Bekijk originele versie : 'Iraans-Canadese fotografe doodgemarteld'
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.iran.lichaam.kazemi.pezeshkian.html
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/fotos/nws.artikel.fotografe.000.jpg
Zahra Kazemi. (Foto: AP)
TEHERAN - De Iraans-Canadese fotografe Zahra Kazemi is overleden als gevolg van martelingen. Dat heeft de Iraanse vice-president Ali Abtahi woensdag toegegeven. "Volgens een rapport van het ministerie van Volksgezondheid is zij overleden aan een hersenbloeding, die het gevolg was van martelingen", zei Abtahi tegen journalisten.
Minister van Volksgezondheid Massoud Pezeshkian bevestigde dat Kazemi stierf aan een hersenbloeding, maar benadrukte dat het onderzoek nog niet is afgesloten. "Ik heb het lichaam zelf onderzocht en er zijn geen verwondingen aan het gezicht te zien. We gaan het lichaam nog een keer onderzoeken en ik zal het rapport bekijken", aldus Pezeshkian.
De bewindsman heeft een verzoek van Canada om het lichaam te mogen onderzoeken boos van de hand gewezen. "We hebben kennis genoeg in huis om de doodsoorzaak te kunnen vaststellen, dus we zullen geen buitenlands team toelaten voor onderzoek", zei Pezeshkian.
De ambassade van Iran in Frankrijk heeft woensdag verzekerd dat het lichaam van Kazemi niet is begraven en dat dat ook niet zal gebeuren voordat het onderzoek is afgerond. In een officiële verklaring ontkende de ambassade het bericht van Reporters zonder Grenzen.
De internationale journalistenorganisatie meldde eerder dat de Iraanse ambassadeur had gezegd dat Kazemi al was begraven. Dinsdag zei Kazemi's zoon Stephen Hachemi al dat zijn moeder, ondanks de eis van haar familie en internationale organisaties om een onderzoek naar haar dood, zondag in Iran was begraven. Iran ontkende dat de begrafenis al heeft plaatsgevonden.
De 54-jarige fotografe was in Iran voor een reportage toen zij op 23 juni werd gearresteerd wegens het fotograferen van de beruchte Evin-gevangenis in Teheran. Ze werd beschuldigd van spionage. Iran beweerde aanvankelijk dat zij op 12 juli was gestorven aan een hartaanval.
Zahra Kazemi. (Foto: AP)
TEHERAN - De Iraans-Canadese fotografe Zahra Kazemi is overleden als gevolg van martelingen. Dat heeft de Iraanse vice-president Ali Abtahi woensdag toegegeven. "Volgens een rapport van het ministerie van Volksgezondheid is zij overleden aan een hersenbloeding, die het gevolg was van martelingen", zei Abtahi tegen journalisten.
Minister van Volksgezondheid Massoud Pezeshkian bevestigde dat Kazemi stierf aan een hersenbloeding, maar benadrukte dat het onderzoek nog niet is afgesloten. "Ik heb het lichaam zelf onderzocht en er zijn geen verwondingen aan het gezicht te zien. We gaan het lichaam nog een keer onderzoeken en ik zal het rapport bekijken", aldus Pezeshkian.
De bewindsman heeft een verzoek van Canada om het lichaam te mogen onderzoeken boos van de hand gewezen. "We hebben kennis genoeg in huis om de doodsoorzaak te kunnen vaststellen, dus we zullen geen buitenlands team toelaten voor onderzoek", zei Pezeshkian.
De ambassade van Iran in Frankrijk heeft woensdag verzekerd dat het lichaam van Kazemi niet is begraven en dat dat ook niet zal gebeuren voordat het onderzoek is afgerond. In een officiële verklaring ontkende de ambassade het bericht van Reporters zonder Grenzen.
De internationale journalistenorganisatie meldde eerder dat de Iraanse ambassadeur had gezegd dat Kazemi al was begraven. Dinsdag zei Kazemi's zoon Stephen Hachemi al dat zijn moeder, ondanks de eis van haar familie en internationale organisaties om een onderzoek naar haar dood, zondag in Iran was begraven. Iran ontkende dat de begrafenis al heeft plaatsgevonden.
De 54-jarige fotografe was in Iran voor een reportage toen zij op 23 juni werd gearresteerd wegens het fotograferen van de beruchte Evin-gevangenis in Teheran. Ze werd beschuldigd van spionage. Iran beweerde aanvankelijk dat zij op 12 juli was gestorven aan een hartaanval..
Oh erg zeg. als wij voor iedere dode een topic zouden openen dan blijven we bezig natuurlijk.
Er komen per dag 14.000 doden om als gevolg van armoede. En de oorlog tegen irak heeft 48 MILJARD dollar gekost.
Het is maar een vergelijking die helemaal niets met de topic te maken heeft. Of misschien toch wel..... Omdat ze misschien is vermoord door mensen uit Iran?
kweetniet hoor, maar er is zoveel ellende op de wereld, ik snap niet waarom het zo boeiend is voor iedereen dat er een reporter is gedood.
Of zijn sommige mensenlevens soms meer waard dan de andere. Misschien moet ik maar een topic openen over die 14000 mensen die er per dag omkomen van de honger. Juist ja, als jij vandaag gaat slapen zijn er morgen 14.0000 mensen dood.
waarom hoor je daar nooit wat over????
Bidawi_Mazlot
17-07-2003, 17:59
Als ik die pasfoto van haar onder de loep neem dan kan ik het enigzins begrijpen :D
Kben niet hard hoor ;)
:zwaai:
Bidawi_Mazlot
17-07-2003, 19:23
Origineel gepost door bezoeker99182
wou jij zoiets zeggen als:
met zo'n kop vraag je erom ?
Nou leg me geen woorden in de mond !
Met zo'n HOOFD vroeg ZIJ erom :D
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot
Nou leg me geen woorden in de mond !
Met zo'n HOOFD vroeg ZIJ erom :D
S.I.C.K.
Bidawi_Mazlot
17-07-2003, 19:58
Origineel gepost door grendel
S.I.C.K.
Dan moet je naar de dokter ;)
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot
Dan moet je naar de dokter ;)
Gelukkig heb ze een mooi koppie.
Hoeft ze volgens jouw optiek niet dood.
haileselassie
17-07-2003, 22:47
palestijnse vrouw in Israelische gevangenis doodgeslagen;
reuters, 24 juli
de israelische autoriteiten hebben gister toegegeven, dat een palestijnse vrouw, die een foto maakte van de gevangenis waar haar man zat, en die gearresteerd werd, later in een politiecel is doodgeslagen.
amazoeloe; vuile zionzwijnen, een onschuldige vrouw, die haar man bezocht, die was opgesloten door zionbeest, afmaken in een cel, ken je zien wat voor beesten dat zijn.
vikker; wat een onzin, er sterven duizenden vrouwen per dag, je wilt gewoon de joden zwart maken, en wie zegt mij dat die vrouw wel zo onschuldig was, misschien wilde ze de gevangenis opblazen, of zoiets; je kunt de arabische media niet vertrouwen, als ze zo'n bericht plaatsen.
doeiiiii
haileselassie
17-07-2003, 23:58
pissig ama?
Bidawi_Mazlot
18-07-2003, 00:16
Origineel gepost door Amazoeloe
Bidawi hoe zie jij eruit ?
Voldoe jij aan het schoonheidsideaal dat in jouw Bidawiekop gegrifd staat ?
Voor jij naar Iran afreist moet je jouw Bidawiefoto naar de Iraanse ambassade opsturen om zeker te zijn dat je jouw reis overleeft.
Die vrouw werd doodgemarteld omdat ze foto's nam van een gevangenis ? Wie gelooft dit sprookje ? Steekt er niet meer achter ? Heeft ze een verleden in Iran ? Zo ja , welk ? Wat is het doel van haar reis naar Iran ? Enkel gevangenissen fotograferen ? Waar wordt ze juist van beschuldigd ?
De Westerse media blinken uit in vaagheid wat dit soort berichtgevingen betreft en travestiet Zeikpistach gaat erin mee. Niet veel denkwerk nodig. Hij/zij zou het beter bij zijn/haar viespeukerij in de travestietenbars houden. Daar heeft dit scharminkel meer verstand van.
AMAZOELOE
DE MAN DIE ZIJN VOLK LEERT VECHTEN
Ik ben helaas voor jou geen homo dus vraag aan 1 van je vriendjes hier hoe zij eruit zien.
haileselassie
18-07-2003, 00:29
je bent gewoon volkomen inkonsekwent, amahoelah, dat liet ik je even zien, t'is maar net hoe het beestje heet, bij jou
Bidawi_Mazlot
18-07-2003, 00:36
Jij bent begonnen over het uiterlijk van die vrouw en nu gooi je het over een andere boeg.
Weet je wat Bidawie babbel eens met travestiet Zeikpistach , die zal je wel begrijpen. Met homo-gekloot ben je bij mij aan het verkeerde adres.
AMAZOELOE
Ik wil niet geaSsocieert worden met jou en je vriendje vikker dus laat mij erbuiten!
Bidawi_Mazlot
18-07-2003, 00:43
Origineel gepost door vikker
Een taaltje dat ik van een homofiel als jij geleerd heb....
Doe ze in elk geval een goeie dag in de homobar aan het Coninckplein waar jij regelmatige bezoeker bent.. ;)
Voor de rest....ben je saai...vervelend en heb je weinig fantasie...
Ik zou zeggen, draai dat vervelende eindeloze plaatje eens om....
Dag homofiel...... :zwaai:
Ik wil de voorafgaande geschiedenis van het travestiet zijn van jou en het homo zijn van Amazoeloe wel eens zien, hoe kwam het dat jullie elkaar zo noemde? :D
Bidawi_Mazlot
18-07-2003, 00:49
BLABLABLA jij hebt jezelf erin gesmeten met jouw uitspraak dat het uiterlijk van die vrouw er de oorzaak van is dat zij is afgemaakt. Volgende keer eerst nadenken , daarna reageren.
Ik associeer jou helemaal niet met mezelf. Over travestiet Zeikpistach zal ik maar zwijgen , dat is een apart geval.
Ik associeer jou met een debiel. Zeiken zonder een idee te hebben over wat je het hebt. Op dat vlak van debieligheid heb iets gemeen met dat hersenloze travestietje. Travestiet Zeikpistach opent een topic dat een subtiele aanval is op alles wat met moslims te maken heeft en jij komt met jouw debiele reactie de zaken nog opdrijven.
AMAZOELOE
Ten eerste ik ben niet 1 van je vriendjes dus watch your step en nogmaals laat mij buiten jouw denkwereldje, ik pas daar totaal niet in!, begrijp dat dan.
Bidawi_Mazlot
18-07-2003, 00:54
Pas jij er niet in ? Waarom heb je mij dan een flik.ker genoemd ?
Uit sympathie ?
AMAZOELOE
Omdat jij uit het niets over mijn rug heen een aanval wil doen op jouw vriendje, 2 vliegen in 1 klap, laat dat amazoeloe dus laat mij er buiten nogmaals!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.