Bekijk originele versie : Eerste kat gekloond!!
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/1820749.stm
Het lijkt wel alsof het niet te stoppen is!
Ongeacht de publieke opinie.
Wat is jullie mening over klonen?
MaPrem
moeizaam, enerzijds kunnen ze in de toekomst ziektes oplossen mbv clone-techniek, anderzijds vindt ik het doodeng.
En ik weet nog steeds niet wat het zwaarste weegt
http://cagle.slate.msn.com/news/ClonesFromSpace/CloningGIFS/Best/bish.jpg
.......... :D
http://cagle.slate.msn.com/news/ClonesFromSpace/CloningGIFS/Best/corrigan.jpg
http://cagle.slate.msn.com/news/CloningCATS/CloningCATS/breen.gif
GangstaLovin
19-07-2003, 12:02
Origineel gepost door MaPrem
http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/1820749.stm
Het lijkt wel alsof het niet te stoppen is!
Ongeacht de publieke opinie.
Wat is jullie mening over klonen?
MaPrem
Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden ..indien er ooit een mens wordt gekloond zal er veel voor mij veranderen.
Ok mesen volgens mij lopen jullie achter, maar er is al een mens gekloond...Het is een Italiaans gezin met allemaal meisjes. Ik denk af en toe echt als een wetenschapper en waarschijnlijk zou ik ook wel zo nieuwsgierig zijn om mee te doen met het onderzoek, maar grenzen moeten er zijn...
Origineel gepost door Sammy84
Ok mesen volgens mij lopen jullie achter, maar er is al een mens gekloond...Het is een Italiaans gezin met allemaal meisjes. Ik denk af en toe echt als een wetenschapper en waarschijnlijk zou ik ook wel zo nieuwsgierig zijn om mee te doen met het onderzoek, maar grenzen moeten er zijn...
Euhm, dat is inderdaad nogal wat, wat je daar zegt. Ik wil ook wel eens een bron zien. Zoiets kan niet onopgemerkt gebeurd zijn of voortbestaan.
Je zegt dat er grenzen moeten zijn; wat zijn dan die grenzen volgens jou? Of in welke hoek moeten we die zoeken?
Denk je niet dat kloontechnieken ontwikkelen, prefectionere of er zlefs maar gericht onderzoek naar doen, een voorbode zijn van een perfectiemaatschappij?. Denk jij dat de mens in staat is het enkel voor nobele doeleinden te gebruiken? ( Wat die dan volgens jou wezen mogen) Tot nu toe heeft bijna elke wetenschap geleid to steeds gruwelijker bommen etc. Hiermee wil ik niet beweren dat wetenschap en onderzoek daaraan schuldig zijn. Ik bedoel dat de mens er veel slechte dingen mee heeft gedaan.
Ik denk dat wanneer we op een gegeven momen het voorplanten van mensen niet meer aan mama's en papa's over laten; de wereld alleen maar harder wordt. Nu al is perfectie een levensdoel voor mensen. Maar ja, wat je ook zegt, uiteindelijk gaat het wel die kant op.
MaPrem
Origineel gepost door GangstaLovin
Weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden ..indien er ooit een mens wordt gekloond zal er veel voor mij veranderen.
Bedoel je dat op een positieve manier? Of wordt je er bang van?
Ik vind het beangstigend dat de mens gecreerd kan worden, nog voordat hij uit moeders buik is.
Wat betreft die cartoons van Grendel over die Raelianen. Ik heb een keer in de trein vanaf Kroatie tot aan Munchen met zo'n gast gediscussieerd. Hun ideaalbeeld van de wereld is om perfecte mensen te maken door mensen die vroeger indrukwekkende karakters hadden weer tot leven te wekken en hun lijn uit te breiden. Er zouden dan uiteindelijk zo'n 700-800 mensen op aarde wonen die dan zelf ook weer planeten konden kolonialiseren. (...........)
Maar ja, volgens mij was dat weer zo'n kerel die zo'n beweging gebruikt om vrije sex te kunnen hebben :rolleyes: as many before him.
Bedoel je dat op een positieve manier? Of wordt je er bang van?
Ik vind het beangstigend dat de mens gecreerd kan worden, nog voordat hij uit moeders buik is.
Wat betreft die cartoons van Grendel over die Raelianen. Ik heb een keer in de trein vanaf Kroatie tot aan Munchen met zo'n gast gediscussieerd. Hun ideaalbeeld van de wereld is om perfecte mensen te maken door mensen die vroeger indrukwekkende karakters hadden weer tot leven te wekken en hun lijn uit te breiden. Er zouden dan uiteindelijk zo'n 700-800 mensen op aarde wonen die dan zelf ook weer planeten konden kolonialiseren. (...........)
Maar ja, volgens mij was dat weer zo'n kerel die zo'n beweging gebruikt om vrije sex te kunnen hebben :rolleyes: as many before him.
Alles wat niet natuurlijk is........is kunstmatig.
Dus, ook de kloon..is kunstmatig geschapen..en zal complicaties te verduren krijgen..in de vorm van niet gekende ziektes..en andere zaken..
Origineel gepost door achmad
gekloonde mens al geboren...............
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2002/12_december/27/buitenland/kloonbaby-geboren.xml
Bedankt Achmad!
Ik heb even gekeken. In het artikel vind ik ook niet echt het bewijs dat het gelukt is, aangezien er nog geen DNA vergelijkingsonderzoek is gedaan door wetenschappers. Ze zijn er echter al veeeel verder mee dan ik dacht. Balen en raar.
Mocht het zo zijn , denk ik dat wij nog rare tijden mee gaan maken.
Als het je interesseert kun je eens de film GATTACA kijken. Dat schept een beeld van zo'n samenleving waar ik bang voor ben.
Origineel gepost door Mohammed Justice
Alles wat niet natuurlijk is........is kunstmatig.
Dus, ook de kloon..is kunstmatig geschapen..en zal complicaties te verduren krijgen..in de vorm van niet gekende ziektes..en andere zaken..
Aan wat voor complicaties zit je te denken, MJ? Het is namelijk een exacte kopie van de moedercel. Steriel gekweekt etc. Men kan zelfs alle kwade genen verwijderen, maar dan zou het idd geen kloon zijn en misschien ziektes ontwikkelen die wij niet kennen, ook al zouden andere ziekten compleet gebanned kunnen worden. Als kloon zal het niet verschillen van de ziektes voor de gewone mens, misschien zelfs resistentie krijgen voor die ziektes.
Kun je misschien je onheilspellende berichten verduidelijken? :p
MaPrem
Euhm, dat is inderdaad nogal wat, wat je daar zegt. Ik wil ook wel eens een bron zien. Zoiets kan niet onopgemerkt gebeurd zijn of voortbestaan.
Je zegt dat er grenzen moeten zijn; wat zijn dan die grenzen volgens jou? Of in welke hoek moeten we die zoeken?
Denk je niet dat kloontechnieken ontwikkelen, prefectionere of er zlefs maar gericht onderzoek naar doen, een voorbode zijn van een perfectiemaatschappij?. Denk jij dat de mens in staat is het enkel voor nobele doeleinden te gebruiken? ( Wat die dan volgens jou wezen mogen) Tot nu toe heeft bijna elke wetenschap geleid to steeds gruwelijker bommen etc. Hiermee wil ik niet beweren dat wetenschap en onderzoek daaraan schuldig zijn. Ik bedoel dat de mens er veel slechte dingen mee heeft gedaan.
Ik denk dat wanneer we op een gegeven momen het voorplanten van mensen niet meer aan mama's en papa's over laten; de wereld alleen maar harder wordt. Nu al is perfectie een levensdoel voor mensen. Maar ja, wat je ook zegt, uiteindelijk gaat het wel die kant op.
MaPrem
Hahaha on opgemerkt. Ze waren een aantal maanden geleden nog op het nieuws te zien(voor de mensen die geen wetenschappelijke tijdschriften lezen) Discussies alom te zien op de tv. 1 kind was in frankrijk geboren en de rest wilden ze niet vertellen waar en ook niet waar ze woonden.
Ik denk zelf dat we open moeten staan voor nieuwe ontwikkelingen, we zouden immers nooit zover gekomen zijn in de wetenschap als we niet open zouden staan voor nieuwe dingen, MAAAAAARRRR gezien vanuit een medisch oogpunt heeft ALLEEN klonen geen zin. Hiermee bedoel dat als dit een opstapje is naar iets hogers, en dan heb ik het over wellicht het klonen van uiteindelijk alleen organen of of om het natuurlijk beloop van de mens te onderzoeken. Wat ik hiermee dus duidlijk wil maken is dat ik vind dat je maar een kind moet gaan klonen omdat je zo graag zo'n kind wil
De reden waarom men met klonen is begonnen, is omdat er niet genoeg orgaandonnoren waren (en natuurlijk ook nieuwsgierigheid) Er zijn idd wel een aantal gekken die willen streven naar perfectie, maar wat is nou perfectie??? Wordt hiermee bedoeld dat met deze kloningstechnieken dan voor komen kunnen worden dat iemand de rest van zijn leven gehandicapt zal zijn of vroegtijdig sterven moet. Dan vraag ik mij op mijn beurt weer af: Als je zoveel moeite moet doen om iemand in te laten leven en door het leven te komen, heeft zijn leven dan nog wel zin? Maar ja wie ben ik nou weer om daar over te beslissen. Maar dit ff terzijde.
Heb je weleens een kopie van een kopie gemaakt? Deze is nooit perfect en nog belangrijker nooit hetzelfde!!!!
Veel mensen zijn ook nog eens bang dat een tweede Hitler dan zou worden gecreeerd. Dat lijkt mij onzin . De omgeving waarin een kind opgroeit is veel belangrijker dan die "DNA nonsens".
Of ik denk dat de mens in staat is om het voor nobele doeleiden te gebruiken? UIteindelijk wel, maar pas na tientallen jaren en tientallen fouten en veel ervaring te heben opgedaan. Dan zal de lol er wel vanaf zijn om zomer een mens te klonen en ze zullen dan wel inzien dat het geen nut heeft
En wat die bommen betreft.. Bommen hebben voor mij geen enkele nut..nu niet, nooit niet. Er is geen reden op aarde waarom je een bom zouden moeten hebben. het is niet te vergelijken met klonen. Bommen zijn bedoeld om verderf een dood te zaaien. niemand zal mij oot aan kunnen smeren dat een bepalde bom een "nobele doeleinde" heeft en iemadn die dat ook denkt is gek.
Naar perfectie streven is al iets van duizenden jaren, daar is naar mijn idee niets mis mee. Ken je de lijfspreuk "Beauty is in the eye of the beholder" Zo geldt dit ook voor perfectie....
Ik ben niet bang dat een tweede Hitler gekloond zal worden (die hebben we toch al volop zonder te klonen zie: Bush, Saddam, Sharon!!) Ik ben ook neit bang dat iedereen naar perfectie zal gaan streven, wat dat ook mag betekenen.
Wat mij ongelofelijk beangstigd, wat gebeurt er met die kinderen?? Hoe vangen zij dit op? Zij zijn een product, speelgoed van de wetenschap? Hoe zullen zij het vinden dat hun moeder eigenlijk ook hun zus is en dat hun opa hun vader is. Of dat ze helemaal geen biolische vader hebben. DIE BESTAAT GEWOON NIET!!
ik weet niet of je van lezen houdt. Als dit onderwerp je er interesseert moet je het boek "Boys from Brasil" lezen. Ongelofelijk goed boek!!
Ik hoop maar niet dat ik teveel heb opgeschreven en dat het je niet gaat duizlene bij het lezen. :toink:
Doegie Samira :zwaai:
Hallo Samira,
Ik bergijp wat je bedoelt. Puur wetenschappelijk gezien ga ik ook kwijlen bij al die mogelijkheden ( heb ook VWO-B gedaan). Ik denk alleen; een volkje dat nog niet eens met lichtsnelheid kan reizen en in Genève die deeltjesversneller als relikwie behandelt, niet de arrogantie kan en mag bezitten om dit soort geavanceerde technieken op mensen los te laten. De ene helft van de bevolking loopt nog 20 kilometer voor een emmer water. De ander weet vantevoren al hoe zijn kind eruit gaat zien. De mensheid is nog te primitief om dit soort mogelijkheden op los te laten. Ook nog te primitief om inderdaad op een normale manier met die kinderen om te gaan.
Ik weet gewoon dat dit niet te stoppen is. Daarom kun je er maar beter over nadenken en over praten (ik kijk zelden tv, ik lees wel de krant en nu je het zegt heb ik het ook wel gelezen toen, :bloos:)
Wat vind je dan van dat Raeliaanse perfectiebeeld (niet de geschiedenis oid, maar hun toekomstbeeld)?
Groetjes, MaPrem
PS OF IK VAN LEZEN HOU???? ;) Ik lees BfromB als jij Brave New World leest van Aldous Huxley! Deal?
Hahaha. gekke organisatie. Als wetenschapper ben ik natuurlijk wel nieuwsgierig naar het heelal en of er sprake is van teken van "leven".
Ik zeg je eerlijk we moeten altijd open minded blijven, maar hier kan ik alleen maar hard om lachen. Het lijkt mij geen "gevaarlijke" organisatie. Ik vind niet dat overheden in moeten grijpen, maar het zou een "non-profitable organization" zijn. Die rael ontvangt geen salaris, maar dit betekent niet dat er geen geld afgetroggeld van de mensen wordt. een ambassade kost geld en ik neem aan dat ze ook nog eens een wetenschappelijk centrum erin hebben willen, aangezien zij het leven als een teken van wetenschap zien. Zo kun je aardig wat geld van mensen aftroggelen.
Wat hun visie betreft, ik geloof er zelf niet in, vind ik het op zich wel een mooie gedachte (alleen een beetje lulkoek, maar ok) Zijdenk ook dat met deze "religie" oorlog en armoede en ellende zal verdwijnen. Dat lijkt mij een beetje onzin. De reeds bestaande geloven dicteren geen verderf en ellende. Dat is iets wat de mens doet. Er zitten hier en daar haken en ogen aan hun visie. Als zij denken dat wij "ontworpen" zijn door een buitenaards iets, die ook streeft naar een altijd zo prachtige geweldige mooie wereld, waarom zij ons dan niet zo "ingesteld" dat wij geen haat en woede kennen? Deze heb je immers niet nodig een "harmonieuse wereld"
Ook zien zij ons dat als een wetenschappelijk ontwerp ontstaan uit DNA, en beweren dat God (Allah swt) ons niet zo heeft gemaakt. Er staat nergens in alle heilige boeken dat we NIET uit kleine elementen bestaan.
Valt het je op dat alleen mensen uit de westerse samenleving "ontvoerd" worden door dit soort wezentjes?? Het zet je aan het denken!!!
Is goed, ik ren morgen naar de bieb (als ie open is)
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.