Bekijk originele versie : marokkanen jerry springer generatie?!?!?
RIF_CHICKIE
15-07-2003, 00:50
Iedereen heeft weleens Jerry Springer gezien. Wat daar gebeurd is ongelooflijk. En als ik dan door zap ben ik blij dat wij niet zo zijn. Maar als ik dan op de marokkaanse website ga kijken zie ik hetzelfde. Op iedere marokkaanse website heb je tientallen onderwerpen die over hetzelfde gaan: jongens die roepen hoe slecht marokkaanse meisjes zijn, meisjes die roepen wat een waardeloze kerels jongens zijn, de ene beschuldigd de andere, mensen schelden elkaar uit. Er was zelfs een artikel over in de volkskrant, daar werd met verbazing verslag gedaan hoe laag de kwaliteit was van Marokkanen. Nederlanders vergapen zich aan de show die wij ze geven.
Hier hebben we de mogelijkheid om op een leuke manier met elkaar te praten, ideeen uit te wisselen, van elkaars overtuigingen en cultuur te leren.
En wat doen wij: we maken er een show van a la Jerry Springer. Zijn we dan werkelijk niet meer dan een marokkaans aftreksel van Jerry Springer?
iki_mocro
15-07-2003, 00:51
Maybe....
fatiha85
15-07-2003, 08:27
Origineel gepost door RIF_CHICKIE
Iedereen heeft weleens Jerry Springer gezien. Wat daar gebeurd is ongelooflijk. En als ik dan door zap ben ik blij dat wij niet zo zijn. Maar als ik dan op de marokkaanse website ga kijken zie ik hetzelfde. Op iedere marokkaanse website heb je tientallen onderwerpen die over hetzelfde gaan: jongens die roepen hoe slecht marokkaanse meisjes zijn, meisjes die roepen wat een waardeloze kerels jongens zijn, de ene beschuldigd de andere, mensen schelden elkaar uit. Er was zelfs een artikel over in de volkskrant, daar werd met verbazing verslag gedaan hoe laag de kwaliteit was van Marokkanen. Nederlanders vergapen zich aan de show die wij ze geven.
Hier hebben we de mogelijkheid om op een leuke manier met elkaar te praten, ideeen uit te wisselen, van elkaars overtuigingen en cultuur te leren.
En wat doen wij: we maken er een show van a la Jerry Springer. Zijn we dan werkelijk niet meer dan een marokkaans aftreksel van Jerry Springer?
jaloezie dat is een grote rol die hier speelt.............
xxSAMIRxx
15-07-2003, 11:28
wat voor soort kwaliteit is zo laag.....??
mocro_souhaila
15-07-2003, 11:29
Jerry Springer..is NEP..het is gespeeld..wist je dat niet???
maarre wat hier gebeurt is wel egt ja...maar zo erg is het tog niet :confused:
RIF_CHICKIE
15-07-2003, 15:22
Origineel gepost door mocro_souhaila
Jerry Springer..is NEP..het is gespeeld..wist je dat niet???
maarre wat hier gebeurt is wel egt ja...maar zo erg is het tog niet :confused:
lees je bericht goed! het is wel erg!!! :jammer:
Even over dat volkskrantje .. wat wij marokkanen ook maar doen .. goed of slecht .... de media maakt ons altijd zwart ... Die volkskrant is maar wat blij dat ze weer iets over Ons marokkanen kan schrijven om zo ons meer in kwade daglicht te zetten ....
Origineel gepost door SweetMe
Even over dat volkskrantje .. wat wij marokkanen ook maar doen .. goed of slecht .... de media maakt ons altijd zwart ... Die volkskrant is maar wat blij dat ze weer iets over Ons marokkanen kan schrijven om zo ons meer in kwade daglicht te zetten ....
De media is inderdaad voor een deel schuldig aan het slechte imago wat we hebben. Maar je kunt niet alleen de media de schuld geven.. De grootste schuldigen zijn wijzelf.. Als onze Marokkaantjes niks flikken, valt er ook niks te schrijven...Zo simpel ligt het... Ik vind het echt van de zotte dat wij ons vingertje alleen maar naar anderen wijzen. Bedenk dat wanneer je je vinger naar een ander wijst, er 3 naar jezelf wijzen...
Moeslimma87
15-07-2003, 15:47
Origineel gepost door achie25
De media is inderdaad voor een deel schuldig aan het slechte imago wat we hebben. Maar je kunt niet alleen de media de schuld geven.. De grootste schuldigen zijn wijzelf.. Als onze Marokkaantjes niks flikken, valt er ook niks te schrijven...Zo simpel ligt het... Ik vind het echt van de zotte dat wij ons vingertje alleen maar naar anderen wijzen. Bedenk dat wanneer je je vinger naar een ander wijst, er 3 naar jezelf wijzen...
groot gelijk achie25,
De media moet wel met iets beginnen voor ze wat
gaan schrijven denk je niet,??
en kijk gewoon rondom jou, of kom naar antwerpen
dan spreekt het voor zich!!!!
Origineel gepost door achie25
Je hebt deels gelijk maar realiseer je wel dat het een heel klein groep marokkanen dat zijn die ons een slecht imago bezorgen .... Daardoor gaan een aantal denken dat alle Marokkanen zo zijn .. Wel onterecht maar je hebt van die mensen .........
De Volkskrantlezer is juist van huisuit pro allochtoon. Ze zijn gewoon teleurgesteld dat al hun sociologische opvattingen in de praktijk blijkbaar niet werken.
Je hebt deels gelijk maar realiseer je wel dat het een heel klein groep marokkanen dat zijn die ons een slecht imago bezorgen .... Daardoor gaan een aantal denken dat alle Marokkanen zo zijn .. Wel onterecht maar je hebt van die mensen .........
Ja dat klopt, maar weet je wat het is.. Wij Marokkanen zijn hypocriet.. Als het gaat om discriminatie gaat dan staan we allemaal als een blok achter elkaar. Maar als we kijken wat er voor discriminatie is tussen de marokkanen zelf, tussen berbers en arabieren bijv., tussen de verschillende groepen onder de arabieren en berbers onderling... Ik snap dat gewoon niet...
Al is het maar 1 procent van de totale Marokkaanse gemeenschap wat de problemen veroorzaakt, dan nog hebben wij het recht niet om de schuld geheel bij anderen neer te leggen. En ik kan je garanderen dat dat percentage vele malen hoger ligt... Als de sociale controle gebruikt zou worden om elkaar op het goede pad te helpen, ipv elkaar af te kraken en verklikken dan zou het er een stuk beter uitzien...
En als het probleem niet zo groot is als sommigen beweren: Hoe komt het dan dat het meestal om Marokkanen/antillianen gaan en niet om andere bevolkingsgroepen.. Waar hoor je zo weinig over Turken, Spanjaarden, Italianen, Chinezen etc etc etc.... Ik ben het met je eens dat de telegraaf heel veel overdrijft. De telegraaf staat politiek gezien achter de VVD. En iedereen weet waar de VVD voor staat...
RIF_CHICKIE
15-07-2003, 22:15
jullie hebben allemaal gelijk, including me :ego: :ego:
Miss_Honey
15-07-2003, 22:21
Ben het 100% met achie eens :goedzo:
Origineel gepost door Miss_Honey
Ben het 100% met achie eens :goedzo:
Thank you ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.