Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : gebed op reis?

Pagina's : [1] 2

Arifie
14-07-2003, 21:24

salaam ailakoem ik heb een vraag...ik vroeg me af hoe het met het gebed gaat tijdens het reizen...ik weet dat je de salaats die 4 rkaats tellen mag samenvoegen....alleen me vraag is of je een speciale steen nodig hebt om woedoe te doen? Alvast bedankt

Oem_Lena
14-07-2003, 21:32
Origineel gepost door Arifie salaam ailakoem ik heb een vraag...ik vroeg me af hoe het met het gebed gaat tijdens het reizen...ik weet dat je de salaats die 4 rkaats tellen mag samenvoegen....alleen me vraag is of je een speciale steen nodig hebt om woedoe te doen? Alvast bedankt hoezo steen,je kan bij een bezinepomp stopen en al roudo doen en ja je moet een speciale steen hebben die kan je uit de zee hallen en die steen heet attaiamon

Arifie
14-07-2003, 21:35
ja ik begrijp het...maar ik ga dus met de bus en dan gaat het moeilijk om steeds een stop te maken...daarom wil ik in de bus bidden en daar woedoe doen

Ezzedine
14-07-2003, 21:44
elke slaat is maar 2 rakkat

yasmineNR1
14-07-2003, 21:48

uhmm, volgens my kon je dan met een steen ofzo of zand maar ik weet niet zeker hoor :D

Ezzedine
14-07-2003, 21:53
Ja met een tayamoem steen en je kan ook gewoon whoodoo doen in een Esso pompstation

Oem_Lena
14-07-2003, 22:17
Origineel gepost door Arifie ja ik begrijp het...maar ik ga dus met de bus en dan gaat het moeilijk om steeds een stop te maken...daarom wil ik in de bus bidden en daar woedoe doen de bus stopt om de 5 uurtjes,je mag assr met dhor bidden,en magrab met isha,maar je kan dus ook met een steen al roudo gaan doen. voor dat je op reis gaat even naar scheveningen daar een steen zoeken in te water :D veel succes,en ik wens je een fijn vakantie,allah iweslik 3la gier

BerberLayD
14-07-2003, 22:20
tayamoem-steen, kan je uit de zee halen of kopen, maar als je reist mag je 3dagen je geboden overslaan en het daarna inhalen:)

Oem_Lena
14-07-2003, 22:23
Origineel gepost door BerberLayD tayamoem-steen, kan je uit de zee halen of kopen, maar als je reist mag je 3dagen je geboden overslaan en het daarna inhalen:) je mag je gebed NIET overslaan :rolleyes:

BerberLayD
14-07-2003, 22:23
Origineel gepost door lala_amira2 je mag je gebed NIET overslaan :rolleyes: uitstellen sorry:rolleyes:

Oem_Lena
14-07-2003, 22:26
Origineel gepost door BerberLayD uitstellen sorry:rolleyes: dat mag niet :rolleyes: je moet je gebed doen waar dan ook

minous21
14-07-2003, 22:27
Origineel gepost door lala_amira2 dat mag niet :rolleyes: je moet je gebed doen waar dan ook Ook als vrouw zijnde, buiten....in het openbaar (is een vraagje..ik vroeg het me af)

BerberLayD
14-07-2003, 22:28
Origineel gepost door lala_amira2 dat mag niet :rolleyes: je moet je gebed doen waar dan ook jewel, er zijn uitzonderingen waar je je gebeden bijv. bij dho mag samenvoegen als het ware, dat weet je toch wel.

Oem_Lena
14-07-2003, 22:31
Origineel gepost door BerberLayD jewel, er zijn uitzonderingen waar je je gebeden bijv. bij dho mag samenvoegen als het ware, dat weet je toch wel. op reis mag je een gebed samenvoegen, zo als dhor en assr samen en magrab en isha samen,maar alleen op reis

BerberLayD
14-07-2003, 22:32

Origineel gepost door lala_amira2 op reis mag je een gebed samenvoegen, zo als dhor en assr samen en magrab en isha samen,maar alleen op reis dat zeg ik tog??..:rolleyes:..

Pagina's : [1] 2