Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Trouwen

Pagina's : [1] 2

Oem_Lena
19-07-2003, 04:07

Over trouwen ''O jongemannen ! Ieder die in staat is te trouwen moet trouwen, want het helpt jullie je blik neer te slaan en je kuisheid te behoeden.'' (Al-Bucharie) "Al wie Allah rein en kuis wenst te ontmoeten, moet een edele vrouw trouwen." (Ibn Madjah) "Als een man trouwt heeft hij de helft van zijn geloof vervuld" (Al-Bucharie) "Een vrouw wordt omwille van vier redenen getrouwd: vanwege haar eigendommen, haar familie, haar schoonheid en haar geloof. Zoek er één omwille van haar geloof, moge je handen met stof bedekt zijn." (Al-Bucharie & Muslim) "De voorwaarden die het meest waard zijn om nageleefd te worden, zijn die voorwaarden die je het recht geven van de schaamdelen van de vrouw te genieten (d.w.z de voorwaarden van het huwelijkscontract)." (Al-Bucharie) Er was een man van de metgezellen die zichzelf in dienst van de Profeet (saws) had gesteld. Hij bracht de nachten in de nabijheid van de Profeet Mohammed (saws) door om hem van dienst te kunnen zijn. De Profeet (saws) vroeg hem ''Wil je niet trouwen?'' Hij zei: ''Ik ben een arme man, en als ik dat deed dan zou ik misschien stoppen met het u van dienst zijn.'' Op een andere moment stelde de Profeet (saws) hem weer dezelfde vraag en de man gaf hetzelfde antwoord. De man dacht na over de woorden van de Profeet (saws) en dacht: ”De Profeet weet beslist beter wat goed voor mij is in dit wereldlijke leven en het volgende leven.” Hij besloot dat als de Profeet (saws) hem weer zou vragen te trouwen hij zou instemmen. Toen de Profeet Mohammed (saws) hem voor de derde keer vroeg te trouwen, zei hij: ''O Boodschapper van Allah, kunt u me trouwen (met degene die u wilt)?'' Daarop zei de Profeet (saws): ''Je kunt het beste naar die en die familie gaan en hen vertellen dat de Profeet (saws) de hand van jullie dochter vraagt voor jou.'' De man zei: ''Ik heb niets (om als bruidschat te betalen)....'' Toen zei de Profeet (saws) tegen de andere metgezellen: ''Geef jullie broeder goud evenveel in gewicht als een dadelpit.'' Nadat zij het goud verzameld hadden gingen zij naar de familie van de bruid en zij stemde in. Toen gaven zijn Metgezellen hem een geit voor het bruiloftsmaal. (Ahmad) Ibn 'Abbas overleverde dat er een man naar de profeet (saws) kwam en zei: ''O Boodschapper van Allah! Ik ben de voogd van een weesmeisje. Twee mannen hebben dat meisje een aanzoek gedaan: Eén van hen is rijk en de ander is arm. We willen haar aan de rijke geven maar zij wil de arme!" de profeet (saws) zei: ''Het huwelijk is de beste zaak voor de geliefden.'' De Profeet (saws) heeft gezegd: ”Als iemand, wiens godsdienst en karakter je tevredenstelt om de hand van je dochter vraagt, sta dat verzoek dan toe, als je dat niet doet zal er verderf en een groot kwaad op aarde zijn.” (At-Tirmidhi) Dit duidt erop dat de vader/moeder (de ouders dus) van een meisje een huwelijk niet zouden moeten verhinderen of vertragen.

Classy.Lady
19-07-2003, 04:11
Origineel gepost door lala_amira2 Over trouwen ''O jongemannen ! Ieder die in staat is te trouwen moet trouwen, want het helpt jullie je blik neer te slaan en je kuisheid te behoeden.'' (Al-Bucharie) "Al wie Allah rein en kuis wenst te ontmoeten, moet een edele vrouw trouwen." (Ibn Madjah) "Als een man trouwt heeft hij de helft van zijn geloof vervuld" (Al-Bucharie) "Een vrouw wordt omwille van vier redenen getrouwd: vanwege haar eigendommen, haar familie, haar schoonheid en haar geloof. Zoek er één omwille van haar geloof, moge je handen met stof bedekt zijn." (Al-Bucharie & Muslim) "De voorwaarden die het meest waard zijn om nageleefd te worden, zijn die voorwaarden die je het recht geven van de schaamdelen van de vrouw te genieten (d.w.z de voorwaarden van het huwelijkscontract)." (Al-Bucharie) Er was een man van de metgezellen die zichzelf in dienst van de Profeet (saws) had gesteld. Hij bracht de nachten in de nabijheid van de Profeet Mohammed (saws) door om hem van dienst te kunnen zijn. De Profeet (saws) vroeg hem ''Wil je niet trouwen?'' Hij zei: ''Ik ben een arme man, en als ik dat deed dan zou ik misschien stoppen met het u van dienst zijn.'' Op een andere moment stelde de Profeet (saws) hem weer dezelfde vraag en de man gaf hetzelfde antwoord. De man dacht na over de woorden van de Profeet (saws) en dacht: ”De Profeet weet beslist beter wat goed voor mij is in dit wereldlijke leven en het volgende leven.” Hij besloot dat als de Profeet (saws) hem weer zou vragen te trouwen hij zou instemmen. Toen de Profeet Mohammed (saws) hem voor de derde keer vroeg te trouwen, zei hij: ''O Boodschapper van Allah, kunt u me trouwen (met degene die u wilt)?'' Daarop zei de Profeet (saws): ''Je kunt het beste naar die en die familie gaan en hen vertellen dat de Profeet (saws) de hand van jullie dochter vraagt voor jou.'' De man zei: ''Ik heb niets (om als bruidschat te betalen)....'' Toen zei de Profeet (saws) tegen de andere metgezellen: ''Geef jullie broeder goud evenveel in gewicht als een dadelpit.'' Nadat zij het goud verzameld hadden gingen zij naar de familie van de bruid en zij stemde in. Toen gaven zijn Metgezellen hem een geit voor het bruiloftsmaal. (Ahmad) Ibn 'Abbas overleverde dat er een man naar de profeet (saws) kwam en zei: ''O Boodschapper van Allah! Ik ben de voogd van een weesmeisje. Twee mannen hebben dat meisje een aanzoek gedaan: Eén van hen is rijk en de ander is arm. We willen haar aan de rijke geven maar zij wil de arme!" de profeet (saws) zei: ''Het huwelijk is de beste zaak voor de geliefden.'' De Profeet (saws) heeft gezegd: ”Als iemand, wiens godsdienst en karakter je tevredenstelt om de hand van je dochter vraagt, sta dat verzoek dan toe, als je dat niet doet zal er verderf en een groot kwaad op aarde zijn.” (At-Tirmidhi) Dit duidt erop dat de vader/moeder (de ouders dus) van een meisje een huwelijk niet zouden moeten verhinderen of vertragen. :goedzo: Ma3endie Man Salek a gti..! :goedzo: Origineel gepost door lala_amira2 Dit duidt erop dat de vader/moeder (de ouders dus) van een meisje een huwelijk niet zouden moeten verhinderen of vertragen. Goed Nieuws voor mij..! :lol: Dit moeten mijn ouders horen..:hihi:

WineGumS
19-07-2003, 04:11
Dit is wel handig om te weten... :)

Dawud__Afghani
19-07-2003, 04:29
Handig voor meiden die zijn opzoek naar mannen met BMW veel geld en nog dat hij moet sjik en knap zijn.

Oem_Lena
19-07-2003, 04:39

Origineel gepost door SadGirl2003 :goedzo: Ma3endie Man Salek a gti..! :goedzo: Goed Nieuws voor mij..! :lol: Dit moeten mijn ouders horen..:hihi: :hihi:

Classy.Lady
19-07-2003, 04:44
Origineel gepost door lala_amira2 :hihi: Als die schoenmaatje 45 mijn kant op komt..Verwijs ik wel even vriendelijk naar jou..:D

Oem_Lena
19-07-2003, 04:47
Origineel gepost door SadGirl2003 Als die schoenmaatje 45 mijn kant op komt..Verwijs ik wel even vriendelijk naar jou..:D tis de waarheid,is goed verwijs maar naar mij :hihi:

Classy.Lady
19-07-2003, 04:53
Origineel gepost door lala_amira2 tis de waarheid,is goed verwijs maar naar mij :hihi: Is goed...Ik geef mijn vader wel die maatje 47 mee voor de zekerheid... Veel succes..Ik ben weg..(Achter de bankstel..Wachten tot de kust veilig is...) :hihi:

Oem_Lena
19-07-2003, 04:58
Origineel gepost door SadGirl2003 Is goed...Ik geef mijn vader wel die maatje 47 mee voor de zekerheid... Veel succes..Ik ben weg..(Achter de bankstel..Wachten tot de kust veilig is...) :hihi: heb je geen kleiner maat,36 of zo, die komt niet zo hard aan :hihi:

Classy.Lady
19-07-2003, 05:01
Origineel gepost door lala_amira2 heb je geen kleiner maat,36 of zo, die komt niet zo hard aan :hihi: Nee a sa7ebtie...Maatje 45 krijg ik altijd....Alles wat eronder ligt is verboden...Dus ben ik zo aardig geweest om maatje 47 voor jou te pakken..Is lekker ruim weet je...:D

Arabian_Pearl
19-07-2003, 12:19
"Een vrouw wordt omwille van vier redenen getrouwd: vanwege haar eigendommen, haar familie, haar schoonheid en haar geloof. Zoek er één omwille van haar geloof, moge je handen met stof bedekt zijn." Je vergeet de 5de reden en dat is meteen ook de belangrijkste reden: Liefde.

Da_flow
19-07-2003, 12:25
Origineel gepost door Arabian_Pearl Je vergeet de 5de reden en dat is meteen ook de belangrijkste reden: Liefde. Meid er is geen 5e reden :D

Arabian_Pearl
19-07-2003, 12:29
Origineel gepost door Da_flow Meid er is geen 5e reden :D voor mij wel! :D Ik zal nooit trouwen zonder Liefde! Jamais! Never! Nie! Nooit! :)

Da_flow
19-07-2003, 12:32
Origineel gepost door Arabian_Pearl voor mij wel! :D Ik zal nooit trouwen zonder Liefde! Jamais! Never! Nie! Nooit! :) Liefde bestaat niet, illusies wel O ja en als je het toch zo graag wilt dan kun je het onder schoonheid gooien en das een van de verkeerde redenen om met iemand te trouwen. GELOOF is het beste, maar ja geloof jij maar in liefde.

Arabian_Pearl
19-07-2003, 12:39

Origineel gepost door Da_flow Liefde bestaat niet, illusies wel O ja en als je het toch zo graag wilt dan kun je het onder schoonheid gooien en das een van de verkeerde redenen om met iemand te trouwen. GELOOF is het beste, maar ja geloof jij maar in liefde. De Liefde bestaat wel, want ik heb de Liefde al. :p Misschien heb jij ze nog niet gevonden.

Pagina's : [1] 2