Bekijk originele versie : draadloos internet?hoe werkt dat?
heb een laptop gekocht maar heb geen draadloos internet kan ieman
mij dat uitleggen hoe dat werkt.
Narutard
10-11-2006, 11:42
heb je wel een netwerkkaart die draadloos ondersteunt?
en als je dat hebt dan moet je router ook draadloos ondersteunen.
heb je wel een netwerkkaart die draadloos ondersteunt?
en als je dat hebt dan moet je router ook draadloos ondersteunen.
Moet je die apart kopen en hoe duur is het,die moet ik dan in me pc plaatsen.:)
WitteWijk
10-11-2006, 12:06
Moet je die apart kopen en hoe duur is het,die moet ik dan in me pc plaatsen.:)
waarschijnlijk heb je die ontvangt al ingebouwd in je laptop.
en het enige wat je dan nu nodig hebt is dan een draadloze router die kan je in elke computerzaak kopen.
waarschijnlijk heb je die ontvangt al ingebouwd in je laptop.
en het enige wat je dan nu nodig hebt is dan een draadloze router die kan je in elke computerzaak kopen.
Nadat je zo een draadloze router hebt is het dan wel makkelijk en snel om internet te kunnen krijgen, of zijn er nog andere dingen die je bij moet instellen en iets wat niet gelijk lukt?
Narutard
13-11-2006, 21:26
het is heel erg makkelijk om internet in te stellen. het lastige is beveiligen van de router.
het is heel erg makkelijk om internet in te stellen. het lastige is beveiligen van de router.
kan je ook 1 router gebruiken voor 2 laptops? want we hebben een pc en een draadloze router maar er lukt maar geen internet en ik heb geen idee hoe ik moet beginnen of hoe ik kan controleren of ik een draadloze netwerk heb in mijn laptop (het is dus zeg maar dat ik nog niks over weet)'
is het belangrijk om je router te beveiligen?
Narutard
13-11-2006, 21:49
het voordeel van een goed beveiligde router is dat er geen vreemde mensen op je verbinding kunnen komen.
je kan 2 laptop (of meer) op een router aansluiten. (ik weet niet of dit ook afhankelijk is aan de provider).
je kan gewoon naar je draadloos netwerkkaart gaan in netwerkbeheer en zoeken naar nieuwe netwerken in de buurt.
het voordeel van een goed beveiligde router is dat er geen vreemde mensen op je verbinding kunnen komen.
je kan 2 laptop (of meer) op een router aansluiten. (ik weet niet of dit ook afhankelijk is aan de provider).
je kan gewoon naar je draadloos netwerkkaart gaan in netwerkbeheer en zoeken naar nieuwe netwerken in de buurt.
daar zoek ik dus ook mijn internetverbinding maar telkens wanneer het naar verbinding zoekt dan zie ik altijd dat er niks gevonden kan worden en wordt gelijk afgebroken..maar veel heb ik er niet aan geprobeerd omdat ik van verbindingen geen verstand heb.
is het ook verstandig om gewoon naar een winkel te gaan waar ze ook verstand hebben van zoiets of zal ik er niet veel aan hebben en dat ze maar vinden dat ik t zelf maar moet uitzoeken?
alvast bedankt en heb je ook een puntje gegeven
Narutard
13-11-2006, 22:04
daar zoek ik dus ook mijn internetverbinding maar telkens wanneer het naar verbinding zoekt dan zie ik altijd dat er niks gevonden kan worden en wordt gelijk afgebroken..maar veel heb ik er niet aan geprobeerd omdat ik van verbindingen geen verstand heb.
is het ook verstandig om gewoon naar een winkel te gaan waar ze ook verstand hebben van zoiets of zal ik er niet veel aan hebben en dat ze maar vinden dat ik t zelf maar moet uitzoeken?
alvast bedankt en heb je ook een puntje gegeven
aan die verkopers heb je ook niet zoveel meestal....
maar ehm... je hebt dus een router die ook draadloos kan werken...
bij sommige routers moet je dit activeren via 10.0.0.138 of 192.168.1.1 (dit moet je intypen in je browser)
aan die verkopers heb je ook niet zoveel meestal....
maar ehm... je hebt dus een router die ook draadloos kan werken...
bij sommige routers moet je dit activeren via 10.0.0.138 of 192.168.1.1 (dit moet je intypen in je browser)
sorry dat ik een beetje een stomme vraag stel maar ik hoop dat je me even in het kort kan uitleggen waar ik precies moet zijn (bij mn configuratiescherm?) en hoe ik precies verder moet zodat ik ongeveer gelijk kan weten of ik het goed doe..als je het geen probleem vind
Narutard
13-11-2006, 22:49
configuratiescherm --> netwerkverbindingen --> rechtermuisknop op je draadloze netwerkkaart en kies dan zoeken naar beschikbare netwerken ofzo
configuratiescherm --> netwerkverbindingen --> rechtermuisknop op je draadloze netwerkkaart en kies dan zoeken naar beschikbare netwerken ofzo
heel erg bedankt voor je tijd en je uitleg:) :goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.