Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : verstand of toch gevoel, kies maar

Pagina's : [1] 2 3

RIF_CHICKIE
15-07-2003, 00:39

Ik ga jullie een situatie voorleggen waar ik jullie mening over wil horen. Stel: Altijd heb je je leven redelijk kunnen leven omdat je een redelijk verstand bezit die je raad geeft. Dan kom je in een situatie (op gebied van liefde) waarin gevoel en verstand precies het tegenovergestelde zeggen. Je gevoelens voor die persoon zijn zo sterk dat je er niet omheen kan. Maar je verstand keurt het af, omdat je geen toekomst ziet met die persoon. Wat doe je dan? Volg je het advies van je gevoel of het advies van je verstand??

GangstaLovin
15-07-2003, 00:41
Moeilijke vraag zeg. Maar ik denk in deze situatie ik mijn gevoel volg :)

Meryam20
15-07-2003, 00:43
Ik zou het proberen te combineren. Ik zal er alles proberen om er een toekomst in te zien. Liefde is magisch dus er kan alles gebeuren. Als de liefde aan allebei de kanten sterk genoeg is zal er zeker een tussenweg zitten!!! Maar het is moeilijk om daar je mening over te zeggen, je kan daar pas een keuzen in maken als je er midden inzit!!!:)

BENTGHATAR
15-07-2003, 00:44
Moeilijk.....maar ik zal me verstand volgen..hoe verliefd ik ook ben op die gene

RIF_CHICKIE
15-07-2003, 00:55

tja, als je je gevoel volgt, en je hebt geen toekomst komt de klap harder aan denk ik, maar het blijft een hele moeilijke vraag :stout:

GangstaLovin
15-07-2003, 00:56
ewa ja die risico neem je dan maar gewoon. Wat is een leven nou zonder risico's ;)

iki_mocro
15-07-2003, 01:03
verstand......waarom weet ik nie....ik ga op mijn gevoel af...hahhaha

iki_mocro
15-07-2003, 01:29
:lol: mal ben jij!

RIF_CHICKIE
15-07-2003, 01:30
Origineel gepost door iki_mocro :lol: mal ben jij! :hihi: :stout: love ya tooo

fatiha85
15-07-2003, 07:54
ik denk dat ik mijn verstand volg, het risico dat er geen toekomst is dat wil ik niet nemen......

Sahra22
15-07-2003, 08:48
Gevoel en verstand moeten op één lijn zitten. Er moet een bepaalde evenwicht zijn. Wijkt het gevoel teveel af van het verstand of andersom, dan moet je het niet doen!

Vreemdeling
15-07-2003, 09:23
Wanneer je je verstand gebruikt, ga je meestal uit van factoren die iets meer zeggen over de situatie van nu en weinig over de toekomst. Vergeet niet dat het leven van een persoon binnen no time radicaal kan veranderen zowel in de goede richting als de slechte richting. Zelf denk ik dat je gevoel op de lange termijn meestal goed zit en met klein beetje sabr en investering zul je uiteindelijk je geluk vinden! Gr.

MissBlaBla
15-07-2003, 09:28
Vaak wordt er (onbewust) voor gevoel gekozen omdat dat het prettigst voelt. Als je voor je verstand gaat, is het meestal tegen je wil in omdat je kiest voor iets wat je eigenlijk niet wilt. Beetje logisch allemaal he? Realiseer je alleen wel dat het gevoel op den duur vervaagt of zelfs helemaal verdwijnt... Tja, dan zit je daar met je gebakken peren. "Waar zat ik toch met mijn verstand?!" denk je dan.... BlaBla

Vreemdeling
15-07-2003, 10:03
Origineel gepost door MissBlaBla Vaak wordt er (onbewust) voor gevoel gekozen omdat dat het prettigst voelt. Als je voor je verstand gaat, is het meestal tegen je wil in omdat je kiest voor iets wat je eigenlijk niet wilt. Beetje logisch allemaal he? Realiseer je alleen wel dat het gevoel op den duur vervaagt of zelfs helemaal verdwijnt... Tja, dan zit je daar met je gebakken peren. "Waar zat ik toch met mijn verstand?!" denk je dan.... BlaBla Je wordt niet zomaar verliefd neem ik aan. Meestal gaan er heleboel dingen vooraf, je voelt je aangetrokken tot een persoon en van daaruit ga je deze persoon leren kennen. In deze fase moet je eigenlijk wel je verstand gebruiken om er zeker van te zijn dat deze persoon serieuse bedoelingen heeft. Misschien heb jij de vraag van Rif-Chickie beter begrepen. Want het is mij niet helemaal duidelijk wat Rif-Chickie bedoelt wanneer ze zegt 'ik zie er geen toekomst in'. Wat ik me dan afvraag zou dat te maken hebben met religie, cultuur, leeftijd of iets anders!!! :zwaai:

MissBlaBla
15-07-2003, 10:17

Eeuh... Was dat nou een reactie op mij of op de topicstarter? Ik kan het verband namelijk niet leggen :confused: BlaBla

Pagina's : [1] 2 3