Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : willen jullie 2 rakahs bidden voor oeght

Oem_Lena
14-07-2003, 22:40

Bismillahir Rahman Irrahiem Assalamoe 3aleikum wa rahmatoellah Ik wil graag jullie iets vragen. Een dag geleden is er hier een oeght overleden. Ze was een meisje masha’allah en ze was nog erg jong, begin 20. Ik wil jullie vragen om 2 rakah extra te bidden en deze naar haar te sturen. Dat doe je door voor het gebed de intentie uit te spreken in jezelf (!) dat je dat gebed, de beloning ervan, geeft aan die oeght. Ibn Abbas heeft overgeleverd dat de Profeet SAWS zei dat de dode in het graf als een zinkend, huilend persoon is, die op zijn vader, moeder, zoon of vriend wacht om voor hem te bidden. Als zij bidden is hem dat liever dan al het andere in de wereld. Wanneer aardse mensen bidden stuurt Allah bergen beloning naar de doden. De gave van de levende aan de doden is dat zij om hen berouw hebben. Door Hajjaj bin Dinar is overgeleverd dat de Profeet SAWS gezegd heeft dat het deugd na deugd is als je bidt en ook voor hen (de doden) bidt, als je vast en ook voor hen vast en als je liefdadigheid geeft en ook voor hen liefdadigheid geeft. Dit houdt in dat bij het Nafl-gebed (extra gebeden, buiten de verplichte gebeden om), het vasten en het geven van liefdadigheid je het ook voor hen doet. Zij krijgen daar beloning voor en van jouw beloning word niets afgenomen. Het is daarom aangeraden een extra gebed voor de dode te lezen van twee rakah. In de eerste rakah reciteer je na soerah al fatiha, soerah al kaafieroen (qol yaa ayyoehall kaafieroen) en in de tweede rakah soerah al Ichlas (qol hoewallahoe ahad). Als je dat doet stuurt Allah licht naar het graf van degenene voor wie je bid en verruimt het graf. Natuurlijk stuur ik dit ook om jullie erop attend te maken dat je voor alle gestorven Moslims kunt bidden. Iedereen heeft wel mensen in de familie of kennisenkring die gestorven zijn, en zij hebben onze gebeden en goede daden voor hen, nodig. Als iemand sterft kan hij geen goede daden meer doen. Zij moeten op andere Moslims wachten om voor hen goede daden te doen. De doden ontvangen hiervan de volledige beloning en wij ontvangen hetzelfde. Wa-eleikum salaam wa rahmahtoellah Ps. Stuur deze mail door aub, jazakallahoe gairan

younesel18
14-07-2003, 22:42
Hoe komt het dat zo een jong meisje is overleden??? Zo jong!

Oem_Lena
14-07-2003, 22:44
Origineel gepost door younesel18 Hoe komt het dat zo een jong meisje is overleden??? Zo jong! haar tijd is gekomen

Oem_Lena
14-07-2003, 22:45
Origineel gepost door miekedekiep Bij deze meid is sinds kort leukemie geconstateerd, zij is hieraan overleden. Nadia. Moge allah s.w.t. je belonen met djannat elfirdaws. Inna lilaahie Wa inna illayhie radijoen ken je haar?

younesel18
14-07-2003, 22:47

Origineel gepost door lala_amira2 haar tijd is gekomen Als je niets wilt vertellen moet je het meteen zeggen en niet er omheen draaien. En waarom krijg ik het wel van lala_amira te horen???

Oem_Lena
14-07-2003, 22:49
Origineel gepost door younesel18 Als je niets wilt vertellen moet je het meteen zeggen en niet er omheen draaien. En waarom krijg ik het wel van lala_amira te horen??? :confused: sorry hoor

younesel18
14-07-2003, 22:51
Origineel gepost door lala_amira2 :confused: sorry hoor Nee, maar je bent zo kort af.. Iedereen weet dat allah vond dat haar tijd was gekomen. Bij iedere persoon gaat dat zo, maar ik wilde wat meer details en ik verwachtte dat van jou. Begrijp je. Ik val je niet aan hoor.

Oem_Lena
14-07-2003, 22:53
Origineel gepost door younesel18 Nee, maar je bent zo kort af.. Iedereen weet dat allah vond dat haar tijd was gekomen. Bij iedere persoon gaat dat zo, maar ik wilde wat meer details en ik verwachtte dat van jou. Begrijp je. Ik val je niet aan hoor. maar lievert ik ken haar niet,ik heb te via mijn email gekregen van een zuster

younesel18
14-07-2003, 22:54
Origineel gepost door lala_amira2 maar lievert ik ken haar niet,ik heb te via mijn email gekregen van een zuster Duidelijk.

Oem_Lena
14-07-2003, 22:55
Origineel gepost door younesel18 Duidelijk. :goedzo:

minous21
14-07-2003, 22:55
Origineel gepost door miekedekiep Lala, ik heb haar niet gekend. Maar heb het e.e.a. gelezen ze was lid bij m.a.r.o.c.nl! Is zij overleden.....Allah ye rahmha......:tranen:

yasminatje18
14-07-2003, 22:59
meskiena.ewa ja haar tijd is gekomen net als dat hij nog voor ons komt.

minous21
14-07-2003, 23:02
Wie meer wil weten over Nadia (allah ye rahmha) zie www.m a r o c.nl prikbord.....het is een topper....(die topic)