Bekijk originele versie : Je gaat zelf vreemd zou je dan .......
We zeggen allemaal never nooit zl ik ooit vreemd gaan maar waar een man een een vrouw alleen samen zijn is Saytan ook duss... stel je doet het tog zou je jezelf laten bestenigen IN MEKKA?????
Nou Insh`Allah zal het nooit gebeuren maar als ik het zelf zou dan zou ik mezelf wel laten bestenigen denk ik
nou graaaag reactiee
Origineel gepost door 7eloua
:eek: :watte?: ...............................?
MoCrOcHiCk03
14-07-2003, 18:19
ehm... :o
MoCrOcHiCk03
14-07-2003, 18:20
ik zou et echt niet weten.....
Origineel gepost door AISJA
...............................?
Ik kan me zoiets niet voorstellen bij mezelf, maar bestenigen?
Origineel gepost door 7eloua
Ik kan me zoiets niet voorstellen bij mezelf, maar bestenigen?
yep want vreemd gaan is een grote zonden en het wordt je volgens mij niet vergeven tenzij je jezelf laat bestenigen. En in dit leven is voor elke moslim het pardijs ons streven en zonder vergevenis van Allah (s.w.t) zullen we het paradijs nooit betreden!!
you snapp??
yep want vreemd gaan is een grote zonden en het wordt je volgens mij niet vergeven tenzij je jezelf laat bestenigen. En in dit leven is voor elke moslim het pardijs ons streven en zonder vergevenis van Allah (s.w.t) zullen we het paradijs nooit betreden!!
you snapp??
ikke snappe, maar ik denk nooit echt van stel dat ik die en die zonde bega, wat moet ik dan doen om berouw te tonen.....begrijp je wat ik bedoel?
Jaah ik begrijp het wel. Ik eigenlijk ook niet en ik ben ook absoluut niet van plan om vreemd te gaan. Maar zag er laats een programma over moslims en besteneging naar het begaan van deze zonden en toen ging ik er wel bij nadenken ;) you snappp
Jaah ik begrijp het wel. Ik eigenlijk ook niet en ik ben ook absoluut niet van plan om vreemd te gaan. Maar zag er laats een programma over moslims en besteneging naar het begaan van deze zonden en toen ging ik er wel bij nadenken ;) you snappp
ja ikke snappe miefrauw en dat was dus mijn reactie erop :maf: :D
nooit van gehoort achmed>??? van besteneging???
Heb er zelf ook niet veel verstand van maar dit is mij wel bijgebracht k zoek het nog even op !!
Doodstraf op overspel in de Islam?
Geschreven door: Abdullah Haselhoef
-----------------------------------------------------------------------------------
Moslims dienen in Nederland de Nederlandse wet en de democratische rechtstaat waarin allen ongeacht geloof, sekse, geaardheid of geslacht, voor de wet gelijk zijn te erkennen en hier overeenkomstig na te handelen.
-----------------------------------------------------------------------------------
Sommige moslims die uit eerwraak hun vrouwen vermoorden, beroepen zich op de Islam. Dit is echter een grove leugen. De profeet Moehammed, vrede zij met hem, heeft het volgende hierover gezegd:
"Hilal bin Umaiya beschuldigde zijn vrouw van het hebben van een buitenechtelijke seksuele relatie met Sharik bin Sahma, hij zei dit met eigen ogen te hebben gezien en gehoord. De profeet zei tegen Hilal: "Breng jouw 4 getuigen of jij krijgt 80 slagen op je rug, (wegens een beschuldiging van iemands eer, die je niet kan onderbouwen) op basis van de volgende Koran vers:
Hoofdstuk 24:4. "En zij, die kuise vrouwen beschuldigen en geen vier getuigen brengen - geselt hen met tachtig slagen en aanvaardt hun getuigenis nooit meer, want dezen zijn overtreders".
Hilal zei: "Oh Boodschapper van Allah, als iemand een man over zijn vrouw zag liggen, zou hij dan op zoek gaan naar getuigen? De profeet bleef herhalen, of je brengt 4 getuigen of jij krijgt de voorgeschreven straf op je rug. " Toen werd de volgende Koran vers geopenbaard.
Hoofdstuk 24.6. "En betreffende degenen die hun vrouwen beschuldigen en die buiten zich geen getuigen hebben, - laat ieder hunner vier maal in de naam van Allah zweren dat hij voorzeker de waarheid spreekt. 7. En de vijfde maal zal hij zeggen: dat Allah's vloek op hem ruste als hij tot de leugenaars behoort. 8. Maar het zal de straf van haar afwenden indien zij viermaal in de naam van Allah getuigt en zegt, dat hij tot de leugenaars behoort. 9. En de vijfde maal zal zij zeggen: dat de toorn van Allah over haar zij als hij (haar man) de waarheid spreekt. 10. En ware het niet door Allah's genade en Zijn barmhartigheid voor u (dan waart gij verloren gegaan). Voorzeker Allah is Berouwaanvaardend, Alwijs".
De profeet liet de echtgenote halen. Hilal werd gevraagd om 5x te zweren in de naam van God. De profeet zei: "Allah weet dat één van jullie, een leugenaar is, zo wil één van jullie berouw tonen? Toen stond de vrouw op en zwoor 4x. Toen zij de 5e x wilde zweren, stopte de mensen haar en zeiden als je nog een 5e keer gaat zweren, zul je zeer zeker Gods vloek over je afroepen als je schuldig bent. Zij aarzelde, zoveel dat wij dachten dat zij zou stoppen. Maar toen zij ze:"Ik wil mijn familie-eer niet beschamen en zwoor voor de 5e keer dat zij de waarheid sprak.
De profeet zei: Als zij bevalt van een kind met zwarten ogen, met grote heupen en dan is het Sharik bin Sham's kind. Later beval de vrouw van een kind wat er precies zo uit zag als de profeet had beschreven. Waarop de profeet zei: "Als deze zaak niet door geregeld was door de wetten van God, dan zou ik haar streng straffen."( Sahih
Al-Bukhari Hadith, Hadith 6.271 overleverd door Ibn Abbas)
Op basis van bovenstaande uitspraken van de profeet kun je dus begrijpen dat:
1) Overspel maar ook Eerwraak, bloedwraak zijn volgens de Islam ABSOLUUT verboden is.
2) Dat de getuigenis van de vrouw, in deze zaak volledig gelijk is aan dat van de man.
3) Dat achteraf VEROORDELEN op basis van 'nieuw' verkregen bewijs (de bevalling of in analogie een video film, medische onderzoeken, o.i.d.) mijn inziens niet gebruikt mogen worden.
Waarom ?
A) Het islamitisch rechtssysteem is een zeer diep psychologisch en spiritueel rechtssysteem. Een voorbeeld voor spiritualiteit is dat het essentiële van een boom nl. de wortels niet zichtbaar zijn. Echter zonder wortels is een boom gedoemd te verdwijnen. Zo ook met het islamitisch rechtssysteem, kijk niet alleen naar hetgeen wat zichtbaar is.
B) Door de nadruk te leggen op 4 getuigen -die nooit gelogen hebben- is dit een hypothetische straf. Bedoelt om kwaadwillende lasteraars te straffen met 80 stokslagen als zij hun 'getuigenis' niet kunnen waarmaken. En hiermee de goede naam, eer en de stabiliteit van het familieverband aantasten.
C) (Homo)seksualiteit is ten allen tijde een privé aangelegenheid. Is iets waar anderen mensen zich buiten dienen te houden. De nadruk op 4 getuigen is de nadruk dat seksuele intimiteit niemand iets aangaat behalve de betrokken personen zelf.
D) Als Islam werkelijk erop uit zou zijn om een heksenjacht te openen op buitenechtelijke actieve (homo)seksuelen dan had zij kunnen volstaan met 1 getuige. Zoals bij een verkrachting de getuigenis van slechts 1 verkrachtte vrouw voldoende is om de dader ter dood te veroordelen.
E) Overspel verboden is omdat het kan leiden tot het ontwrichten van complete gezinnen. Het gevoel van zekerheid en vertrouwen binnen relaties aantast. Negatieve gevoelens als haat, verdriet, rancunes en depressies worden opgewekt. Kinderen vaak het slachtoffer worden als ouders vanwege overspel uit elkaar gaan.
Maar ondanks al deze slechte gevolgen van overspel; wordt door de onmogelijkheid van 4 getuigen die de daad van penetratie gezien moeten hebben, overspel overgelaten in de handen van God en niet in de handen van mensen.
(0315) Hoe moet men reageren jegens de omgeving na het treffen van een zonde.
Vraag: Kunt u mij vertellen hoe mensen met de volgende zaken om moet gaan. Iemand wordt moslim. Met schrik zit hij/zij de gigantische slechtheid in van wat hij/zij heeft gedaan in het verleden.Het westen propageert vrije seks alsof het een verworven vrijheid betreft en men achterlijk is als men hier niet aan mee doet.De pijn en het verdriet,de vernederingen zijn natuurlijk met geen pen te beschrijven. De Qur'an beschrijft een passende straf voor het plegen van overspel,of ontucht.Alles is beter dan het leven dat volgt op dit soort handelingen die niet afgestraft zijn. Maar het leven gaat door,en Allah geeft de mens de gelegenheid om in te zien dat het leven ook anders kan.Dankbaarheid aan Allah Die alles weet en mensen kansen geeft. In de Qur'an staat echter geschreven dat een gelovige broeder of zuster niet met een overspelig mag trouwen.[Mijn kennis is zeer gering inshallah vergeeft Allah mijn fouten en onzekerheden hierin.]Mijn inzicht in het leven van de Arabische wereld is ook niet zo ontzettend groot,maar ik weet wel dat een Arabische man absoluut geen enkel respect heeft voor een vrouw die eerder seks heeft gehad met een man of zelfs eerdere relaties achter de rug heeft en tot overmaat van ramp niet getrouwd was tijdens deze wandaad. Ook Arabische vrouwen accepteren liever geen man die eerder een relatie achter de rug hebben.Het pijnlijke van het verhaal vind ik dat de meeste Arabische mensen het oordeel van de familie,buren en soms collega's als het om gestudeerde mensen gaat,zeer zwaar laten wegen.Cultuur valt absoluut niet te beperken. Is het uitgesproken of onuitgesproken verwijt van mensen terecht wat betreft dit verleden.Met deze kennis wordt men in een 'islamitisch'land nooit meer gerespecteerd. Hoe leef je met een partner die niet kan vergeven maar ook niet wil scheiden?Meestal is kennis over het verleden bekend voordat men trouwt. Is het voldoende om berouw te tonen aan Allah en niet aan de partner[Naar mijns inziens is er geen berouw verschuldigd als men ten tijden van deze zonde de partner nog niet kende.] Als Allah deze zonden heeft vergeven is het toegestaan dat mensen nog oordelen? Als Allah deze zonden nog niet heeft vergeven, heeft men dan niet het recht afgestraft te worden zoals Allah het in de Qur'an heeft beschreven.Of steniging of geslagen worden. Allah's straf is milder dan de levenslange vernederingen die mensen andere mensen aandoen. Bovendien is het naar mijns inziens niet geoorloofd om zelf straf te bedenken. Kunt u mij een antwoord geven op deze zeer verdrietige gebeurtenissen binnen de moslimgemeenschap en hoop op verbetering van inzicht zodat ik mensen een troosten woord kan geven. Inshallah beloont Allah u voor uw inzet. Assalaam Aleykum.
Antwoord:
In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.
Alle lof zij Allah die de mensheid heeft geleid naar het rechte pad. Alle lof zij Hem die ons gunsten gegeven heeft zodat Hij aanbidding voor ons vergemakkelijkt. De islam beveelt en roept de mensen op om in huwelijk te treden omdat het de manier is om seksuele verlangens te doden. En het is de beste manier om een goede nageslacht te krijgen die opgevoed zal worden door de partners. Islam roept de mensheid op tot goede gedrag en mooie schone manieren, genade, liefde en kuisheid.
Islam staat het respectvolle leven toe aan de mensen en verbied al hetgeen wat het gedrag van de mens en de mens zelf in het algemeen schaadt. Allah verafschuwt de wegen die leiden naar overspel en ontucht en zegt in de Qor-aan: "En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" [Soerat Al iesraa-e aayah 32].
Nader niet en bega geen zaken die leiden naar ontucht en overspel, zoals het kijken naar smerige beelden en aderen wegen die leiden naar de zonde. Bovenstaande aayah verafschuwd de beginselen en zaken die leiden naar zedeloosheid. [Fiqh Soennah - Sayyied Saabieq blz 340-341 h'addoe zina].
Beste zuster in de islam, u hebt in uw mail twee zaken aangehaald die misschien weinig of niets met de islam te maken hebben of integendeel misschien de islam kunnen tegenspreken en wel de woorden "Arabische" en "cultuur".
Zolang cultuur niet in tegenstrijd gaat met de fundamenten van de islam mag men dat toepassen maar wanneer het tegenovergestelde is, dan is cultuur een taaghoet die aanbeden wordt. En Allah beveelt ons om de thaagoet te verwerpen. Thaagoet is al hetgeen wat aanbeden wordt naast Allah met alle begrip van het woord. Allah zegt:"En voorzeker, Wij hebben aan iedere Oemmah (gemeenschap, natie) een Boodschapper gezonden (die zei): "Aanbidt (alleen) Allah en houdt afstand van de Thaaghoet (valse afgoden, etc.) (An-nah'l aayah 36).
Men dient de wetten die Allah opgesteld heeft toe te passen, te volgen en te gehoorzamen. Wat betreft de zonden die men verricht in zijn/haar onwetendheidperiode waar men in ongeloof verkeerde. Allah vergeeft al hetgeen wat men gedaan heeft in zijn/haar niet-moslimperiode en begint men met een nieuwe vel na zijn bekering.
Als een moslim ontucht of overspel pleegt (in een islamitische land) en er wordt bewezen dat hij dat gedaan heeft door getuigen die de gebeurtenis hebben gezien of een kind dat uitkomt na het plegen van deze zware zonden of het toekennen van het persoon zelf, dan is het straf bekent voor desbetreffende persoon. Dit leest u in Soerat An-noer, aayah 2:"De ontuchtige vrouw en de ontuchtige man slaat hen ieder met honderd slagen. En laat medelijden met hen jullie niet treffen in de godsdienst van Allah, indien jullie in Allah en de Laatste dag geloven. En laat een groep van de gelovigen getuige zijn van hun bestraffing". Dit betreffende mensen die niet getrouwd zijn. De straf voor overspel is het stenigen van een persoon tot de dood.
Verder heeft men niet het recht om nog enige woorden uit te spreken jegens een persoon die in een zonde gevallen is nadat desbetreffende persoon berouw getoond of zich bekeerd tot de islam. Voor mensen die anderen beschuldigen is er in een islamitische land een straf die Allah de Verheven ook noemt in Soerat An-noer, aayah 4:"En degene die eerzame vrouwen beschuldigen en vervolgens geen vier getuigen brengen: slaat hen met tachtig slagen. En aanvaardt nooit getuigenissen van hen, want zij zijn degene die zware zonden begaan. Verder dient men geen aandacht te verlenen aan mensen die hem/haar lastig vallen.
En Allah weet het beste.
Cyber-imam Het team van al-Islaam.com
Oem_Lena
14-07-2003, 21:27
We zeggen allemaal never nooit zl ik ooit vreemd gaan maar waar een man een een vrouw alleen samen zijn is Saytan ook duss... stel je doet het tog zou je jezelf laten bestenigen IN MEKKA?????
Nou Insh`Allah zal het nooit gebeuren maar als ik het zelf zou dan zou ik mezelf wel laten bestenigen denk ik
nou graaaag reactiee
nee zou ik niet doen,ik zou berouw gaan tonnen en veel bidden en vasten en allah vergeeft inschallah,in de koran staat wel duizende keren allah vergeeft
Willemien
14-07-2003, 21:36
nou graaaag reactiee
En moet een overspelige man zich ook laten stenigen om vergeven te worden door Allah, of niet ?????
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.