Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : kinderen en zoetigheid...

Pagina's : [1] 2 3 4

ZA3TAR
05-11-2006, 20:45

wie heeft dat ook dat je kind de hele dag door zeurt om een snoepje en dan weel om limonade en dan weer een danoontje en dan weer een koekje, en oooh wee als je het niet geeft dan word ie boos en gaat ie zijn hoofd slaan tegen de muur en gillen en krijssen en probeert het vervolgens zelf te pakken en als het niet lukt dan gaat het weer van begin af aan... wie herkend dit en wat doe jij eraan

Leila1982
05-11-2006, 20:50
Mijn dochtertje vraagt het nooit, maar als ik even de huiskamer uit ben dan gaat ze gelijk naar de koelkast om een danoontje te pakken en als ik haar dan zie dan zegt ze altijd.... mmmm, danoe. ze is echt een dikkerdje, net als ik. Maar als ik haar niets geef dan mist ze het ook niet, het probleem is dat ze bij mijn moeder van alles en nog wat krijgt. Mijn zusjes geven haar snoep en weet ik veel welke troep, mijn vader tovert elke keer weer een surprise ei tevoorschijn en mijn moeder geeft haar zelfgemaakte koeken... En mijn dochtertje vind het zo wel goed. Mijn ouders zeggen dat ze gewoon mag genieten, maar ik ben bang dat ze te dik zal worden, ze is net 2 jaar. Maar ja, het enige dat ik kan doen is niet langsgaan en dat is gewoon teveel gevraagd.

ZA3TAR
05-11-2006, 20:53
ooh ja ik ken het aymen die zit ook dag en nacht met zijn hoofd in de koelkast, soms ben ik zo geneigd om geen danoontjes meer te kopen voor hem.. misschien moet je wat duidelijker zijn naar je ouders dat je het echt niet wilt en incha Allah zullen ze er dan rekening mee houden

KoezKoez
05-11-2006, 20:57
Ooh ja mijn dochtertje ook hoor, ik wou haar geen zoetigheid geven tot ze twee jaar was, maar dat was helaas niet te voorkomen. Voordat ik het wist heeft ze haar lollie geproeft toen ze net 1 jaar was! Ik heb niets gegeven, maar mensen bij wie ik toen op bezoek was. Nu is ze anderhalf ze vind kinderkoekjes of rijstwafels niet lekker, maar wel koekjes met chocola.. die vind ze heerlijk en dan likt ze alleen de chocola af en de rest gooit ze weg :hihi:

ZA3TAR
05-11-2006, 21:02

Ooh ja mijn dochtertje ook hoor, ik wou haar geen zoetigheid geven tot ze twee jaar was, maar dat was helaas niet te voorkomen. Voordat ik het wist heeft ze haar lollie geproeft toen ze net 1 jaar was! Ik heb niets gegeven, maar mensen bij wie ik toen op bezoek was. Nu is ze anderhalf ze vind kinderkoekjes of rijstwafels niet lekker, maar wel koekjes met chocola.. die vind ze heerlijk en dan likt ze alleen de chocola af en de rest gooit ze weg :hihi: :hihi: :hihi: ik weet er alles van

Leila1982
05-11-2006, 21:03
ooh ja ik ken het aymen die zit ook dag en nacht met zijn hoofd in de koelkast, soms ben ik zo geneigd om geen danoontjes meer te kopen voor hem.. misschien moet je wat duidelijker zijn naar je ouders dat je het echt niet wilt en incha Allah zullen ze er dan rekening mee houden Meid, ik heb het al zo vaak gezegd, ik snap ook niet dat ze mij niet snappen. Ik was vroeger precies zoals mijn dochter nu is zeggen mijn ouders, blijkbaar snappen ze niet dat je van overgewicht doodongelukkig kunt worden. Mijn dochtertje van vroeger een klein hummeltje, ze woog niet veel en toen gaf iedereen haar eten.. zo van, jij moet groeien, en nu :( nu denken ze dat ze al 3 jaar is, ze is net 2 geworden. Het gaat soms zo ver bij mij dat ik lieg tegen mijn moeder, dan zeg ik, ik heb haar thuis al dit en dat gegeven, terwijl dat niet waar is.

klokkie
05-11-2006, 21:06
Meid, ik heb het al zo vaak gezegd, ik snap ook niet dat ze mij niet snappen. Ik was vroeger precies zoals mijn dochter nu is zeggen mijn ouders, blijkbaar snappen ze niet dat je van overgewicht doodongelukkig kunt worden. Mijn dochtertje van vroeger een klein hummeltje, ze woog niet veel en toen gaf iedereen haar eten.. zo van, jij moet groeien, en nu :( nu denken ze dat ze al 3 jaar is, ze is net 2 geworden. Het gaat soms zo ver bij mij dat ik lieg tegen mijn moeder, dan zeg ik, ik heb haar thuis al dit en dat gegeven, terwijl dat niet waar is. Oh wat erg, dat je al zelfs moet gaan liegen. Pff moeilijk hoor meid. Succes. :kus:

ZA3TAR
05-11-2006, 21:11
Meid, ik heb het al zo vaak gezegd, ik snap ook niet dat ze mij niet snappen. Ik was vroeger precies zoals mijn dochter nu is zeggen mijn ouders, blijkbaar snappen ze niet dat je van overgewicht doodongelukkig kunt worden. Mijn dochtertje van vroeger een klein hummeltje, ze woog niet veel en toen gaf iedereen haar eten.. zo van, jij moet groeien, en nu :( nu denken ze dat ze al 3 jaar is, ze is net 2 geworden. Het gaat soms zo ver bij mij dat ik lieg tegen mijn moeder, dan zeg ik, ik heb haar thuis al dit en dat gegeven, terwijl dat niet waar is. vervelend is dat zeg, ik neem aan dat je moeder op haar past als jij op je werk zit.. misschien moet jij thuis haar eten klaar maken en dan meegeven en zeggen dat ze dat moet eten van de kinderarts of zo en zeg je er bij dat ze overgewicht heeft en dat het niet goed is voor haar gezondheid, gooi er een laag je boven op en misschien dat ze dan wel rekening gaan houden, en praat met je zusjes hierover, maak hun duidelijk dat zij op moeten letten dat ze geen koekjes en snoep krijgt, en beloon je zusjes er voor door kleine cadeautjes te kopen voor hun 1keer in de maand of zo:o

Leila1982
05-11-2006, 21:18
vervelend is dat zeg, ik neem aan dat je moeder op haar past als jij op je werk zit.. misschien moet jij thuis haar eten klaar maken en dan meegeven en zeggen dat ze dat moet eten van de kinderarts of zo en zeg je er bij dat ze overgewicht heeft en dat het niet goed is voor haar gezondheid, gooi er een laag je boven op en misschien dat ze dan wel rekening gaan houden, en praat met je zusjes hierover, maak hun duidelijk dat zij op moeten letten dat ze geen koekjes en snoep krijgt, en beloon je zusjes er voor door kleine cadeautjes te kopen voor hun 1keer in de maand of zo:o Mijn moeder past op haar en daarom durf ik niet zo ver te gaan, weet je ze snappen gewoon niet dat 1 stroopwafel bijvoorbeeld gewoon teveel is voor zo'n kleintje. En mijn vader geeft haar gerust een stuk taart, ik geef haar een paar kleine hapjes en vervolgens gaat ze naar de keuken, pakt een lepeltje en gelijk naar mijn vader toe, die geeft haar dan gewoon een heel stuk taart. Ik durf niet tegen mijn ouders in te gaan, want zelf vreet ik wel gewoon alles en dan zegt mijn moeder, jij bent gemeen, voor jezelf wel en je dochter niet. Maar bedankt dames voor de tips, ik denk alleen niet dat ik er iets mee kan, ben zelf ook niet perfect, ik zou eerst mijn eigen gedrag moeten aanpassen (niet snoepen) Ik snoep veel, maar meestal doe ik dat waar zij niet bij is en als ze me ziet dan krijgt ze een klein hapje, vind ik niet erg, maar geen hele reep ofzo.

noona
05-11-2006, 21:18
mijn zoons hebben de eerste 2 jaar van hun leven NOOIT snoep gehad ook geen suiker in hun melk of water. daarna kregen ze zo af en toe wat maar net eens dagelijks. en nu heb ik BERGEN snoep in de kast en net mijn man gevraagd het mee te nemen naar zijn werk omdat ze daar een snoeppot hebben staan. als we gaan winkelen krijgen ze 1 lolly die ze mogen uitkiezen bij de jamin, ik ga geen zak kopen. koekje alleen als ze op school zitten. af en toe een "traktatie" daarnet hebben ze heel lang in bad gespeeld dus daarna hebben ze een glas sap en een minizakje chips gekregen. een toetje als ze thuiskomen van school of een banaan, mijn ene zoontje lust geen toetjes namelijk.

hajja
05-11-2006, 21:21
de mijne is ook nog net geen twee en idd, alleen maar snoepen. Hij staat smorgens op en het eerst wat hij zegt is LOLLIE!! en als ik nee zeg dan zegt ie oke koekie, en sobhanallah sinds hij die zoetigheid ontdekt heeft wil hij bijna niet meer eten, ik word er gewoon niet goed van. Maar idd de mensen om je heen leren ze dat aan, ik gaf hem nooit wat en nu ja doe ik het gwoon anders blijft ie de hele dag door zeuren.

Leila1982
05-11-2006, 21:24
mijn zoons hebben de eerste 2 jaar van hun leven NOOIT snoep gehad ook geen suiker in hun melk of water. daarna kregen ze zo af en toe wat maar net eens dagelijks. en nu heb ik BERGEN snoep in de kast en net mijn man gevraagd het mee te nemen naar zijn werk omdat ze daar een snoeppot hebben staan. als we gaan winkelen krijgen ze 1 lolly die ze mogen uitkiezen bij de jamin, ik ga geen zak kopen. koekje alleen als ze op school zitten. af en toe een "traktatie" daarnet hebben ze heel lang in bad gespeeld dus daarna hebben ze een glas sap en een minizakje chips gekregen. een toetje als ze thuiskomen van school of een banaan, mijn ene zoontje lust geen toetjes namelijk. :goedzo: Mijn dochter kreeg al stukjes taart en lolly's toen ze 7 maanden oud was, mijn zusjes vonden het zielig zoals ze naar ons keek als we aan het eten waren.

klokkie
05-11-2006, 21:26
mijn zoons hebben de eerste 2 jaar van hun leven NOOIT snoep gehad ook geen suiker in hun melk of water. daarna kregen ze zo af en toe wat maar net eens dagelijks. en nu heb ik BERGEN snoep in de kast en net mijn man gevraagd het mee te nemen naar zijn werk omdat ze daar een snoeppot hebben staan. als we gaan winkelen krijgen ze 1 lolly die ze mogen uitkiezen bij de jamin, ik ga geen zak kopen. koekje alleen als ze op school zitten. af en toe een "traktatie" daarnet hebben ze heel lang in bad gespeeld dus daarna hebben ze een glas sap en een minizakje chips gekregen. een toetje als ze thuiskomen van school of een banaan, mijn ene zoontje lust geen toetjes namelijk. Wauwwwwwww! Zo jij hebt het goed gedaan met je kids. Wil ik later ook doen. Klasse Meid!

tuinboon
05-11-2006, 21:27
miss france heel goed dat je aan de bel trekt, je hebt nog alle tijd om het recht te zetten, dat wordt nl een stuk moeijlijker als je kind 4 of 5 is en niet meer af te leiden is. IPV een toetje kun je iets gezonds geven, nl. yoghurt zonder suiker,,,,,een flesje vifit, een glaasje water met rietje en ijsblokjes, een mandarijntje, of je geeft haar even aandacht, veel fijner dan snoep voor zo;n kleintje, dus even kietelen, even een boekje lezen, of zij mag mama even helpen met wat je ook bezig bent. Ik snap het conflict met je ouders, maar je hebt echt gelijk, overgewicht maakt niet alleen doodongelukkig, het is ook nog heel ongezond, ze willen neem ik aan geen klein kind met suikerziekte, bovendien geniet de kleine veel meer van een snoepje of koekje als het maar af en toe is. Dat je soms moet liegen tegen je ouders,,,,soit! het doel heiligt echt de middelen in dit geval. dit is echt iets om heel serieus te nemen oja , nog een argument, steeds weer die suikeraanval op haar tanden is bereslecht, ik ken genoeg kleine marokkaanse kindjes met zwarte tandjes..... geef je ouders aan dat ze je dochter ook op een andere manier kunnen verwennen, misshcine hebben ze daar wat hulp bij nodig.....

klokkie
05-11-2006, 21:28

Mijn moeder past op haar en daarom durf ik niet zo ver te gaan, weet je ze snappen gewoon niet dat 1 stroopwafel bijvoorbeeld gewoon teveel is voor zo'n kleintje. En mijn vader geeft haar gerust een stuk taart, ik geef haar een paar kleine hapjes en vervolgens gaat ze naar de keuken, pakt een lepeltje en gelijk naar mijn vader toe, die geeft haar dan gewoon een heel stuk taart. Ik durf niet tegen mijn ouders in te gaan, want zelf vreet ik wel gewoon alles en dan zegt mijn moeder, jij bent gemeen, voor jezelf wel en je dochter niet. Maar bedankt dames voor de tips, ik denk alleen niet dat ik er iets mee kan, ben zelf ook niet perfect, ik zou eerst mijn eigen gedrag moeten aanpassen (niet snoepen) Ik snoep veel, maar meestal doe ik dat waar zij niet bij is en als ze me ziet dan krijgt ze een klein hapje, vind ik niet erg, maar geen hele reep ofzo. dus als goed is wil je zeggen dat jij eerst moet veranderen dan je kind. Meid jij bent al heel wat ouder dan je kind. jij mag zelf weten of je en hele reep neemt of niet. is aan jouw de keus. (het is natuurlijk niet goed voor je) Maar jouw kind mag dat niet, probeer het goed aantepakken. En als je moeder zegt jij wel en zij niet. Probeer haar goed overtebrengen dat zij nog klein is en dat jij al stuk ouder bent. Succes schatje!

Pagina's : [1] 2 3 4