aan die sites die de andere zuster gegeven heeft! Incha'Allah ben je al een beetje verder nu. Voor zover ik weet vraagt de imam er wel iets over maar dan gewoon van 'wat zijn de 5 zuilen' bijvoorbeeld. Maar ik weet niet of de imam dat altijd vraagt Kawtar