Bekijk originele versie : lees dit.. als je van plan bent om de PIL te nemen
16/07 Pil vergroot risico op hart- en vaatziekten
Vrouwen die de pil slikken hebben een groter risico op hart- en vaatziekten. Dit blijkt volgens de Nederlandse krant De Telegraaf uit verschillende onderzoeken die aan medische faculteiten in Nederland zijn gedaan onder leiding van onder meer klinisch epidemioloog prof. Dr. Frit Rosendaal van het Academisch Medisch Centrum Leiden (LUMC). Al langer was bekend dat door pilgebruik de kans op trombose vergroot. Nu blijkt ook dat de kans op hartinfarcten en hersenbloedingen verdubbelt, en dat dichtslibbende beenaderen zelfs vier keer vaker voorkomen bij vrouwen die de pil gebruiken. Rosendaal zegt echter dat er geen reden is om massaal met de pil te stoppen, omdat de kans dat jonge vrouwen deze ziekten krijgen erg klein is.
Arabian_Pearl
18-07-2003, 13:00
als je gezond eet is er geen risico.
Dat wil ik ook wel weten , of de Pil haram is....
En waaruit dat blijkt?
Ik gebruik hem nog niet maar wie weet in de toekomst....
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
Lady_moi
31-07-2003, 17:12
natuurlijk is het haram
nu ja ik heb da ergens gelezen maar het is haram
_MyStErI0Us_
01-08-2003, 11:56
De pil is niet haram, maar wordt wel afgeraden, omdat er gezondheidsrisico's aan vast zitten.
MissShera
01-08-2003, 20:33
Origineel gepost door Mohammed Justice
16/07 Pil vergroot risico op hart- en vaatziekten
Vrouwen die de pil slikken hebben een groter risico op hart- en vaatziekten. Dit blijkt volgens de Nederlandse krant De Telegraaf uit verschillende onderzoeken die aan medische faculteiten in Nederland zijn gedaan onder leiding van onder meer klinisch epidemioloog prof. Dr. Frit Rosendaal van het Academisch Medisch Centrum Leiden (LUMC). Al langer was bekend dat door pilgebruik de kans op trombose vergroot. Nu blijkt ook dat de kans op hartinfarcten en hersenbloedingen verdubbelt, en dat dichtslibbende beenaderen zelfs vier keer vaker voorkomen bij vrouwen die de pil gebruiken. Rosendaal zegt echter dat er geen reden is om massaal met de pil te stoppen, omdat de kans dat jonge vrouwen deze ziekten krijgen erg klein is.
Overal zit een risico aan!!! Als je teveel melk drinkt kun je kanker krijgen, bij pindakaas ook. Met de vliegtuig gaan kan ook een trombose veroorzaken. En zo kan ik nog een paar voorbeelden noemen. Ik werk in een huisartsenpraktijk, maar ik heb nog nooit een patiente gehad met trombose bij pilgebruik.
kan er iemand dan ff uitleggen waarom het gebruiken van de pil haram is?
HajaQadura
02-08-2003, 14:23
Ik denk niet dat de pil haraam KAN zijn want het bestond niet eens in de tijd van de profeet!!!! Geen enkele conceptiemiddel trouwens, dus als iemand hier beweert dat het haraam is dan mag die afkomen met bewijzen!
Wat wel al bestond in de tijd van de profeet is "zich op tijd terugtrekken" en omdat de profeet dit niet heeft verboden kan men aannemen dat dit wel halaal is.
Volgens mij is de pil, net zoals alle andere anti conceptiva die geen abortus veroorzaken, wel halaal, en heeft niemand het recht om te beweren dat het haraam is zonder bewijzen!
De profeet heeft nooit beweerd dat we kindjes moeten maken tot we erbij neervallen!
maar ja dat is mijn mening natuurlijk!
GangstaLovin
02-08-2003, 15:19
Origineel gepost door MissShera
Overal zit een risico aan!!! Als je teveel melk drinkt kun je kanker krijgen, bij pindakaas ook. Met de vliegtuig gaan kan ook een trombose veroorzaken. En zo kan ik nog een paar voorbeelden noemen. Ik werk in een huisartsenpraktijk, maar ik heb nog nooit een patiente gehad met trombose bij pilgebruik.
wilde ik net zeggen ja! :goedzo:
Het gaat hierbij om een groter risico
vergrotende trap sorry moest het effe zeggen
roken vergroot het risico zo goed
mijn excuses als ik negatief overkom is niet mijn bedoeling ;)
Juist als je gewoon gezond leeft en goed eet en genoeg beweegt is er geen enkel probleem. Je moet je ook afvragen hoe betrouwbaar die onderzoek eigenlijk is...! Laten we wel even kritisch blijven mensen en niet zomaar van alles aannemen.
Samira
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.