Bekijk originele versie : Ik ben zwanger
ik heb geen zin om reacties te krijgen meid je bent fout bezig en bla bla
ik zal jullie mijn situatie uitleggen
ik ben verloofd met de liefde van mijn leven we zijn helemaal weg van elkaar
In het begin wilde mijn ouders niet dat ik met hem ging maar ik heb volgehouden na een moeilijke periode van alleen maar ruzies en huilen stemde mijn ouders toe
de verloving kwam eraan alles leek weer koek en ei maar de laatste weken laten mijn ouders hun ware gezicht zien ze accepteren hem niet en dat zullen ze ook nooit doen
hij is mijn alles en dat zal ook zo blijven gelukkig is dat ook van zijn kant
wbt mijn ouders tja daar heb ik een hele moeilijke band mee
mijn moeder eiste dat we op paier gingen trouwen zodat ik zema volgens haar alleen met hem weg kon maar daar komt helemaal niks van ook nu we volgens de islam getrouwd zijn mag ik niet met hem weg en zie ik hem vaak stiekem
we houden zoveel van elkaar dat we besloten om met elkaar naar de bed te gaan heb daar geen spijt van waarom zou ik we zijn man en vrouw volgens de islam
maar nu is het dus zo dat mijn menstruatie weg blijft waarschijnlijk een teken dat ik zwanger kan zijn we hebben een paar keer zonder condoom gedaan omdat we dachten dat de pil betrouwbaar was
gelukkig weet mijn ventje van alles en steunt me heel erg
we hebben het er over gepraat over wat we zouden doen als ik zwanger zou zijn
hij zegt mij ook duidelijk dat hij dan de verantwoordlijkheden op zich zal nemen en dat we samen er uti zullen komen
maar lieve mensen wat vinden jullie hier nou van ??
ik d8 zelf aan abortus omdat ik mijn ouders ook niet wil teleurstellen maar volgens mijn verloofde mag ik daar helemaal niet aan denken en hij zegt ook dat mijn ouders boos zullen zijn zijn ouders ook
maar hij zegt ook dat we niks verkeerdsa hebben gedaan omdat we ook man en vrouw zijn
karima84
18-07-2003, 11:01
meid, ik weet dus niet wat ik zeggen moet, alleen dat het jouw eigen keus is!!!!!
maar meid hoever ben je?? Als ik jouw was zou ik snel gaan trouwen voor je ouders er achter komen dat je zwanger bent, en zoals je al had aangegeven in je verloofde niet hun favorite schoonzoon, zze zullen hem daardoor nog meer verstoten!!!
meid ik wens je aller sterkte
thallah karima
sallaam tarra jou man heeft gelijk jullie zijn volgens de islam getrouwd dat is het belangrijkste.
stel je bent toch zwanger het komt uit halal niet uit haram waarom zullen jou ouders boos worden.
wat ik niet begrijp jullie zijn wel gertrouwd maar leven jullie niet bij elkaar ik denk volgens mij jou ouders willen zeker eerst een bruiloft en dan mag je met je man mee.
jullie mogen met elkaar naar bed het is jullie recht jullie zijn man en vrouw.
ik begrijp sommige ouders niet ze willen alles volgens de regels van de feest :jammer: na het feest dan mag je met je man naar bed.
het belangrijkste wat jij moet doen is naar je man luisteren hij is alles voor jou je geeft al aan dat hij jou steund dat zegt al genoeg dat hij oeld nass is en hij houd van jou.
ook al zullen jou ouders naar een imam gaan hij zal jullie gelijk geven ze kunnen jullie nieks maken.
ik hoop dat je ouders jou steunen als je toch zwanger bent en als ze het niet begrijpen hebben ze pech gehad.
het belangrijkste als jij en je man elkaar begrijpen en respecteren
want sommige ouders denken aan hun zelf en zien niet dat ze hun dochters de verkeerde kant op brengen omdat ze de jongen niet accepteren.
ik hoop insallah dat alles goed komt en luister naar je mannetje hij is nu alles voor jou in dit leven maar je moet natuurlijk niet de band met je ouders breken blijf hun altijd respecteren.
veel liefs en sterkte toety
Tarifith25
18-07-2003, 11:22
Heb je al een test gedaan en is het zeker dat je zwanger bent? Misschien ben je gewoon wat later want in principe moet de pil betrouwbaar zijn.
Waarom accepteren je ouders hem niet als ik vragen mag?
Moeslimma87
18-07-2003, 17:54
wat je ook doet, maar geen abortus aub,
je vermoord jou eigen kindje dan?? besef je dat wel??
hoe moeilijk de situatie ook maar is, het
is zeker geen abortus waard!!
weet je dat als je een mens vermoord, heb je
precies heel de mensheid vermoord, en llahi hfed
moge Allah ons daarvan behoeden!!
jullie zijn nu man en vrouw, zoals iemand al heeft
gezegd het is een halal kind inchallah!!
ik wens jou in elke situatie verder het beste toe!!
Moge allah swt over jou waken in goede
en in slechte tijden inchallah, amien amien amien ya rabb!!
souraya81
18-07-2003, 18:06
Lieverd,
je bent officieel getrouwd dus wat je gedaan hebt is niet fout.
Vraag het anders maar aan de Imaam.
Ik wens je heel erg veel sterkte, en praat goed met je ouders erover. Mochten ze het niet accepteren dan heb je het tenminste geprobeerd.
Veel liefs Souraya.
salaam aleikum,
Ik wil je veel sterkte wensen met deze situatie en ik hoop dat jij en jouw man samen de goede keuzes kunnen maken. Insha allah geen abortus. Beslama zoya.
Origineel gepost door Tarra
ik heb geen zin om reacties te krijgen meid je bent fout bezig en bla bla
ik zal jullie mijn situatie uitleggen
ik ben verloofd met de liefde van mijn leven we zijn helemaal weg van elkaar
In het begin wilde mijn ouders niet dat ik met hem ging maar ik heb volgehouden na een moeilijke periode van alleen maar ruzies en huilen stemde mijn ouders toe
de verloving kwam eraan alles leek weer koek en ei maar de laatste weken laten mijn ouders hun ware gezicht zien ze accepteren hem niet en dat zullen ze ook nooit doen
hij is mijn alles en dat zal ook zo blijven gelukkig is dat ook van zijn kant
wbt mijn ouders tja daar heb ik een hele moeilijke band mee
mijn moeder eiste dat we op paier gingen trouwen zodat ik zema volgens haar alleen met hem weg kon maar daar komt helemaal niks van ook nu we volgens de islam getrouwd zijn mag ik niet met hem weg en zie ik hem vaak stiekem
we houden zoveel van elkaar dat we besloten om met elkaar naar de bed te gaan heb daar geen spijt van waarom zou ik we zijn man en vrouw volgens de islam
maar nu is het dus zo dat mijn menstruatie weg blijft waarschijnlijk een teken dat ik zwanger kan zijn we hebben een paar keer zonder condoom gedaan omdat we dachten dat de pil betrouwbaar was
gelukkig weet mijn ventje van alles en steunt me heel erg
we hebben het er over gepraat over wat we zouden doen als ik zwanger zou zijn
hij zegt mij ook duidelijk dat hij dan de verantwoordlijkheden op zich zal nemen en dat we samen er uti zullen komen
maar lieve mensen wat vinden jullie hier nou van ??
ik d8 zelf aan abortus omdat ik mijn ouders ook niet wil teleurstellen maar volgens mijn verloofde mag ik daar helemaal niet aan denken en hij zegt ook dat mijn ouders boos zullen zijn zijn ouders ook
maar hij zegt ook dat we niks verkeerdsa hebben gedaan omdat we ook man en vrouw zijn
Ik weet dat je pas met je man/vrouw naar bed mag als het huwelijk is voltrokken. Maar goed, het is nu gebeurd, het kan niet teruggedraaid worden. Maar ik wil wel 2 kanttekeningen in je verhaal aanhalen. Ik heb namelijk het idee dat je de islam gebruikt wanneer het jou uitkomt. Dat denk ik om de volgende punten: Jij zegt dat je met je verloofde naar bed bent gegaan omdat jullie islamitische huwelijkscontract dat rechtvaardigd. Daar kan ik enigszins mee in komen, maar aan de andere kant zeg je dat je ook abortus wil plegen mocht blijken dat je echt zwanger bent. Weet je niet dat Allah(swt) abortus heeft verboden????? Waarom laat je hier de islam links liggen dan.. Als het in je voordeel is dan doe je wat allah "toegestaan" heeft, ook al zijn je ouders er tegen, maar als het in je nadeel is dan doe je dat niet omdat je je ouders niet wil kwetsen. Waarom ben je hier ook niet consequent... Als je dat doet, dan bid ik tot Allah dat hij jouw de meest zware straf geeft die er bestaat. Voor mij is abortus gelijk aan MOORD... Neem verdomme je verantwoordelijkheid.. De warmte van het bed en van je verloofde vond je wel fijn, maar je eigen vlees en bloed moet je niks van hebben.. Ik snap niet dat die vriend van jou nog bij jou blijft als hij weet dat je abortus wil plegen...
En wat betreft de opstelling van je ouders: Als het Islamitische huwelijkscontract is getekend, dan hebben ze niks te zeggen en kun je gewoon vrij met hem omgaan... Schakel desnoods de hulp van een imaam in...
prinsess
19-07-2003, 05:22
volgens mij mag je geen abortus doen is volgens mij HARAM dus je moet je geloof op de eerste plaats houden maar je moet ook weten dat bij ins in de islam de moeder 3 keer op de eerste plaats staat dus ik denk dat je gewwoon weg eerlijk moet zijn ze zullen het moeten gaan accepteren. want het zal toch ooit moeten wil je met hem trouwen en nooit kinderen krijgend an ?? denk het niet ik weet ik praat er nu makkelijk over maar dit is je enigste keus
wij zijn moslims moeder 3 keer op de eerste plaats wil zeggen dat je ook eerlijk moet blijven en abortus is haram
denk goed na voor je een beslissing maakt meid
Je bent getrouwd fi sonit il lah wa rasoel, dus je hebt NIKS verkeerds gedaan.
Ik zou gewoon zo snel mogelijk trouwen, is JOU leven.
En langzamer hand word je man wel door je ouders geaccepteerd.
En wat abortus betreft, zet dat WOORD helemaal uit je hoofd.
Is Haram, dus waarom zou je doen.
En deze situatie is niet zo erg, omdat je getrouwd bent voor de Moslim wet.
Dus je hebt geen zina gepleegd.
Ma3a Salama.:zwaai:
MariamaMslma
19-07-2003, 14:02
Ik denk juist dat je ouders het nu wel zullen accpeteren omdat het anders schande is enzo(je kent de cultuur wel) dus dan zeggen ze van laat haar maar getrouwd zijn, ze is toch al zwanger.
En ze hebben geen recht om boos te zijn, want je bent getrouwd Je hebt juist plichten tegenover je man omdat jullie getrouwd zijn, dus je ouders hebben geen recht om dat te verbieden.
En over abortus ga ik niet eens woorden vuil maken :jammer:
A big NO NO
vind het echt tof van jullie dat jullie allemaal zo netjes hebben gereageerd ik heb er nog eens goed met mijn verloofde over gepraat hij zei ook dat ik abortus uit me hoofd moet zetten en hij heeft gelijk
want de enige reden waarom ik het zou doen is om mijn ouders niet teleur te stellen dus ben ik me gaan afvragen of het wel waard was om dan een abortus te plegen zoals sommige al zeiden moord ik zou dat niet kunnen dan zou ik heel me leven met iets op me geweten rond lopen en die gedachte kan ik niet verdragen dat weer ik nu al dus heb ik dat uit me hoofd gezet
ben gisteren met een goed gevoel naar de kruidvat gegaan om een test te halen ik dacht als ik zwanger ben is het goed als ik niet zwanger ben dan is het ook goed
ik moet zeggen dat ik helemaal niet bang was voor de test
moehim de test was negatief dus ik ben niet zwanger
en het gekke was een paar uur nadat ik die test had gedaan kwam mijn menstruatie
ik hoop dat ik van deze les heb geleerd en ook dat andere dit zullen doen
iedereen bedankt en vooral nisrin3 met de vragen en antwoorden met betrekking tot de islam
SOCIOPAAT
20-04-2009, 01:12
En is het een jongetje of meisje geworden?
mOsliima_17
20-04-2009, 01:17
Vraag ik me ook af .. :o
Wat een boekwerken zeg. Iemand een korte samenvatting? Niet langer dan 5 zinnen graag.
Korte samenvatting:
Het is een topic van 2003.:hihi:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.