Bekijk originele versie : Wie kan mij adviseren over sporten? (mijn conditie is gedaald naar het nulpunt)
hallo iedereen!
I 've got a problem!! Ik heb sinds de middelbare school niets meer gedaan aan mijn conditie. In die tijd was ik een kei in hardlopen, maar nu hoef ik alleen 5 meter naar de bus te sprinten en ik kom buiten adem en met pijn in de zij aan. Mijn vrienden hebben me altijd gewaarschuwd dat het snel bergafwaarts gaat met je conditie, indien de enige lichaamsbeweging die je krijgt, het lopen/rennen naar de bus is. Toen heb ik natuurlijk alle waarschuwingen in de wind geslagen, maar nu moet ik het toegeven:,, IK BEN EEN SLAK"!!!
Mijn vraag aan jullie nu is wat de beste sport is om je conditie weer snel op peil te krijgen. Tevens is me opgevallen dat het BBB-gedeelte ook wat strakker kan, dus mochten jullie hier ook wat suggesties voor hebben, graag!
Ik hoor van jullie en alvast bedankt!
groetjes
Sahra
el-moecho ...ik ben het helemaal met je eens ..en ik spreek ook uit ervaring
een paar jaar geleden voelde ik me ook vaak futloos en kampte met een overgewicht ..
ik heb een tijdje op fitness gezeten maar dat is niet echt de oplossing om conditie op te bouwen en gewicht te verliezen
ik ben toen begonnen met joggen ..en het beviel me meteen, ik vond het heerlijk na het werken een flink stukje te gaan joggen/rennen het is best wel ontspannend en je voelt je echt veel lekkerder erna , het lijkt wel of je energie erbij krijgt ipv dat je energie hebt verloren , tenminste dat was bij mij het geval
mn conditie ging enorm op voorruit en ik verloor bijna 25 kg in een jaar tijd ! ik weeg nu 68 kg , mijn ideale gewicht en die heb ik nu al jaren
Origineel gepost door el moechoe
beste sport die er bestaat is gewoon atletiek vanuit mijn opzicht!!
voordat ik atletiek deed was ik echt een vreetzak deed weinig aan sport! nadat ik dus real ben begonnen met hardlopen! ben ik me zelf tegen gekomen en wist ik pas wat gezondheid inhoudt! ik ben zwaar afgevallen! en altijd heerlijk op zondag om 7 uur in de ochtend in de park lopen! je ruikt de frisse geur van de vroege ochtend! je blijft altijd een gezond mens! haar uitval hoef je je geen zorgen om te maken! je blijft een slank vorm houden! tenzij je dus constant blijft trainen he! en aan 1 programma houdt!
en ga zo maar door!
beter kan het gewoon niet!!
jazeker weten ...ik voel me nu ook veel zelfverzekerder dan toen ik een dikkertje was haha ..en veel energieker natuurlijk
en je hoeft je geen zorgen te maken dat je op je lijn moet letten bij het eten van zoetigheid of vet
ik zelf volg geen strakke programma ofzo ..ik ga met regelmaat een rondje rennen in mn omgeving dat is voldoende voor mij , want ik hoef verder niet aftevallen
Hé jongens!
Tenks voor jullie advies. Ik ga dit weekend direct een joggingspak kopen en een goed paar sportschoenen. Nu moet ik alleen nog een partner zien te vinden, maar dat is geen probleem. Ik ga vanavond even mijn broertje ook enthousiasmeren voor hardlopen. Nou, ik hou jullie op de hoogte van mijn eventuele vorderingen.
Thanx!
Liefs
Sahra
Hé Moechoe!
Wil jij niet mijn personal trainer worden? Je weet hier blijkbaar echt veel van. Ik zal je adviezen goed in mijn oren knopen, maar ik hoef gelukkig niet zoveel af te vallen hoor. Daar heb ik dus nog een vraagje over. Als ik weer op mijn ideale gewicht ben, kan ik dan nog steeds doorgaan met hardlopen? Ik wil niet teveel afvallen.
Ik zie je antwoord tegemoet!
Liefs
Sahra
Miss_Banana
03-07-2002, 11:26
Echt een nuttige topic, serieus!
Ik heb ook een tijdje veel aan sport gedaan, met een personal trainer, maar toen hij is overleden heb ik het niet meer op kunnen brengen om te gaan trainen. Ik doe nog wel elke dag mijn buikspieroefeningen, maar daar houdt het dan ook bij op!
Ik had echt wel een goede conditie, opgebouwd door joggen af te wisselen met korte sprintjes. En geloof me, dat helpt!
Ik denk dat ik gauw weer ga beginnen met joggen, want het was inderdaad wel erg lekker. Vooral als het buiten een beetje regent en je hebt een dikke trui aan!
xxx,
Banana
igzeneej
03-07-2002, 11:34
Ik was altijd de snelste !!! ...maar nu pffffffffff nul !!!!
Hoi Moechoe!
Nou, ik heb mijn eerste jogdag erop zitten. Gisteren heb ik in mjin stoere trainingspak en sportschoenen mijn eerste meters afgelegd. Ik begon vol goede moed, maar (zoals jij ook hebt aangegeven) kreeg ik al na 20 minuten de neiging om weer richting het thuisfront te gaan. Gelukkig kwam ik wat medejoggers tegen die als Speedy Gonzalez langs me heen zoefden en bij het zien van hen, kwam mijn moed weer terug. Ook zij zijn ooit begonnen als beginner, nietwaar! Vandaag ga ik weer( hoewel ik doodga van de spierpijn) en mijn nichtje gaat ook mee. Ik verheug me er echt op om mijn conditie weer helemaal op peil te krijgen. Ik eet ook gezond, dus ik heb er het volste vertrouwen in!
Ik houd je op de hoogte en blijf me vooral adviseren!
groetjes
Sahra
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.