Bekijk originele versie : Islam En Evolutie Theorie
vanuit de Islam gaat men er van uit dat Adam en Eva de eerste mensen waren...mensen zoals wij nu zijn.....maar tegelijkertijd is er ook de evolutietheorie dat wij van apen afstammen vervolgens mensapen enzovoort....ze hebben in de loop der jaren botten gevonden en andere "bewijsmateriaal"
dus mn vraag aan jullie
wat denken jullie?......het geloof/Adam en Eva of die evolutietheorie
http://www.redouan.nl/evolutietheorie.htm
haileselassie
16-07-2003, 20:58
het scheppingsverhaal wordt in veel culturen verteld, net zoals de grote zondvloed, die reeds bij de oude Sumerische beschaving in bijna dezelfde bewoordingen voorkomen.
Al deze verhalen, schepping, zondvloed etc zijn mythen die men vroeger aan elkaar vertelde, omdat toen ook al het inzicht bestond, dat, terugrekenend, er toch eens 2 mensen moetsen zijn; dit geldt natuurlijk ook voor dieren, vissen etc.
Om rust te scheppen in de samenleving zijn toen deze verhalen bedacht.
Probleem met gelovigen is, dat als zij dit gedeelte van de Bijbel, of bijv. Koran als mythe gaan beschouwen, daarmee meteen duidelijk is, dat je niet alles in deze heilige boeken letterlijk moet nemen; en dat is voor velen een stap te ver; niet voor mij, want ik weet meer!
Origineel gepost door haileselassie
het scheppingsverhaal wordt in veel culturen verteld, net zoals de grote zondvloed, die reeds bij de oude Sumerische beschaving in bijna dezelfde bewoordingen voorkomen.
Al deze verhalen, schepping, zondvloed etc zijn mythen die men vroeger aan elkaar vertelde, omdat toen ook al het inzicht bestond, dat, terugrekenend, er toch eens 2 mensen moetsen zijn; dit geldt natuurlijk ook voor dieren, vissen etc.
Om rust te scheppen in de samenleving zijn toen deze verhalen bedacht.
Probleem met gelovigen is, dat als zij dit gedeelte van de Bijbel, of bijv. Koran als mythe gaan beschouwen, daarmee meteen duidelijk is, dat je niet alles in deze heilige boeken letterlijk moet nemen; en dat is voor velen een stap te ver; niet voor mij, want ik weet meer!
ben je gelovig?
praatjes
16-07-2003, 21:46
De waarheid zit hem in de islam maar ook in de evolutie theorie komen dingen in voor die juist zijn, veel is het niet naar mijn idee. Datgene met apen is leuk en spannend als het op discovery channel verschijnt, en je bent dan stonend aldus een kennis van mijn. Maar toch geloof ik werkelijk wel dat een aantal mensen van ons fammilie van die apensoort is. Deze bijvoorbeeld,..... http://www.worldfun.nl/pic/apes.jpg
praatjes
16-07-2003, 21:53
en deze
http://www.worldfun.nl/pic/bush12.jpg
http://www.worldfun.nl/pic/bush17.jpg
Voor alle duidelijkheid, wanneer een wetenschapper zegt dan de mens stamt van de aap bedoelt hij niet de aap die wij kennen in onze vorm. Hij bedoelt hiermee de AAPMENS. Dat is iets heel anders. de apen die wij vandaag de dag kennen stammen af van apen, en wij zouden dan afstammen van (naar mijn idee gwoon mensen) mensen die op apen leken.En voor nog meer alle duidelijkheid genetisch gezien lijken wij meer op varkens dan op apen....dus of wij nou echt van de apen afstammen(volgens wetenschappers) is nog maar net de vraag.
De evolutietheorie van Darwin houdt meer in dan alleen "mensen stammen van de apen". Het vertelt ook dat in de loop der tijden organismen zich ontwikkelen. hiermee moet men niet in de war raken met veranderen. Met de ontwikkeling wordt bedoeld dat de sterkste overleeft (servival of the fittest). Dit concept is naar mijn idee al genoeg bewezen.
haileselassie
17-07-2003, 02:33
tuurlijk ben ik gelovig, alleen niet "goedgelovig".
God woont niet in boeken, noch in geschriften, Hij leeft!!!!!
Veel mensen schijnen te denken, dat god sinds de bijbel of de koran verhuisd is naar een andere planeet.
Hun enige houvast is de ansichtkaart die god eens stuurde.
op het eind van de tekst heeft altijd iemand bijgeschreven; dit is het laatste bericht, dat ik stuur!!!!!!!!(ha,ha!).
Hele groepen mensen hebben andere, of min of meer gelijkluidende scheppingsverhalen "opgestuurd "gekregen, maar ja, die geloven ze niet, of die zijn "veranderd";
Gelukkig was er nog een vasthoudend volkje, namelijk de wetenschappers, die een ander visie ontwikkelden, die sommigen zo afschuwelijk en botsend met hun boodschapje vonden, dat ze niet eens de moeite namen, om eens goed te kijken, wat die wetenschappers nou eigenlijk zeiden; ze brabbelden elkaar een beetje na, over apen en zo, en stuurden elkaar fotootjes van apen, en giechelden een beetje dom.
Ze begrepen donders goed, wat die wetenschappelijke visie betekende; namelijk het eind van hun boodschapje, hun ansichtkaart van Boven.
Uit alle macht probeerden de slimmerikken onder hen, te beweren, dat alle techniek en wetenschappelijke ontdekkingen ook al in hun boekje stonden, waarbij een kind verbaasd opmerkte; "waarom zij er dan niks mee gedaan hadden?", een vraag die hen nogal in verlegenheid bracht, maar omdat het een kind was, konden zij dit negeren!
Helemaal genant was het, om te zien, dat zij de andere vruchten van de wetenschappers, zoals tv, radio, cd's, mobiele telefoontjes, autoos, vliegtuigjes, etc etc gretig gebruikten.
Inconsekwente lieden, uit een boom alleen de vruchten pakken die jou goed uitkomen, maar de vruchten waarmee je moeite hebt, botweg afkeuren; en dan de boom ook nog een schop geven.( de wetenschappers). Zielige vertoning gewoon.
De met iedereen meekletsende theetante wil dan ook nog wel beweren dat inderdaad de aarde heel erg lang geleden onder water stond, jaaaaaa.
Daar ging het toch niet om schat; adam en eva, die zogenaamd perfekt geschapen waren, bleken mislukkelingen te zijn; een volmaakte God maakt misbaksels, daar draait het om.
En die misbaksels zijn 5000 jaar oud.
De tora liegt er niet om, want die verklaart tenminste nog, in Genesis, het eerste boek van de Bijbel, dat de zonen van God zagen, dat de vrouwen der mensen ( lees ; aardbewoners) schoon waren en aantrekkelijk, en dus huwden ze ermee, zeer tegen de zin van God.
Blijkbaar waren er schepsels van god, maar ook andere, daarop gelijkende wezens)
Dit vond mohammed lastig, dus die passage schreef hij maar niet over.
Iedereen weet, dat als je uit een gebouw 1 steen haalt, het gebouw bouwvallig wordt; en dat als er 1 schaap over de dam komt, er meer volgen.
Dus, gewoon vasthouden aan de Koran, die dit verhaal uit de Tora heeft, en gewoon aannemen, want anders geloof je niet wat Allah heeft geopenbaard, en dan zul je branden in de hel!
Intussen zit ik al zolang op mijn stoel, dat mijn staartbeen zeer doet!
He verrek, staartbeen, het rudimentaire overblijfsel van een staart, die mijn voorouders ooit moeten hebben bezeten.
He verrek, mijn hersens veranderen ook in de loop der tijden, ze worden groter, en we weten nu veel meer over onszelf en de wereld dan vroeger; maar....... dat kan niet, want god schiep mij volmaakt, hoe kan ik dan veranderen?
Volgende keer zal ik eens een ander scheppingsverhaal vertellen, dat volgens sommigen door Jezus is verteld, maar dat de paus niet zo leuk vond, en daarom in 324 is verboden.
haileselassie
17-07-2003, 02:37
wat heb jij trouwens een dom fotootje als ondertekening, nadrie!
haileselassie
17-07-2003, 02:42
wat een suffe link, miza, geschreven door iemand, die gewoon wil bevestigen wat hij gelooft, met allerlei samengeraapte kletspraatjes.
Classy.Lady
17-07-2003, 06:53
http://www.hyahya.org/other/hollands/terrorisme9.php
Origineel gepost door bezoeker99182
hoezo evolutie theorie ?
moet het zo langzaam dan ?
nee hoor het kan een stuk sneller ...
rups => vlinder
(ze lijken niet eens op elkaar :D)
plant => dier => plant => dier => plant => .....
(bepaalde kwallensoort !)
zijn dit dan geen tekenen, dat de evolutietheorie een beetje een "langzame" gedachte is ?
Ik had van jou toch betere voorbeelden verwacht.
Als jij nou ook de evolutietheorie in twijfel gaat trekken dan vrees ik dat jij ook denkt dat de aarde het middelpunt is van het helaal.
En dat het paradijs uit 7 lagen bestaat............. :rolleyes:
en dat................ach laat maar zitten!
Origineel gepost door bezoeker99182
wat barst jij van de vooroordelen zeg !
hoe kom je erbij :lol:
dat het paradijs uit zeven lagen bestaat ...
ah, die is wel interessant.
weleens gehoord van de supersnaar theorie ?
ik denk het niet.
ik vrees dat jij denkt ... ach laat maar zitten, jij denkt niet en je weet niks, je lult alleen maar uit je nek.
Over vooroordelen gesproken!
hey haileselassie,
jouw x-files verhaaltjes krijg je sinds mensenheugenis niet meer aan de mensen verkocht, behalve een van de pot gerukte idioot als jij met of zonder keppeltje kan dit soort onzin(tora) nog voor waarheid aannemen!
xxx,jes sword
Origineel gepost door Abracadaver
Lachen met jou, maar weerleg nu mijn stelling is.
Als er in dit hele heelal 1 planeet was geweest had dat voor mij een bewijs geweest van goddelijke interventie dan het feit dat er 300 miljard zijn waarvan er 1 aan de juiste voorwaarden voldoet.
Als ik 1 staatslot koop is de kans toch ook kleiner dat ik iets win dan dat ik er 100.000 koop ?
Pas op met statistiek! Aan logisch redeneren hebben we hier niets.
Trouwens, als je 1000x dobbelt en maar 1x een 6 gooit dan is dat een wonder en ontkracht je je eigen stelling............ :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.