Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wat gebeurt er precies als we dood gaan??

Pagina's : [1] 2

kenza28
07-11-2006, 22:30

Weten jullie dat!

oemmieF
07-11-2006, 22:33
jaaaa ik weet het

kenza28
07-11-2006, 22:34
vertel!

bollebuik
07-11-2006, 22:37
voor je dood gaat komt malik el mawt, de engels des doods naar jou :( en het is net alsof je ziel uit je lichaam wordt gezogen, en dat is pijnlijk !!!! het gaat vanaf je teen naar je keel en dan gorgelt men met de keel en is je ziel uit je lichaam... en dan begint het ergste :huil:

Sabira23
07-11-2006, 22:40

De laatste momenten van het leven van een gelovige De profeet (salla Allahoe ‘alaihi wasallam) heeft de laatste momenten van het leven van de gelovigen en de ongelovigen beschreven. Hij (salla Allahoe ‘alaihi wasallam) zei: “Als een gelovige op het punt staat om deze wereld te verlaten om over te gaan naar de volgende wereld, dan dalen engelen uit de hemelen neer met witte gezichten die stralen alsof hun gezichten de zon zijn, met een doodskleed uit het Paradijs en H’anoot (een geparfumeerde medische substantie wat gebruikt wordt voor het lichaam voordat het begraven wordt) uit het Paradijs en zitten om hem heen in een menigte zover het oog reikt. Dan komt de Engel des Doods totdat hij zit bij zijn hoofd en zegt: “O goede ziel, kom naar buiten naar de vergeving en tevredenheid van Allah!” En die ziel komt eruit en vloeit zolas een druppel water uit een waterzak stroomt en de Engel pakt het vast. Als hij het gepakt heeft, laten de engelen het geen moment in zijn hand. Zij nemen het en plaatsen het in de het doodskleed waarin H’anoot is. De geuren die daarvan zullen komen, lijken op de lekkerste geur van musk die op aarde gevonden kan worden. Dan dragen zij hem naar boven en telkens als zij langs een groep engelen komen, vragen die: “Wie is deze goede ziel?” De engelen met de ziel antwoorden: “Die en die, de zoon van die en die”, en zij gebruiken de mooiste namen waarmee de mensen hem in de wereld hebben genoemd. Zij brengen hem naar de laagste hemel en vragen of er een poort voor hem geopend kan worden. Die wordt voor hem geopend en de engelen van elke hemel, die dicht bij Allah staan, begeleiden hem naar de volgende hemel tot hij de zevende hemel bereikt. Dan zegt Allah de Almachtige: “Schrijf het boek van Mijn dienaar in ‘Iellieyien (de hemelen van het paradijs) en breng hem terug naar de aarde. Ik heb hem daaruit geschapen en Ik breng hen daar weer naar toe en Ik breng hen daar weer uit voort.” Zijn ziel wordt dan weer naar zijn lichaam toegebracht en twee engelen komen naar hem toe. Zij laten hem zitten en vragen hem: “Wie is jouw Rabb?” Hij antwoordt: “Mijn Heer is Allah”. Zij vragen hem: “Wat is jouw godsdienst?” Hij antwoordt: “Mijn godsdienst is de Islaam”. Zij vragen hem: “Wie is deze man die naar jou was gestuurd?” Hij antwoordt: “De boodschapper van Allah”. Zij vragen hem: “Wat is jouw kennis?” Hij antwoordt: “Ik las het Boek van Allah, geloofde erin en verklaarde dat het waar was”. Een oproeper uit de hemel zal dan roepen: “Mijn dienaar heeft de waarheid gesproken! Voorzie hem daarom met de tapijten (kleden waarop men zit) uit het Paradijs, kleed hem met de kleding van het Paradijs en open een poort voor hem naar het Paradijs!” Hij ontvangt wat van de frisse lucht en aangename geur ervan en zijn graf breidt zich uit zover het oog reikt. Een man met prachtige kleding en een lekkere geur komt naar hem toe en zegt: “Verheug je in dat wat je pleziert, want dit is de dag die je beloofd is”. Hij vraagt: “Wie ben je? Je hebt een uiterlijk dat veel goeds voorspelt”. Hij antwoordt: “Ik ben je goede daden”. Dan zegt hij: “Mijn Rabb, laat het Uur (de Dag des Oordeels en het Uur van de Wederopstanding) spoedig slaan. Mijn Rabb, laat het Uur spoedig slaan, zodat ik naar mijn familie en mijn bezittingen kan terugkeren!” Laatste momenten van het leven van een ongelovige Als een ongelovige dienaar op het punt staat om deze wereld te verlaten om naar de volgende wereld over te gaan, komen de engelen met zwarte gezichten uit de hemel naar beneden en zij hebben al-Masooh’ (de lelijkste, vieste, meest stinkende en rottende vodden) bij zich en zitten dan aan het uiteinde van het zicht. Dan komt de Engel des Doods en gaat bij zijn hoofd zitten en zegt: “Smerige ziel, kom naar buiten voor de vervloeking en de woede van Allah!” De ziel verdeelt zich over het hele lichaam en wordt uit het lichaam getrokken zoals As-Saffood (een troon met meerdere koppen die overvloedig in de woestijn aanwezig zijn, in het bijzonder bekend bij de herders omdat ze verstrikt raken in de wol van de schapen) uit natte wol wordt getrokken. Dan neemt de engel hem over. Als hij hem te pakken heeft, laten de andere engelen het geen moment in zijn handen. Zij nemen hem en wikkelen hem in Al-Masooh’ waar een stank vanaf komt, zoals de ergste stank van een lichaam in de wereld. Dan nemen ze hem naar boven en telkens als zij voorbij een groep engelen komen, vragen deze: “Wie is deze smerige ziel?” De engelen met de ziel antwoorden: “Die en die, de zoon van die en die”, en zij gebruiken de ergste benamingen die de mensen hem op deze wereld hebben gegeven. Dan brengen zij hem naar de laagste hemel en vragen of de poort voor hem geopend kan worden. Deze gaat niet open. De boodschapper van Allah (salla Allahoe ‘alaihi wasallam) reciteerde toen: “…de poorten van de hemel zullen niet worden geopend, noch zullen zij in het Paradijs komen, tot een kameel door het oog van de naald gaat” (soerat al-A’raaf, aayah 40). Dan zegt Allah de Almachtige en Majesteitelijke: “Schrijf zijn boek in Sidjien (in de laagste aarde)”. Daarna wordt de ziel naar beneden gegooid. Daarna reciteerde de profeet (salla Allahoe ‘alaihi wasallam): “En wie iets met Allah vereenzelvigt, het is alsof hij van een hoogte valt en de vogels hem wegrukken of de wind hem wegblaast naar een afgelegen plaats” (soerat al-H’addj, aayah 31) Dan keert zijn ziel naar zijn lichaam terug en twee engelen komen naar hem toe en vragen hem: “Wie is jouw Heer?” Hij antwoordt: “Ha, ha, ik weet het niet!” Zij vragen hem: “Wat is jouw religie?” Hij zegt: “Ha ha, ik weet het niet”. Zij vragn hem: “Wie is de man die naar jou is toegezonden?” Hij zegt: “Ha ha, ik weet het niet”. Dan roept een Roeper uit de hemel: “Mijn dienaar heeft gelogen, spreidt dus de tapijten van het Vuur voor hem uit en open de poort van het Vuur voor hem!” Daarna komt er een hete wind naar hem toe, zijn graf wordt zo nauw voor hem, dat zijn ribben samengeperst worden. Een man met een afschuwelijk uiterlijk gekleed in vodden en een vieze lucht komt naar hem toe en zegt: “Wees tevreden met het slechte nieuws dat ik voor je heb. Dit is de dag die je beloofd werd”. Hij vraagt: “Wie ben jij? Jij hebt een uiterlijk dat kwaad voorspelt”. Hij antwoordt: “Ik ben je smerige daden”. Dan zegt hij: “O Rabb, laat het Laatste Uur niet komen!”

bollebuik
07-11-2006, 22:41
O Allah laat ons behoren tot de eerste gedeelte hierboven.

Sabira23
07-11-2006, 22:43
O Allah laat ons behoren tot de eerste gedeelte hierboven. AMEEN YAA RABB!

ikbendeBESTE
07-11-2006, 22:44
:traan: ik ben écht bang

kenza28
07-11-2006, 22:47
insallah, maar wordt je dan in je graf gehouden totdat de wereld vergaat of ga je gelijk naar de hemel of de hel?????

Sabira23
07-11-2006, 22:49
tot de Dag des Oordeels inshallah...de dag waarop iedereen weer tot leven zal komen... Wa ALLAHOE a'lam.

ikbendeBESTE
07-11-2006, 22:49
insallah, maar wordt je dan in je graf gehouden totdat de wereld vergaat of ga je gelijk naar de hemel of de hel????? Nee, je wordt niet in je graf gehouden

ikbendeBESTE
07-11-2006, 22:50
tot de Dag des Oordeels inshallah...de dag waarop iedereen weer tot leven zal komen... Wa ALLAHOE a'lam. Je voelt al als je dood gaat, waar je terecht zal komen....

boug85
insallah, maar wordt je dan in je graf gehouden totdat de wereld vergaat of ga je gelijk naar de hemel of de hel????? Je wordt in je graf gehouden maar je weet wel waar je naartoe gaat.. de personen die naar de hel gaan wensen dat de dag des oordeels nog lang niet aanbreekt.. en de mensen die naar het paradijs gaan wensen dat de dag des oordeels snel zal aanbreken.. Pas op de dag des oordeels staat iedereen op uit de graven en worden ze 1 voor 1 berecht en krijgt iedereen uiteindelijk zijn straf. De mensen met veel slechte daden worden in hun graf al gestraft..

kenza28
je wordt niet in je graf gehouden waar ga je dan heen ik bedoel als je goed geleefd heb ga je dan gelijk naar de hemel!

Sabira23
07-11-2006, 22:52

Je voelt al als je dood gaat, waar je terecht zal komen.... klopt maar dat betekent niet dat je er al komt ;) maar je weet t wel al in je graf, volgens de overleveringen. wa ALLAHOE a'lam

Pagina's : [1] 2