Bekijk originele versie : Lees dit..als je van plan bent om de PIL te nemen..
16/07 Pil vergroot risico op hart- en vaatziekten
Vrouwen die de pil slikken hebben een groter risico op hart- en vaatziekten. Dit blijkt volgens de Nederlandse krant De Telegraaf uit verschillende onderzoeken die aan medische faculteiten in Nederland zijn gedaan onder leiding van onder meer klinisch epidemioloog prof. Dr. Frit Rosendaal van het Academisch Medisch Centrum Leiden (LUMC). Al langer was bekend dat door pilgebruik de kans op trombose vergroot. Nu blijkt ook dat de kans op hartinfarcten en hersenbloedingen verdubbelt, en dat dichtslibbende beenaderen zelfs vier keer vaker voorkomen bij vrouwen die de pil gebruiken. Rosendaal zegt echter dat er geen reden is om massaal met de pil te stoppen, omdat de kans dat jonge vrouwen deze ziekten krijgen erg klein is.
MissBlaBla
17-07-2003, 21:48
Interessant en informatief, maar ik schrik er niet echt van omdat het een jarenlang bestaande medicatie is en er inderdaad niet of weinig over geklaagd wordt, behalve dat het je dik maakt.
BlaBla
dulce_lamia
17-07-2003, 21:49
De risico's van het pilgebruik die jij beschrijft zijn er ook als een vrouw zwanger is alleen dan zijn die risico's nog groter.... het is maar in welk perspectief je het plaatst.
salina83
17-07-2003, 21:50
Ach dit is niet de enige oorzaak voor hart-, en vaatziekten. Ik bedoel maar alle lekkere vette snacks vergroten ook het risico, maar laten we dat staan? NEE :D
OuJdIa_L
17-07-2003, 21:51
wallah illa
OuJdIa_L
17-07-2003, 21:53
Origineel gepost door Angel_eyz
ik slik de pil gelukkig nog niet!!!
eh ik wel, maar betekent niet dat ik het doe ofzo.
Maar voor wat anders:D
MissBlaBla
17-07-2003, 22:01
Om de menstruatiepijn te verzachten en er regelmaat in te brengen Cker ;)
BlaBla
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.