Bekijk originele versie : Omzet per dag berekenen
Salaam Aleikom,
Wie kan me helpen met de formule om de de gemiddelde omzet die je per dag moet halen om uit je kosten te kunnen komen? Waar moet je beginnen en welke formules moet je gebruiken daarvoor??
Ik heb nu stage en heb al me boeken uitgeleend dus kweet niet hoe k dit nu moet doen.
MVG
Sizzle
MR_AKER3IE_BE33
13-11-2006, 14:20
uhmm formule weet ik zo niet..
maar je kan gwn begin kassa - eind kassa= wat je hebt verdient en dan min de iwo en dat = de omzet..
toch
SOCIALSKILLED
13-11-2006, 14:31
Kijk naar deze posting, dan krijg je een indruk hoe je dat kan doen.
Eerst moet je weten wat je totale kosten + inkoop is
http://forums.marokko.nl/showthread.php?p=26331061&posted=1#post26331061
Je geeft te weinig info om je een eenduidig antwoord te geven.
pancrase
13-11-2006, 14:44
Formule
c:n + v:w
constante kosten: normale hoeveelheid
Verwachte kosten: Werkerlijke hoeveelheid
hiermee reken je je kostprijs uit( kan ook per product bijv bij een fabriek)
als je je kostprijs heb berekend dan weet je ook waar jouw grens ligt.
oftewel jouw break-even point, dat is het punt waarbij een onderneming geen verlies maar ok geen winst maakt.
SOCIALSKILLED
13-11-2006, 14:48
Je geeft te weinig info om je een eenduidig antwoord te geven.
Als je naar die posting kijkt kom je er vanzelf achter hoe je dat kunt berekenen.
Alle vaste lasten + inkopen + afschrijvingen / aantal dagen.
Dan heb je je minimale omzet, echter moet je uitgaan dat je dat niet haalt, dus moet je in je marge die wil maken daar rekening mee houden.
Maar indien je iets verkoopt met een hoge omzetsnelheid (pakjes sigaretten) dan is je marge uiteraard een stuk lager en moet je het hebben van kwantiteiten, maar dat maakt voor je minimale omzet per dag niets uit, want die moet je toch halen indien je economisch rendabel wilt zijn.
Maar stel je hebt een zakelijke dienstverlening, dan heb je maar 20 dagen in een maand, dus je hebt dan een hogere omzet per dag nodig.
Als je naar die posting kijkt kom je er vanzelf achter hoe je dat kunt berekenen.
Alle vaste lasten + inkopen + afschrijvingen / aantal dagen.
Dan heb je je minimale omzet, echter moet je uitgaan dat je dat niet haalt, dus moet je in je marge die wil maken daar rekening mee houden.
Maar indien je iets verkoopt met een hoge omzetsnelheid (pakjes sigaretten) dan is je marge uiteraard een stuk lager en moet je het hebben van kwantiteiten, maar dat maakt voor je minimale omzet per dag niets uit, want die moet je toch halen indien je economisch rendabel wilt zijn.
Maar stel je hebt een zakelijke dienstverlening, dan heb je maar 20 dagen in een maand, dus je hebt dan een hogere omzet per dag nodig.
Fout: je moet gaan kijken wat je marge is...........omzet zegt niks.
en waarvoor heb je het nodig? die berekening? (vraag dit aan de poster)
en waarvoor heb je het nodig? die berekening? (vraag dit aan de poster)
Ik loop nu stage en ik heb van mijn stagebegeleider deze opdracht gekregen met de gegevens van het bedrijf.
De balans heb ik.
Allemaal hartsikke bedankt voor jullie reactie !!Ik ga vanavond ff uitvogelen hoe ik het moet doen :o
SOCIALSKILLED
13-11-2006, 15:30
Omzet - kosten = marge.
Om je minimale omzet te kunnen berekenen (0 cent winst) heb je je marge niet nodig.
Marge heb je maar deels zelf in de hand, zeker in concurrerende branches.
Je kosten (en dus je minimale omzet) heb je wel grotendeels zelf in de hand.
Dus om in een zeer concurrerende markt mee te kunnen komen, zal je prijzen voor je product amper ontlopen van con-collega's.
Overigens heb je ook negatieve marge, dit zijn bij business modellen waar op een andere manier het geld (op langere duur) verdiend word. (b.v. Telco's en ISP's )
Ik loop nu stage en ik heb van mijn stagebegeleider deze opdracht gekregen met de gegevens van het bedrijf.
De balans heb ik.
Allemaal hartsikke bedankt voor jullie reactie !!Ik ga vanavond ff uitvogelen hoe ik het moet doen :o
succes
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.