Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Rokende marokkaanse meisjes

Pagina's : [1] 2 3 4

wasima2000
30-06-2002, 15:26

Wat vinden jullie van marokaanse meisjes die roken? Van Marokaanse jongens/mannen is het maatschappelijk/cultureel geaccepteerd, hoewel het haram is is het toch " macht der gewoonte" geworden en kijken zowel Marokaanse jongens/mannen als Marokkaanse meisjes/vrouwen er niet raar van op. Zodra echter een Marokkaanse meisje rookt dan wordt zij direct bestempeld als ****, slecht enz enz.... Hoe komt dit en wat vinden jullie hiervan????

Tifah
30-06-2002, 15:43
Ik kan je niet vertellen hoe het komt, maar iedereen weet dat vrouwen minderwaardig worden behandeld. Wat de jongens vergeten is dat wij, MENSEN, allemaal gelijk zijn in de ogen van God/Allah. Roken is Makrouh, dit is omdat het slecht voor je gezondheid is. Als iemand begint aan roken dan kiest hij er zelf voor om zijn gezondheid te verslechteren. Een meid die rookt wil niets over haar zelf zeggen. Dus een h.oer of sl.et is ze absoluut niet. Zijn er jongens die er WEL zo over denken, dan zijn zij er zelf 1 van. Wat de jongens doen valt niet te vergelijken met wat de meiden doen. En dan maar lekker even de Marokkaanse meiden zwart zitten maken. Verdomd hypocriet vind ik het als je het mij vraagt. Mijn mening is wel duidelijk.

Ismahane82
30-06-2002, 17:38
Ik vind dat ze het zelf moeten weten want het is tenslotte makrouh net als koffie is ook makrouh, het feit dat wij niet-rokers het afstotelijk en vies vinden is iets dat wij hen niet kunnen kwalijk nemen, ik zou zeggen live and let die

senhajiaa
30-06-2002, 18:13
is koffie makrooh??? hmm nog nooit gehoord hoor En meiden die roken ja persoonlijk vind ik het echt geen gezicht zo n meisje met een sigaret in der handen maar ja als zij dat lekker vind moet ze het vooral doen, ze merkt later wel wat de gevolgen zijn, lichamelijk en geestelijk...

wasima2000
30-06-2002, 18:36

Origineel gepost door Tifah Ik kan je niet vertellen hoe het komt, maar iedereen weet dat vrouwen minderwaardig worden behandeld. Wat de jongens vergeten is dat wij, MENSEN, allemaal gelijk zijn in de ogen van God/Allah. Roken is Makrouh, dit is omdat het slecht voor je gezondheid is. Als iemand begint aan roken dan kiest hij er zelf voor om zijn gezondheid te verslechteren. Een meid die rookt wil niets over haar zelf zeggen. Dus een h.oer of sl.et is ze absoluut niet. Zijn er jongens die er WEL zo over denken, dan zijn zij er zelf 1 van. Wat de jongens doen valt niet te vergelijken met wat de meiden doen. En dan maar lekker even de Marokkaanse meiden zwart zitten maken. Verdomd hypocriet vind ik het als je het mij vraagt. Mijn mening is wel duidelijk. Salaam alaikum Tifah, Ik ben het absoluut met je eens...we zijn inderdaad allemaal gelijk in de ogen van Allah, maar de meeste (uiteraard niet alle) marokkanen vermengen islam altijd met cultuur, dat is nu eenmaal zo! Helaas!!! By the way...roken is niet makrouh...roken is haram...het tast de gezondheid aan, het is verslavend het heeft geen enkel voordeel. Alles wat slecht is voor de gezondheid(staat tegenwoordig nog duidelijker aangegeven op pakjes sigartetten) is haram, kijk maar naar alcohol, drugs en varkensvlees. Je hebt dit lichaam ook maar in bruikleen gekregen dus je hoort er zuinig op te zijn. Maar waar deze topic eigenlijk over gaat is waarom is het voor mannen wel geaccepteerd en voor vrouwen niet....haram is haram...marokkanen maken er weer iets anders van voor vrouwen is het nog erger dan haram en voor mannen is het makrouh..... Er wordt gewoon met 2 maten gemeten, dat is wat ik gewoon niet begrijp!!!!!

igzeneej
30-06-2002, 18:38
En ook al was het niet haram het staat achterbaks !!!! ...Sorry !

Hindaatje
30-06-2002, 18:40
IK HEB NIX TEGEN MEISJES DIE ROKEN...ZIJN ER HEEL VEEL DE LAATSTE TIJD....ZE MOETEN HET ZELF MAAR WETEN....HOEWEL IK HET EIGELIJK HEEL ASO VIND STAAN...MAARJAAH ZE ZULLEN HET LATER WEL MERKEN... BISsOUS HINDAATJE

igzeneej
30-06-2002, 18:43
Jah maar het is niet alleen zo bij dames ook de heren !!! ...En het staat bij allebei niet !!!

wasima2000
30-06-2002, 18:51
Hoi Igzeneej, ik vind het inderdaad ook smerig voor beiden.... ...maar ff een vraag stel je voor jij zou zelf roken...zou jij het accepteren dat jouw vrouw rookt?

igzeneej
30-06-2002, 18:54
Origineel gepost door wasima2000 Hoi Igzeneej, ik vind het inderdaad ook smerig voor beiden.... ...maar ff een vraag stel je voor jij zou zelf roken...zou jij het accepteren dat jouw vrouw rookt? Moet ik het heel eerlijk zeggen ! Nee ! ...Klinkt heel raar ! ...Maar ik zou daar niet mee kunnen leven ! En aangezien ik zelf een non roker/drinker/junki ben hoef ik me daar geen zorgen over te maken ! en jij zou jij het accepteren van je man ? ...als jij het zelf ook deed ?

wasima2000
30-06-2002, 18:55
Origineel gepost door Ismahane82 Ik vind dat ze het zelf moeten weten want het is tenslotte makrouh net als koffie is ook makrouh, het feit dat wij niet-rokers het afstotelijk en vies vinden is iets dat wij hen niet kunnen kwalijk nemen, ik zou zeggen live and let die Uit welke bron heb jij die informatie dat koffie makrouh is...en waarom zou dat zo moeten zijn dan. Weet dat het de Joden zijn die haram verklaren wat Allah s.w.t niet haram heeft verklaard, en halal verklaren wat Allah ons heeft verboden................... Salaam alaikum....

igzeneej
30-06-2002, 19:00
Wat is ook dom vindt is dat mensen alles haram gaan vinden wat met de joden te maken heeft ! Want de joden zijn net als ons ook moslims !!! (alleen weten zei dat niet en wij wel) Daar horen wij van uittegaan ! ...dat wordt heel vaak vergeten merk ik !

wasima2000
30-06-2002, 19:01
Igzeneej, jij bent echt weer zo'n typisch voorbeeld.....je hoeft je er geen zorgen over te maken omdat je het zelf toch niet doet, maar als je zelf wel 20 keer per dag die Marlboro opsteekt en je potentiele vrouw het ook zou doen dan zou je haar niet meer als vrouw willen. Soory dat ik het zeg maar dat noem ik nu echt HYPOCRIET!!! Hoe kun je de ander iets verbieden terwijl je het zelf wel doet!!!! Typisch met 2 maten meten waar ik het dus net over had. En mijn antwoord op jou vraag...(moge het nog niet duidelijk zijn): IK zou het niet eens durven te verbieden...ik ben voor gelijkheid in een relatie.....

wasima2000
30-06-2002, 19:04
2. Iets wettig verklaren en iets verbieden is het alleenrecht van Allah: Het tweede principe is dat de Islam de bevoegdheid om te bepalen wat Halal en wat Haram is ingeperkt heeft. Het heeft het uit handen van de mensen genomen, ongeacht hun religieuze of wereldse positie en heeft het uitsluitend voor de Heer der mensen gereserveerd. Noch rabbijnen, noch priesters, koningen of sultans hebben het recht om de dienaren van Allah iets permanent te verbieden. Uit Koranverzen en duidelijke hadiths van de profeet Mohamed (vzmh), hebben de islamitische juristen met zekerheid kunnen vaststellen dat alleen Allah soebhanahoe wa Ta'la het recht heeft om iets wettig te verklaren of te verbieden, door middel van zijn boek of door middel van de tong van zijn boodschapper Mohamed (vzmh). De taak van de jurist gaat niet verder dan uit te leggen wat Allah tot Halal en Haram heeft verklaard. ...terwijl hij U heeft uitgelegd wat Hij U heeft verboden. (Koran Al-An'aam : 119) 3. Halal verbieden en Haram toestaan staat gelijk aan het plegen van Shirk: Hoewel de Islam alle mensen vermaant, die op eigen gezag verklaren wat wettig en onwettig is, is zij nog strenger ten opzichte van diegenen die onjuiste verboden uitroepen, omdat het creëren van verboden moeilijkheden voor de mensen veroorzaakt, en onterecht beperkt, wat Allah ruim voor zijn schepselen heeft gemaakt

wasima2000
30-06-2002, 19:08

Joden hebben er wel degelijk wat mee te maken: Zoals de Islam alles verboden heeft wat tot het Harame leidt, heeft het ook verboden dat men zijn toevlucht neem in de formele wetgeving om wat Haram is te kunnen doen, door middel van kromme redeneringen en door Satan geïnspireerde excuses. De Joden zijn met name voor zulke praktijken berispt. De Profeet (vzmh) zei: "Handel niet als de Joden die Allah's verboden door ondeugdelijke excuses, formeel wettig gemaakt hebben" Dit refereert naar het feit dat Allah de Joden verboden had om op Sabbat (zaterdag) te jagen. Om dit verbod te ontwijken groeven zij geulen op vrijdag, zodat de vis er op zaterdag zou invallen en zij hem op zondag konden vangen. Degenen die hun toevlucht zoeken in rationalisering en excuses om hun praktijken te rechtvaardigen, beschouwen zulke handelingen als wettig. Maar islamitische wetgeleerden beschouwen het als Haram, aangezien het Allah's doel was hen op Sabbat (zaterdag) te verhinderen te jagen, of het nu direct of indirect was. Iets wat Haram is anders noemen of zijn vorm veranderen terwijl de essentie hetzelfde blijft, is een verderfelijke tactiek, want het veranderen van een naam of een vorm heeft geen gevolg zolang het ding zelf of de essentie hetzelfde blijft. Dus als een aantal mensen nieuwe termen bedenken om met rente te kunnen omgaan of om alcohol te kunnen consumeren, blijft de zonde van het omgaan met rente of het consumeren van alcohol bestaan.

Pagina's : [1] 2 3 4