Bekijk originele versie : mijn grootste probleem
yasminar
16-07-2003, 13:19
Salaam iedereen,
Een tijd geleden heb ik ook een oproep geplaats alleen ik kreeg toen niet de hulp die ik nodig had!
Ik zal kort uitleggen wat er aan de hand is.
Ik ben een meisje van 21 jaar en ben al 3 jaar getrouwd met me neef.(alleen op papieren dus nog geen bruiloft gehad).Dit is tegen mijn zin in gebeurd ik ben niet gedwongen door mijn ouders maar ons heel gezien was sprakeloos toen ik werd gevraagd en ja als een marokkaan geen nee hoort dan is het automatisch ja.
Nou is mijn vraag weet iemand een manier om van mijn man te scheiden, hij heeft gezworen dat hij nooit de scheidingspapieren zal tekenen en nou hoor ik vaag mensen iets zeggen over dat een vrouw na 3 jaar met een man getrouwd is dat ze dan via de wet zelf kan scheiden!!!
Alle suggesties zijn welkom!!!
Alvast bedankt!!!
Yasminar
waarom heb je dan getekend als je niet werd gedwongen?
elmoemien
16-07-2003, 13:24
ik ken wel iemand die dat heeft meegemaakt...........je kan echt niet alleen scheiden al is het 10 jaar later, jullie moeten samen scheiden (of koop anders 1 van die notarissen om)...........
SOMIA_JEBLIA
16-07-2003, 13:26
ben je ook volgens de nederlandse wet getrouwt?
want als dit niet zo iets
is het volgens mij nieuw dat als je als vrouw met je nederlandse scheidings papieren naar de marokkaanse conculaat gaat dat je dan zonder handtekening mag scheiden :confused:
volgens mij hoor
elmoemien
16-07-2003, 13:28
waarom doe je nou zo dom (ja jij daarboven).....marokke erkent geen huwelijk dat is afgesloten bij de ned. burgerlijke stand..............hoe kan je dan scheiden? een en al fabeltjes...............
sorry kan je niet helpen, maar een ding moet je niet doen en dat is sbs hart van nederland bellen. Die kicken op zulke verhalen.
wat ik wel kan zeggen heb gedult en vertrouwen in alles...
en dan komt ht Inshallah goed!
Je kon ook NEE zeggen door gewoon niet te tekenen. :rolleyes:
Maar gebeurd is gebeurd, ik hoop dat je een oplossing vind....
elmoemien
16-07-2003, 13:45
wie doet er nou agressief? je zegt dat die man hertrouwde..........das een ander geval. Feit is dat Marokko geen ned. huwelijken erkent (ze zijn niet op de islam gebaseerd) en dat is nu- om 13.50 op woensdag 16 juli 2003- nog steeds het geval!
saida2003
16-07-2003, 13:45
Ik zou gewoon alles op alles zetten om hem proberen te overhalen. Vertel hem dat er geen goede toekomst is op deze manier, en dat jullie beter af zijn zonder elkaar. Lukt het niet op deze manier, ga dan eens naar de rechter toe en vraag wat de mogelijkheden zijn
suc6
Origineel gepost door RaZer
sorry kan je niet helpen, maar een ding moet je niet doen en dat is sbs hart van nederland bellen. Die kicken op zulke verhalen.
wat ik wel kan zeggen heb gedult en vertrouwen in alles...
en dan komt ht Inshallah goed!
sbs hart van nederland?? waarom zou ze dat moeten doeN??
:lol: :lol:
elmoemien
16-07-2003, 13:47
marokkaanse rechters zijn zo corrupt als een zeef................misschien dat daar een kans inzit
je moet gewoon een notaris omkopen een beetje knipoogen een beetje geld geven...en dan komt alles wel goed:stout:
=emsoem=
BerberLayD
16-07-2003, 13:49
pffff, Gewoon Naar Hem Toe Gaan En Nog 1 Keer Vragen,.. Al Ie Het Niet Wilt, Dan Ga Je Gewoon Naar De Politie Er Is Altijd Wel Iets Wat Je Tegen Hem Kan Houden.
yasminatje18
16-07-2003, 13:51
me achternicht is ook getrouwt geweest met zo een vent en hij wil niet van haar scheiden omdat hij dan terug naar marokko word gestuurt,maar ik heb gehoort dat ze 5 jaar moet wachten en dat ze dan zelf kan scheiden.volgnes mij kan dat wel hoor want ik heb meer van zulke vehalen gehoort.nou meid wenst je het allerbeste.
elmoemien
16-07-2003, 13:51
Origineel gepost door SOMIA_JEBLIA
als je goed had gelezen had je gezien dat ik had geschreven volgens mij
ik wist het niet zeker ik hoorde een tijdje geleden een paar mensen erover praten, dus jij betn nog altijd de gene die begon.
:( daarom corrigeer ik jou ook..........
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.