Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wanneer is het offerfeest precies???

Pagina's : [1] 2

Shereen23
06-11-2006, 09:49

Op welke dag valt het offerfeest precies?? Ik moet zo mn vrije dagen doorgeven maar weet effe niet wanneer het feest valt!!! Wie kan mij dit vertellen??

Nusaiba
06-11-2006, 09:52
Rond Oud en Nieuw ..

Shereen23
06-11-2006, 09:55
31 Dec...Inshallah mijn ouders en zussen en hun mannen gaan allemaaal naar marokko voor 2 weken :moe: meskina..............jij en amine komen dan bij ons el hid vieren, safi???? dinaaa weet je zeker dat het op 31 december valt??

Shereen23
06-11-2006, 10:02
Zeker weet ik het nie.. maar men gaat ervan uit jah!! is goed............maar komen jij en amine nou naar ons toe met el hid...je weet ik moet dan effe snel leren om koekjes te maken... hhihihihi

Shereen23
06-11-2006, 10:02

Heeft iemand voor my daliel dat je het schapengeld mag sedak aan iemand die er iets aan heeft..Want ik vind het zonde wy kopen elk jaar een schaap en het vlees raakt niet op en word maar weggegooid :( Ik ben helemaal anti sehma,en dan blijf ik pulleken aan het vlees voordat ik het klaar maak en dan nog ben ik m3ajfa..niet goed dus..ik doe wel zo by de slager vlees kopen. Dus dams..daliel svp ik kan ook niet tegen sehma!!! ulghhh moet er nu al van kokhalzen!!

teletubbie
06-11-2006, 10:03
zaterdag 30 december. Staat in mijn Kalender.

ouafaetoen
06-11-2006, 10:06
in ieder geval aan het eidn van het jaar heb er nu al zin in en bij mij op het werk doenze niet moeilijk met vrije dagen en vlees ieuwww eet dat niet die dag wordt het voor mij gewoon of een lekkere malse kippie of vis maar geen vlees!!!!!!!!

MizzFez
06-11-2006, 10:11
Heeft iemand voor my daliel dat je het schapengeld mag sedak aan iemand die er iets aan heeft..Want ik vind het zonde wy kopen elk jaar een schaap en het vlees raakt niet op en word maar weggegooid :( Ik ben helemaal anti sehma,en dan blijf ik pulleken aan het vlees voordat ik het klaar maak en dan nog ben ik m3ajfa..niet goed dus..ik doe wel zo by de slager vlees kopen. Dus dams..daliel svp Ja dat wilden mijn man en ik ook weten, we zijn van plan om geen schaap te kopen, we vragen mijn vader vanavond wel om daliel.

Nermien
06-11-2006, 10:15
Het zal zowieso eind december zijn, je hoeft dan toch geen vrij te nemen, het zal of in het weekend vallen, dus zaterdag of zondag, anders op maandag maar dan is het 1 januari dus zowieso heb je dan vrij, toch :maf2:

Shereen23
06-11-2006, 10:16
Het zal zowieso eind december zijn, je hoeft dan toch geen vrij te nemen, het zal of in het weekend vallen, dus zaterdag of zondag, anders op maandag maar dan is het 1 januari dus zowieso heb je dan vrij, toch :maf2: yeps, maar het feest duurt toch altijd 3 dagen dus ik wil lekker 3 dagen feeesteeen!!!

Mfelsa_nr1
06-11-2006, 10:22
Met l3ied kbier ben ik ook in Marokko :banana: Vertrek de 25e! Helaas moet ik mijn ouders missen...

Shereen23
06-11-2006, 10:25
waarom gaat iedereen toch naar marokko met el hid?? ik weet dat het daar gezelliger is...maar hoe zit het dan met je familie....

Mfelsa_nr1
06-11-2006, 10:28
waarom gaat iedereen toch naar marokko met el hid?? ik weet dat het daar gezelliger is...maar hoe zit het dan met je familie.... Het valt precies met de kerst en heb 2 weken vakantie en neem nog een weekje vakantie bij! In totaal 3 weken. Mijn man wil gaan en ik ga natuurlijk mee. Ken Marokko alleen maar van zomervakanties! Verder wil ik l3ied daar wel meemaken want ik hoor best wel veel positieve verhalen erover. Alleen ik vind het jammer dat ik mijn ouders met l3ied moet gaan missen.

Shereen23
06-11-2006, 10:31
Het valt precies met de kerst en heb 2 weken vakantie en neem nog een weekje vakantie bij! In totaal 3 weken. Mijn man wil gaan en ik ga natuurlijk mee. Ken Marokko alleen maar van zomervakanties! Verder wil ik l3ied daar wel meemaken want ik hoor best wel veel positieve verhalen erover. Alleen ik vind het jammer dat ik mijn ouders met l3ied moet gaan missen. leuk......die sfeer in marokko met el hid is wel erg leuk denk ik....

oem_ayman
06-11-2006, 10:44

Zoo kende ik het ook Zina.. we gaven ons geld!! ipv van een schaap!! maar volgens een LID mocht dat niet!! moet je een schaap kopen als je het je kunt permitteren....!! maar ik had geen dalieeel!!! wil ook wel weten?!!! hoe het nu echt zit?! klopt, een schaap slachten is SOENAH!!! je kunt wel geld geven maar dan heb je saddaqa verricht en heb je je soenah (een schaap offeren mits je daar de middelen voor hebt) niet gedaan!!. dus je moet offeren en kunt dan daarna als je wil een deel van het vlees weggeven, aan armen, die zijn er genoeg. hoe meer mensen van je offer eten hoe beter. en naast je offer kun je natuurlijk ook nog geld geven wa sallaam

Pagina's : [1] 2