Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ‘De hoofddoek wordt een permanentje’... hoe Marokkaanse meiden 'vernederlandsen'

LZN
30-06-2002, 22:26

:zwaai: Hallo allemaal!! Ik ben Linzi, en ben momenteel bezig met mijn eind-essay. Ik heb een hoop Marokkaanse vriendinnen en mijn essay heeft dan ook het volgende onderwerp: 'Tussen traditie en verandering, wordt het zicht belemmerd op datgene dat constant blijft of deel uitmaakt van tradities en gewoontes, of is er behoefte aan vernieuwing? Veel van mijn Marokkaanse vriendinnen hebben problemen met het aan de ene kant trouw blijven aan hun cultuur en geloof, maar willen ook graag participeren in de Nederlandse maatschappij. Dat kan heel lastig zijn. Het is heel moeilijk om aan de ene kant je vast te houden aan de cultuur en het geloof waarmee je ben opgegroeid en de waarden en normen aan te houden waar je mee bent grootgebracht, maar aan de andere kant om in een zodanige moderne en vrije samenleving als Nederland te komen wonen en om je heen zien wat er allemaal kan.' Ik heb al diverse interviews van mijn vriendinnetjes kunnen gebruiken, maar ben nu ook benieuwd naar meningen van andere (onbekende) meiden, omdat ik ook zeker bewust ben van het feit dat niet iedereen hier hetzelfde over denkt!! DUS... Alle reacties zijn welkom!! :D Alvast thnx, Beslama en boesa xxx (ik kan het natuurlijk niet goed schrijven :) ) Linzi.

tangia19
30-06-2002, 22:32
nou jongen ik ken je maar een ding zeggen ik ben in marokko opgegeroied en ik hou me aan die tradities en cultuur en heb op een strenge islamitische school gezeten daar enz dus ben een beetje ouderwets als je me vergelijkt met deze meiden hier

Najib26
30-06-2002, 22:46
Ik zal je één tip geven: een hoofddoek is niet iets cultureels, maar iets dat verplicht is in de islam. P.S: Tangia, je bent helemaal niet ouderwets als je je aan het geloof houdt....

NoreJihan
30-06-2002, 22:46
Tangia19 het is eenmeid en geen jongen hahahahahahahahahahah linzi is een meisjesnaam maar jah aan de ene kant heb je wel gelijk linzi Kijk wij krijgen die dingen met ons opvoeding mee en als je nou iederren hoort integratie aan de ene kant is het goed dat je nederlandse taal goed beheerst maar daar blijf het ook bij vind ik persoonlijk Ik persoonlijk en dat zullen wel heel eel mensen hier vind willen zich niet vervreemde van hun werkelijke afkomst,dat is gewoon echt enige wat wij nog bezitten en weet je wij moeten ons altijd bewijzen en verdedigen tegenover de nederlanders hier want hier zijn wij herrieschoppers ,en allochtonen enz en dan heb ik het niet over alle nederlanders en in marokko ook want daar denken ze ook dat we nederlanders Ik krijg die normen en waarden mee van me ouders en die moet ik voortbrengen aan mijn kinderen Het feit dat je oorspronkelijk uit marokko kom en er marokkaans uitziet en volledig geassimileerd ben dat gaat gewoon niet samen ook al zie je een vernederlandste marokkaan en onder vernederlandste marokkaan versta ik je bent geen moslim meer,je bid niet en je weet niks over marokkaanse traditie,cultuur echt gewoon een nederlander ,je gedraagt je dan ook zo Denk je nou echt als zon persoon op straat loopt ,dat hij dan gezien word als een nederlander,hij/zij wordt dan gewoon gezien als een ALLOCHTOON of een Marokkaan IK vind het gewoon belangrijk dat je je eigen geloof,marokkaanse normen een waarden,cultuur traditie behoud snap je Al bij die gedachte dat ik een nederlander ben of dat mijn kinderen zo zullen zijn dat maakt me al bang!!!En natuurlijk is het ook belangrijk dat je je aan de nederlanders aanpast en dat is gewoon het nederlandse taal beheersen en kunnen communiceren met elkaar

tangia19
30-06-2002, 22:54

oo sorry let eigenlijk nooit op mijn excuses

MiSsCrAzY19
30-06-2002, 23:23
Hoi linzi, Ik moet voor school ook een essay maken, en toevallig wilde ik me ook in die richting gaan verdiepen. Mijn vraag aan jou is of je mij daarbij kan helpen, hoe je aan die informatie komt etc etc Ik zou het echt op prijs stellen als je mij hierbij kan helpen. Alvast bedankt. -X-

MiSsCrAzY19
01-07-2002, 23:52
Hoi Linzi, Bedankt voor de informatie die je hebt gegeven. Ik zou het echt tof vinden van jou als ik het bestandje zou krijgen. Ik kijk er naar uit... Alvast bedankt X