Bekijk originele versie : vraagje aan getrouwde, of verloofde dames, die hun man uit marokko halen!!!
o_moslima
09-11-2006, 19:47
salam alaikoem wa ra7matoe lah,
ik had een vraagje.
de vrouwen die verloofd of getrouwd zijn en hun man uit marokko moeten halen, waarbij de nieuwe wetgeving op hun van sprake is, kunnen jullie mij vertellen hoe het in zijn werk gaat.
dus wat heb je nodig, wat moet je doen, aan welke voorwaarden moet jij en hij voldoen, en in welke stappen gaat dat?
en over de taalexamen die in marokko a wordt genomen, is er iemand's man die het gehaald heeft, en is het moeilijk of makkelijk??
en is er al iemand die het gelukt is na de nieuwe invoering van de wetten de man over te laten halen??
sorry mensen een heleboel vragen, maar was er erg benieuwd naar, en moeeeeet het weten, heel dringend!!!
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
alvast bedankt, jullie zuster in islam.
PS: is er een site waar dit ook op staat??
ik zou wel jullie bevinding willen weten, het is belangrijk voor me!! jazakoemoe lahoe gayran
o_moslima
09-11-2006, 21:02
choekrannnnnnnnnn cht, maar deze site ken ik al, is er een ander misschien?
en kan iemand voor mij de punten opsommen??
ik zou jullie heel erg dankbaar zijn!!
Priscillai
09-11-2006, 21:49
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/
succes ermee!!!!
femmedumaroc
10-11-2006, 13:51
ik zou het inderdaad ook heel graag willen weten..
maar je kan het inderdaad bij deze laatste site proberen die priscillai heeft gegeven
yedjis_an_ASSAL
10-11-2006, 15:58
Salaam,
Ik ben al bijna meer als 1 jaar getrouwd met iemand uit Marokko. Jawjiya hebben we alles alleen de feest is komend zomer insha'allah,
Door die Rita Verdonk (nieuwe wetgeving) moest ik wachten tot ik 21 jaar ben om te beginnen met de mvv aanvraag.
Nadat ik 21 jaar gworden was ging hij pas nederlandse lessen volgen beetje laat maare ja ik was er ook niet zo mee bezig pas na me 21e. Nu beheerst hij zijn nederlands voldoende genoeg om examen nederlands niveau 1 te halen. Hij heeft eind deze maand zijn examen. Ik heb gisteren de aanvraag voor mvv (machtiging voor verlopig verblijf _dus langer als 3 maanden) gedaan per fax en daar een brief bij dat ze de fax moeten accepteren en bij het niet accepteren het tegenstrijdig is met de wet. Nu afwachten of zij bellen voor het inleveren van documenten voor die aanvraag mvv. Of dat ik anders moet wachten tot hij zelf het examen aflegt en zelf de mvv dr na gelijk aanvraagt....
iemand anderss andere ervaringen?
samira_868
10-11-2006, 18:48
Salam,
ja kan pas een mvv aanvragen als hij zijn examen heeft behaald, anders niet. en hij moet em aanvragen bij nederlandse ambbesade (Rabat).
successss
je moet gewoon ind een mailjte sturen met je vragen er in. en ze sturen binnen 3 dagen antwoord plus formulieren die jij nodig hebt om je aanvraag te kunnen doen.
Groetjesss
hanoenatje
10-11-2006, 19:39
Ik wens je heel veel succes o_moslima!!!!!!!!!
o_moslima
10-11-2006, 19:46
machallah, mensen ik wil jullie heel erg bedanken.
en veel succes mensen.
en yadjis an assal, hoe zijn de rvaringen van je man over het leren van nl's?? vindt hij het moeilijk of juist makkelijk, is het veel of weinig?? kan je ook laten weten of htij het inchallah heeft gehaald??
verder wat heeft het je allemaal gekost?? en ben je problemen tegen gekomen??
en wat zou je mij aanraden? het te laten of ervoor gaan??
gair inchallah ik zou ook andere reacties heel graag willen hebben, jazakoemoe lahoe gayran!!
o_moslima
10-11-2006, 19:47
Ik wens je heel veel succes o_moslima!!!!!!!!!
dank je wel hanoenatje!!!!!
hoop ook inchallah het beste ook voor jouw!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.