Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Valt ie in slaap??!!

Pagina's : [1] 2

Marisah
03-11-2006, 16:56

:lekkerpuh neeeee, niet mijn man, mijn zoontje. Hij zit in zo'n fase waarin hij soms wel in de middag slaapt en soms niet. Zo wel dan slaapt ie om 20/21 uur en zo niet dan slaapt ie voor 19 uur. Maar jah, nu wilde hij dus niet slapen in de middag en ik d8 nog dan zet ik nu het eten op en eten we vroeg, maar hela hola kindercola... hij is ingestort op de bank. LIEFFFF!!! Maar ook wel onhandig... Iemand tips? Wat je moet doen in zo'n fase? Ik schaf het liefste het slaapje af en laat 'm om 19 uur slapen, maar dat red ie vaak dus nog net niet.

Safia21
03-11-2006, 17:03
Mijn Dochter heeft precies hetzelfde ik had haar in bed gestopt, maar ik hoor haar nog steeds spelen.. dus ik haal haar eruit en dan gaat ze vroeg ( rond 7 uur) naar bed.. De ene keer heeft ze wel weer een slaapje nodig en een andere keer weer niet.. ze blijft dan gewoon in bed spelen met haar knuffels..

Marisah
03-11-2006, 17:15
Wel of niet slapen, ok... maar nu is ie om 17 uur in slaap gevallen en dan ga ik 'm maar over 1/2 uur wakker maken (is ie heeeel sjaggy), want anders slaapt ie vanavond pas om 23 uur ofzo.

Selly
03-11-2006, 17:26
Hoe krijgen jullie je kinderen toch om 7 uur naar bed???? Dat is mij nou nog nooit gelukt, maakt niet uit hoe vroeg ze opstaat.

Shifae
03-11-2006, 17:34

Ik vind het zoooooooooooooo lief als jullie over jullie kindertjes praten! :Iluvu: Die is in slaap gevallen en die speelt nog en dit en dat! *zucht!* Rabi I Galihoem Likoem!

Marisah
03-11-2006, 18:07
Hij slaapt nog steeds, krijg 'm niet wakker. Weet precies hoe het gaat, ik krijg 'm pas om 18.30 uur echt wakker en dan rent ie door mijn huis tot 23 uur... oh men, heb al geduwt, gepraat etc etc, hij valt zo weer in slaap.

ZA3TAR
03-11-2006, 18:47
haha ik ken het marisah ik heb liever dat mijn kind geen dutjes meer doet na salaat el asr, want dan slaapt ie ook niet meer op tijd.. soms vraagt ie om een loly en gaat dan op de bank zitten tv kijken nou ik draai me om en zie zijn loly in zijn mond nog zittend op de bank met oogjes dicht zooo lieefff.. als ik nu merk dat hij wilt slapen dan ga ik met m spelen of gaan we naar buiten en dan is ie het slapen zo vergeten

marjam1983
05-11-2006, 21:56
Ik heb dit dus ook de laatste tijd met Aya. Ze sliep nog 2 maanden terug zo goed, 1 dutje in de middag en dan sliep ze rond 20:00. Nu leg ik haar in bed rond 20u en dan gaat ze gewoon staan en roepen en pas na een uur valt ze in slaap, ik word er gek van. En dan hoor ik in mijn omgeving dat hun kids om 19u slapen naast een dutje in de middag.???

Lella_Sardina
05-11-2006, 22:33
precies het probleem dat ik tot voor kort ook had. ze deed geen middagdutje meer. of laaaaaaat in de middag, maar dat stond ik niet toe, anders zat ik de hele avond met een kind opgescheept, terwijl ik behoefte heb aan mijn eigen rust. als ze geen middagdutje deed, dan kreeg ik r wel rond 1815/1830 in slaap tot de volgende ochtend. zonder middagdutje valt ze als een blok in slaap tegen deze tijd. heerlijk zou je zeggen, maar het baarde me toch zorgen dat ze geen dutje meer deed. ze is pas 2. volgens mij is dat niet gezond. nu doet ze rond 1430 een middagdutje en als ze voor 1600u weer wakker is krijg ik haar alsnog op 19u in bed. als ze pas tegen 1700u wakker wordt, dan wordt het 20u savonds slapen enz. het liefst wil ik dat ze tegen 13u het middagdutje gaat doen, dan krijg ik r zonder moeite om 19u in bed savonds. maar dat is kennelijk toch te vroeg voor dr. zij is wel altijd een 19u slaper geweest, vanaf jongs af aan.

OemAbdoellah
05-11-2006, 22:38
precies het probleem dat ik tot voor kort ook had. ze deed geen middagdutje meer. of laaaaaaat in de middag, maar dat stond ik niet toe, anders zat ik de hele avond met een kind opgescheept, terwijl ik behoefte heb aan mijn eigen rust. als ze geen middagdutje deed, dan kreeg ik r wel rond 1815/1830 in slaap tot de volgende ochtend. zonder middagdutje valt ze als een blok in slaap tegen deze tijd. heerlijk zou je zeggen, maar het baarde me toch zorgen dat ze geen dutje meer deed. ze is pas 2. volgens mij is dat niet gezond. nu doet ze rond 1430 een middagdutje en als ze voor 1600u weer wakker is krijg ik haar alsnog op 19u in bed. als ze pas tegen 1700u wakker wordt, dan wordt het 20u savonds slapen enz. a het liefst wil ik dat ze tegen 13u het middagdutje gaat doen, dan krijg ik r zonder moeite om 19u in bed savonds. maar dat is kennelijk toch te vroeg voor dr. zij is wel altijd een 19u slaper geweest, vanaf jongs af aan. Wat ik had gedaan was, haar heel het middagdutje afleren voor 5 daagjes ongeveer want ook zij deed de dutje pas rond half 4 a half 5!! veelste laat, en toen werd ze zo moe en sliep ze dus al om half 7 en rond half 1 was ze dan bekaf! ik heb haar toen weer na die 5 dagen middagjdutjeom half 1 a 1 uur aangeleerd!! besief 3lieha soms met gehuil enz! maar jahis nie gezond zonder dutje

moslimmagirl
05-11-2006, 22:38
als je zoontje dus rond een uur of 5 in slaap valt dan laat je hem zeg maar een kwartier slapen en dan moet je hem wakker maken..!! dus je moet zijn slaap onderbreken...oke misschien wordt hij ff chagi wakker maar ik denk wel dat hij dan rond een uur of 7 wel in slaap valt

Lella_Sardina
05-11-2006, 22:43
Wat ik had gedaan was, haar heel het middagdutje afleren voor 5 daagjes ongeveer want ook zij deed de dutje pas rond half 4 a half 5!! veelste laat, en toen werd ze zo moe en sliep ze dus al om half 7 en rond half 1 was ze dan bekaf! ik heb haar toen weer na die 5 dagen middagjdutjeom half 1 a 1 uur aangeleerd!! besief 3lieha soms met gehuil enz! maar jahis nie gezond zonder dutje hoe bedoel je dan aangeleerd? ik heb ook weleens geprobeerd haar om 12uur of 13uur erin te krijgen, maar ze is dan gewoon klaar wakker. je ziet dan dat ze absoluut geen slaap heeft. ik was bijna 2 uur verder en ze sliep nog niet. wat bedoel je dan met aanleren, als ze nog niet moe zijn zijn ze nog niet moe toch? tell me tell me.....:D

Lella_Sardina
05-11-2006, 22:45
als je zoontje dus rond een uur of 5 in slaap valt dan laat je hem zeg maar een kwartier slapen en dan moet je hem wakker maken..!! dus je moet zijn slaap onderbreken...oke misschien wordt hij ff chagi wakker maar ik denk wel dat hij dan rond een uur of 7 wel in slaap valt bij mijn dochter helpt dat in ieder geval niet, ookal is het een kwartier, als ze eenmaal in slaap is gevallen gaat mevrouw door tot in de late uurtjes :moe:

zanouba
05-11-2006, 23:02
wat mijn zoonte doet.rond een uur of 7uur opstaan.krijgt hij zijn fles rond 11 uur krijgt hij brood met jam.eenmaal op gegeten valt hij in slaap.wordt hij wakker.tegen 14uur.krijgt hij weer wat te eten groente hapje.en dan gaat hij spelen soms valt hij inslaap soms gaat hij spelen.en als hij om 3uur slaapt dan mak ik hem rond 17 uur wakkker anders gaat hij om 9uur slapen en soms later

hetleven
05-11-2006, 23:31

:lekkerpuh neeeee, niet mijn man, mijn zoontje. Hij zit in zo'n fase waarin hij soms wel in de middag slaapt en soms niet. Zo wel dan slaapt ie om 20/21 uur en zo niet dan slaapt ie voor 19 uur. Maar jah, nu wilde hij dus niet slapen in de middag en ik d8 nog dan zet ik nu het eten op en eten we vroeg, maar hela hola kindercola... hij is ingestort op de bank. LIEFFFF!!! Maar ook wel onhandig... Iemand tips? Wat je moet doen in zo'n fase? Ik schaf het liefste het slaapje af en laat 'm om 19 uur slapen, maar dat red ie vaak dus nog net niet. Zorg er dan gewoon voor dat ie in de dag genoeg eten krijgt zodat wanneer hij in slaap mocht vallen dan ben je gerust en kan hij volgende morgen inchallah gewoon weer ontbijten. ;)

Pagina's : [1] 2