Bekijk originele versie : Ayat al koursie
SoulDiva
17-07-2003, 14:36
Hey
Als je gaat slapen en al koursie zegt dan komt er toch een Engel over u waken,maar als je foto's in uw kamer hebt komen die dan nog altijd?
Want ik had gehoord dat een Engel een kamer nie binnenkomt als er foto's zijn,buh :confused:
www.looknmeet.be/esmarokina (http://www.looknmeet.be/esmarokina)
SoulDiva
20-07-2003, 14:31
als jullie toch zo veel over de islam weten waarom dit dan niet?
Oem_Lena
21-07-2003, 04:13
Origineel gepost door SoulDiva
Hey
Als je gaat slapen en al koursie zegt dan komt er toch een Engel over u waken,maar als je foto's in uw kamer hebt komen die dan nog altijd?
Want ik had gehoord dat een Engel een kamer nie binnenkomt als er foto's zijn,buh :confused:
www.looknmeet.be/esmarokina (http://www.looknmeet.be/esmarokina)
foto's zijn niet haram,posters van zangers wel,en beeldjes die schaduw
hebben zijn ook haram om in huis te hebben
SoulDiva
21-07-2003, 13:26
waarom zijn dan posters van zangers en beeldjes die schaduw hebben wel haram?
Ik denk zelf omdat in foto's, posters en beeldjes altijd wel mensen zijn afgebeeld. Mensen die leven of geleefd hebben. Daar mag je geen foto's van hebben omdat dat de engelen weg houdt. Engelen zijn in "dienst" van Allah (neem het niet zo op, ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen). Omdat jij bescherming vraagt aan Allah en zij jouw willen beschermen, maar er andere "gezichten" in de kamer zijn dat gaat niet. Een neutrale kamer is beter, dus zonder beeldjes of foto's of posters.
Origineel gepost door Ciham
Ik denk zelf omdat in foto's, posters en beeldjes altijd wel mensen zijn afgebeeld. Mensen die leven of geleefd hebben. Daar mag je geen foto's van hebben omdat dat de engelen weg houdt. Engelen zijn in "dienst" van Allah (neem het niet zo op, ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen). Omdat jij bescherming vraagt aan Allah en zij jouw willen beschermen, maar er andere "gezichten" in de kamer zijn dat gaat niet. Een neutrale kamer is beter, dus zonder beeldjes of foto's of posters.
Klopt inderdaad Ciham. Dat heb ik ook gehoord. :zwaai:
Miss_Crazy
22-07-2003, 15:12
ik heb ook gehoord dat je geen menselijke figuren mag tekenen klopt dat?
SoulDiva
23-07-2003, 12:23
Origineel gepost door Miss_Crazy
ik heb ook gehoord dat je geen menselijke figuren mag tekenen klopt dat?
ja,hier is al eens een topic over geopend,ik dacht dat je geen figuren mocht tekenen met een ziel,dus dieren ook niet,want op de Dag des Oordeels zal God vragen,laat deze tekeningen leven en dan zul gij zeggen ik kan dat niet. Zo had ik da gelezen hé
Miss_Crazy
23-07-2003, 13:24
Origineel gepost door SoulDiva
ja,hier is al eens een topic over geopend,ik dacht dat je geen figuren mocht tekenen met een ziel,dus dieren ook niet,want op de Dag des Oordeels zal God vragen,laat deze tekeningen leven en dan zul gij zeggen ik kan dat niet. Zo had ik da gelezen hé
aah thans meid voor je uitleg ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.