Bekijk originele versie : onze kienderen over 30-40 jaar
RIF_CHICKIE
15-07-2003, 00:51
Kan iemand deze vraag beantwoorden?
Ik ben heel erg bang over de toekomst van onze kinderen. Ik denk dat er heel moeilijk wordt voor onze kinderen. Ze worden automatisch vernederlandst. Ik vind het ook niet gek als je opgroeit met nederlanders. Ik denk dat het zoals indo moslims gaat gebeuren. hun opa's en oma's waren moslim. Zo zijn er heel erg weinig moslims overgebleven van de indo's.
Dus wil ik je zeggen, leg je kinderen goed uit wat het verschil tussen een nederlander en een moslim is. En dat we ook grenzen met hun hebben
BENTGHATAR
15-07-2003, 01:15
Dat zijn we ook van plan......inshall'allah
RIF_CHICKIE
15-07-2003, 01:17
insa´allah
dat ben ik ook van plan als ik ooit kinderen krijg, leer ik ze meteen over ons geloof, de islam. En leer ze ook dat ze moeten bidden , vasten etc.
En ik breng ze naar de moskee om daar les te volgen!!
inshallah
Oem_Lena
15-07-2003, 20:04
Origineel gepost door RIF_CHICKIE
Ik ben heel erg bang over de toekomst van onze kinderen. Ik denk dat er heel moeilijk wordt voor onze kinderen. Ze worden automatisch vernederlandst. Ik vind het ook niet gek als je opgroeit met nederlanders. Ik denk dat het zoals indo moslims gaat gebeuren. hun opa's en oma's waren moslim. Zo zijn er heel erg weinig moslims overgebleven van de indo's.
Dus wil ik je zeggen, leg je kinderen goed uit wat het verschil tussen een nederlander en een moslim is. En dat we ook grenzen met hun hebben
wij zijn toch ook opgroeit met nederlanders,en zijn wij vernederlands,nee toch
Origineel gepost door omaymaa
dat ben ik ook van plan als ik ooit kinderen krijg, leer ik ze meteen over ons geloof, de islam. En leer ze ook dat ze moeten bidden , vasten etc.
En ik breng ze naar de moskee om daar les te volgen!!
inshallah
he zussie i ben het 100% met je eens echt zo had ik je het ook gezegd ze gaan zker weten naar de moskee ik hoop dat het dan ook zo gaat later (inshallah).
Origineel gepost door lala_amira2
wij zijn toch ook opgroeit met nederlanders,en zijn wij vernederlands,nee toch
meid we zijn niet vernederlandst , maar volgens mij gaat dat echt die richting op. Je hebt toch mensen die niet bidden niet vasten etc etc,
Oem_Lena
15-07-2003, 20:09
meid we zijn niet vernederlandst , maar volgens mij gaat dat echt die richting op. Je hebt toch mensen die niet bidden niet vasten etc etc,
in marokko heb je ook mensen die niet bidden en vasten :rolleyes:
zijn die ook vernederlandst
in marokko heb je ook mensen die niet bidden en vasten :rolleyes:
zijn die ook vernederlandst
meid, ik kan je het niet uitleggen. Het heeft niet alleen met vasten en bidden te maken. Inderdaad er zijn genoeg mensen in marokko die niet bidden en zo. misschien heb ik ongelijk ofzo, maar vind toch dat de marokkanen in Europa verwesterd zijn en nu zelfs in marokko zijn ze super modern
Oem_Lena
15-07-2003, 20:23
meid, ik kan je het niet uitleggen. Het heeft niet alleen met vasten en bidden te maken. Inderdaad er zijn genoeg mensen in marokko die niet bidden en zo. misschien heb ik ongelijk ofzo, maar vind toch dat de marokkanen in Europa verwesterd zijn en nu zelfs in marokko zijn ze super modern
maar moge moslims niet modern zijn?
alhoceimaboy_22
15-07-2003, 20:24
ja wallah je hebt gelijk..dat baart me ook zorgen...soms als ik buiten loop en zie die moenkaar wat er gebeurd...denk ik is er wel over 20-30 jaar De islaam dominant....snap je wat ik bedoel.???...het vervaagt langzaam zonder dat je het door hebt...(echt erg !!) Maar inshallah zal Allah (swt) Alle moslims op het rechte pas houden!!
:zwaai:
met modern bedoel ik korte rokjes geen hoofddoek, vriendjes etc etc, zeker mogen ze modern , maar tot bepaalde mate
Oem_Lena
15-07-2003, 20:28
met modern bedoel ik korte rokjes geen hoofddoek, vriendjes etc etc, zeker mogen ze modern , maar tot bepaalde mate
oh ok,je hebt wel gelijk hoor
oh ok,je hebt wel gelijk hoor
:)
ClaudioLopez
15-07-2003, 20:55
ik denk juist dat de toekomst steeds beter wordt voor onze kinderen en dat ze niet meteen vernederlandst worden omdat er steeds meer allochtonen bij komen... trouwens, het kan me niks schelen als ze 'vernederlandsen' , als ze maar goede moslims zijn...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.