Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Pesten

Pagina's : [1] 2 3

camjo
29-06-2002, 20:49

Salaam.. Iemand kwellen, pesten, lastig vallen..enz.. Voor sommigen is dit dagelijkse kost..ze zijn ziek gepest, het gevolg is dat ze levensmoe zijn geworden.. Maar ze kunnen er niets aan doen..ten eerste omdat ze naïf en braaf zijn..of omdat er niemand is die ze helpt.. Ben je ooit in zo'n situatie geraakt..of ben je er nog in.. En wat zou jij doen omdat pesten te bestrijden.. PAS OP ! de meeste mensen die gepest worden durven er niet gemakkelijk over praten of het aan anderen vertellen..en blijven zo de speelbal van de dader(s).. Heb je goede raad..suggesties..of tips om de pestkoppen de pas af te snijden geen kans meer te geven anderen te pesten.. Help mee deze sluipende en onverantwoordelijke vorm van psychisch geweld..uit de wereld te helpen..of tenminste uit haar schuilplaats naar buiten te lokken (bespreekbaar maken)..om zo haar te kunnen bestrijden.. Zonder dat je het goed beseft..wordt je misschien op een sluipende wijze gepest.. Vergeet niet dat er in belgië een postbode een paar jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd omwille van dat pesten...hij wou er alles aan doen om dat pesten te stoppen, hij heeft voor zelfmoord gekozen.

Chaimae
29-06-2002, 20:58
ik ben vroeger een beetje gepest op basis school maar 't wasniet zo heel erg als bij anderen ik ben er wel harder van geworden op de middelbare school want ik laat nu niet zo snel over me heen lopen

fatimab
29-06-2002, 21:00
Origineel gepost door chemie ik ben vroeger een beetje gepest op basis school maar 't wasniet zo heel erg als bij anderen ik ben er wel harder van geworden op de middelbare school want ik laat nu niet zo snel over me heen lopen ik werd ook gepest omdat ik een dikkertje was maar dat heeft mijn persoonlijkheid gemaakt en nu laat ik me niet meer doen en als er iemand gepest wordt dan probeer ik er iets aan te doen!

camjo
29-06-2002, 21:04
Origineel gepost door chemie ik ben vroeger een beetje gepest op basis school maar 't wasniet zo heel erg als bij anderen ik ben er wel harder van geworden op de middelbare school want ik laat nu niet zo snel over me heen lopen Op school wordt inderdaad veel gepest..maar ook op de werkvloer Ik ben blij voor jou..dat het achter de rug is..maar pas op, pesten heeft veel verschillende vormen..

igzeneej
29-06-2002, 21:05

ik werd niet gepest !!! ...Omdat ik nooit langer dan 3 maanden op 1 plaats bleef wonen !

dulce_lamia
29-06-2002, 21:08
Origineel gepost door fatimab ik werd ook gepest omdat ik een dikkertje was maar dat heeft mijn persoonlijkheid gemaakt en nu laat ik me niet meer doen en als er iemand gepest wordt dan probeer ik er iets aan te doen! Zo is dat dit geld ook voor mij, maar het ging over mn afkomst het gepest, wat als gevolg had dat ik daar helemaal niets mee te maken wilde hebben, en nu des te meer! Ik ging na de basisschool (waar ik gepest werd) naar de mavo en daar was ik ineens de popi jopi van de meiden in de klas, Dit gebruikte ik om op te komen voor degene die gepest werden (als het te erg werd dan) Maar dat hielp wel!!!

Cina
29-06-2002, 21:08
Ik ben nooit gepest alhamdoelilah en heb zelf ook nooit iemand gepest... Eigenlijk heb ik zelfs nog geen situatie meegemaakt waarin iemand echt ernstig werd gepest.

fatimab
29-06-2002, 21:11
Origineel gepost door dulce_lamia Zo is dat dit geld ook voor mij, maar het ging over mn afkomst het gepest, wat als gevolg had dat ik daar helemaal niets mee te maken wilde hebben, en nu des te meer! Ik ging na de basisschool (waar ik gepest werd) naar de mavo en daar was ik ineens de popi jopi van de meiden in de klas, Dit gebruikte ik om op te komen voor degene die gepest werden (als het te erg werd dan) Maar dat hielp wel!!! ja met je afkomst?? ik wordt dagelijks geconfronteerd met mensen die racistisch ingesteld zijn en dat ook op school en ook leraars wat doe ik dan als een leraar mij uitmaak van migrant?,of dat mijn soort slecht is?? ja dan zet ik ze terug op hun plaats maar niet mest uitschelden maar op een beleefde manier wat ze nog minder verdragen!!!!!

camjo
29-06-2002, 21:17
Origineel gepost door fatimab ja met je afkomst?? ik wordt dagelijks geconfronteerd met mensen die racistisch ingesteld zijn en dat ook op school en ook leraars wat doe ik dan als een leraar mij uitmaak van migrant?,of dat mijn soort slecht is?? ja dan zet ik ze terug op hun plaats maar niet mest uitschelden maar op een beleefde manier wat ze nog minder verdragen!!!!! Ok, Fatima..maar kun je ons vertellen hoe je dat beleefd doet..diegene die pest op zijn plaats terug te zitten..voor de mensen die in dezelfde situatie verkeren kunnen dan misschien zichzelf beter verdedigen.. Alvast bedankt..

Chaimae
29-06-2002, 21:19
door een leraar ?? nooit gebeurd bij mij

fatimab
29-06-2002, 21:24
Origineel gepost door Mohammed Justice Ok, Fatima..maar kun je ons vertellen hoe je dat beleefd doet..diegene die pest op zijn plaats terug te zitten..voor de mensen die in dezelfde situatie verkeren kunnen dan misschien zichzelf beter verdedigen.. Alvast bedankt.. ik hou me teneerste kalm want zulke woorden raken mij niet!! en dan vraag ik waarom hun soort beter is dan de onze?? en migrant dat is toch iemand die komt van een andere land?? Ok mij ouders zijn migranten maar waar ben ik geboren?? in belgië??dat staat tenminste op mijn pasport!! en dan vraag ik beleefd aan mij lerares waar ligt ANDERLECHT (want daar ben ik geboren)?? dan vraag ik aan mijn lerares of ik een atlas moet gaan halen om haar te tonen waarn anderlecht ligt!!wat ze allemaal niet kon verdragen!! Ze zei ook dat mijn 'soort' dom was en niet inteligent was: mijn antwoord was : haal ne keer u punten boek boven??dan kunnen we onmiddelijk zie of dat ik zo een idioot ben!!!! dus de je moet ze een beetje aantonen waar hun fouten zitten!!! en als ze zich voordoen als racisten moet je hen uitleggen wat racist zijn betekent!!! dus dit heb ik echt deze jaar op school megemaakt!!!

fatimab
29-06-2002, 21:26
AH ja ze zei ook dat ik van ver moest komen om haar uit te lachen dus zie ik : ik ben van afrika is dat ver genoeg?? :giechel:

Chaimae
29-06-2002, 21:27
Origineel gepost door fatimab ik hou me teneerste kalm want zulke woorden raken mij niet!! en dan vraag ik waarom hun soort beter is dan de onze?? en migrant dat is toch iemand die komt van een andere land?? Ok mij ouders zijn migranten maar waar ben ik geboren?? in belgië??dat staat tenminste op mijn pasport!! en dan vraag ik beleefd aan mij lerares waar ligt ANDERLECHT (want daar ben ik geboren)?? dan vraag ik aan mijn lerares of ik een atlas moet gaan halen om haar te tonen waarn anderlecht ligt!!wat ze allemaal niet kon verdragen!! Ze zei ook dat mijn 'soort' dom was en niet inteligent was: mijn antwoord was : haal ne keer u punten boek boven??dan kunnen we onmiddelijk zie of dat ik zo een idioot ben!!!! dus de je moet ze een beetje aantonen waar hun fouten zitten!!! en als ze zich voordoen als racisten moet je hen uitleggen wat racist zijn betekent!!! dus dit heb ik echt deze jaar op school megemaakt!!!

Chaimae
29-06-2002, 21:29
Origineel gepost door fatimab ik hou me teneerste kalm want zulke woorden raken mij niet!! en dan vraag ik waarom hun soort beter is dan de onze?? en migrant dat is toch iemand die komt van een andere land?? Ok mij ouders zijn migranten maar waar ben ik geboren?? in belgië??dat staat tenminste op mijn pasport!! en dan vraag ik beleefd aan mij lerares waar ligt ANDERLECHT (want daar ben ik geboren)?? dan vraag ik aan mijn lerares of ik een atlas moet gaan halen om haar te tonen waarn anderlecht ligt!!wat ze allemaal niet kon verdragen!! Ze zei ook dat mijn 'soort' dom was en niet inteligent was: mijn antwoord was : haal ne keer u punten boek boven??dan kunnen we onmiddelijk zie of dat ik zo een idioot ben!!!! dus de je moet ze een beetje aantonen waar hun fouten zitten!!! en als ze zich voordoen als racisten moet je hen uitleggen wat racist zijn betekent!!! dus dit heb ik echt deze jaar op school megemaakt!!! ik zou nooit verder komen dan **** als ik dat zou meemaken maarja zo ben ik gelukkig nooit meegemaakt ik heb alleeen aardige leraren ook 1 heel jonge (21) onwijs lekker maar dat mag ik als moslimmeisje natuurlijk niet zeggen ;)

fatimab
29-06-2002, 21:30

Origineel gepost door chemie ik zou nooit verder komen dan **** maarja ik ben niet goedgebekt tegen dat soort mensen ik heb me heel rustig gehouden ik zou niet weten hou ik dat gedaan heb maar in zulke situaties hou ik me heel koel!!!

Pagina's : [1] 2 3