Bekijk originele versie : Hey Einstein
Safira75
29-06-2002, 00:15
Wat is intelligentie?
Wanneer is iemand slim? Als hij/zij goed is op school? Is wijsheid hetzelfde als intelligent?
Kan je uit taalgebruik opmaken of iemand intelligent is?
Is veel weten hetzelfde als intelligent zijn?
Is het belangrijk veel te weten? Is het belangrijk om intelligent te zijn?
Veel vragen....beantwoord 's wat.....
:zwaai:
Ik heb mijn schooltijd echt verknald. Ik had er geen zin in, wilde werken en geld verdienen. Had geen diploma... Toch vindt ik mezelf best wel intelligent, wijs en verstandig! Ik heb veel meegemaakt waardoor ik harder ben geworden, geleerd heb om op eigen voeten te staan. Ik woon zelfstandig en heb toch nog uiteindelijk een goede baan gevonden. Mijn mening is: een mens leert van het leven zelf, je hoeft niet goed te kunnen rekenen om intelligent te zijn. Intelligentie is een breed woord...
intelligentie is relatief... Ik noem het vermogen om snel associatie te maken tussen verschillende dingen... Het is geen kunde en ook geen kennis. Je kan slim/intelligent zijn in bepaalde zaken maar kan in andere weer niet... Het is niet belangrijk om "intelligent" te zijn maar het is wel belangrijk dat je weet wat je kan en niet kan. Zelfkennis is de grootste kennis. Als jezelf kent ben je de slimste mens in je eigen wereld
Dat is hoe ik het in mijn eigen wereld is.
MrEsco
Safira75
29-06-2002, 08:04
Toch wordt de IQ test gebruikt om intelligentie vast te stellen..............niet terecht dus....?
Safira75
29-06-2002, 17:54
weinig einsteins hier :-)
Origineel gepost door Safira75
Toch wordt de IQ test gebruikt om intelligentie vast te stellen..............niet terecht dus....?
IQ-test is een test ontwikkelt door psychologen/psychiaters/geleerden uit de 19de eeuw. De test bevat standaard associaties die overeenkomen met de gemiddelde blanke man van tussen 15-45. Het wilt dus zeggen dat de standaard test geschreven is voor blanke mensen die in de bepaalde referentiekader denken. We weten allemaal dat niet iedereen op dezelfde manier denkt...
Conclusie: De IQ test is een nauwkeurig gereedschap om intelligentie te kunnen toetsen voor de gemiddelde blanke man.
Mischien moet de naam maar verandert worden in de blankheid test...
MrEsco
Safira75
29-06-2002, 22:20
Origineel gepost door MrEsco
IQ-test is een test ontwikkelt door psychologen/psychiaters/geleerden uit de 19de eeuw. De test bevat standaard associaties die overeenkomen met de gemiddelde blanke man van tussen 15-45. Het wilt dus zeggen dat de standaard test geschreven is voor blanke mensen die in de bepaalde referentiekader denken. We weten allemaal dat niet iedereen op dezelfde manier denkt...
Conclusie: De IQ test is een nauwkeurig gereedschap om intelligentie te kunnen toetsen voor de gemiddelde blanke man.
Mischien moet de naam maar verandert worden in de blankheid test...
MrEsco
ik heb zelden iets gelezen wat meer waar is dan het bovenstaande!!!
Safira75
29-06-2002, 22:25
Origineel gepost door Emshoom
nope , weinig Einstein's hier.....eerder massa's "Forrest Gumps" , heb ik de indruk :D
Life is like a box of chocolates- you never know what you're going to get :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.